Forum - Bilstereo - Bara diskant

Matsa
Golf 2 TD -91 Ort: Vimmerby
Ons 25 apr 2007 21:58 Svara med citat
Tjoo ^^

Jag har två 6"9 i min hatthylla. Den ena av dom har blivit lite skum, det är bara diskanten i den som funkar nu, ingen bas o väldigt dåligt ljud. Vad har jag lyckats göra med den? Embarassed Razz

Bensin Sucks
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 25 apr 2007 22:31 Svara med citat
kolla undertill på högtalaren om det är nånn sladd som har lossnat,kolla även inställningarna i stereon så att det inte är inställt så att allt ljud är på ena sidan bara.....är ingen expert,men det är det första jag hade kollat upp i allafall.....lycka till

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
Matsa
Ons 25 apr 2007 22:35 Svara med citat
SvartaGolfen skrev:
kolla undertill på högtalaren om det är nånn sladd som har lossnat,kolla även inställningarna i stereon så att det inte är inställt så att allt ljud är på ena sidan bara.....är ingen expert,men det är det första jag hade kollat upp i allafall.....lycka till

Allt sånt är redan dubbelkollat Very Happy Det måste va nått med högtalaren, har provat med en annan högtalare på samma plats, o den funkar perfekt Shocked

Bensin Sucks
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 25 apr 2007 22:50 Svara med citat
Matsa skrev:
Allt sånt är redan dubbelkollat Very Happy Det måste va nått med högtalaren, har provat med en annan högtalare på samma plats, o den funkar perfekt Shocked

Då är det nog tyvärr tack och adjö för den,har nog gjort sitt Crying or Very sad
Är det en ny eller gammal högtalare?
Matsa
Tor 26 apr 2007 16:16 Svara med citat
Vet ni vad, idag funkar den igen Shocked Men det kanske bara är tillfäligt, får väl se Confused

Den har ju förstås några år på nacken, tog dom från min bror när jag inte orkade köpa nya... Så det är väl ändå dags att köpa nya snart

Bensin Sucks
lofobia
Donator 100 Caddy GT-1990 Ort: Nora
Tor 26 apr 2007 16:56 Svara med citat
Låter som glapp i trådarna från anslutningen till talspolen, har vart med om liknande på ett par 6x9 jag hade för länge sedan.

Skrap...