Forum - Golf 4 (98-04) - Halvljusautomatik ?

busbosse
Golf 4 1,6gl-99 Ort: Karlstad
Tis 24 jul 2007 1:02 Svara med citat
Hej !
har någon några ideer hur jag kan få till halvljusautomatik på min importerade 1,6gl ?
har varit på vag men de visste inte hur man får till det Brick wall ! så de rekomenderade å kolla runt på vw forum !
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 24 jul 2007 1:54 Svara med citat
Har hört att det skall vara ett jekla meck..
Jag kör också import, lider inte alls av halvljusautomatik.. trodde jag skulle störa mig på det, men icke. Wink
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 24 jul 2007 2:14 Svara med citat
Tror inte det är någon höjdare att hålla på med, jag har ju Xenon på min och det vägrade tyskarna koppla in på halvljus automatik så det fick de göra i Sverige (den är svensk såld) och jag fick garanti jobb på detta då några kabelskor börjar släppa och det blev massa glapp här och var, den killen som var bäst på el där tog de tre gånger och fick göra om alla kablar typ för att få det att fungera, är glad att jag inte behövde betala det om jag säger så. Tänk istället att det är bra att kunna stänga av sina lysen om du är jagad av någon Smile
busbosse
Ons 25 jul 2007 13:37 Svara med citat
Ja det kanske inte är så dumt att kunna stänga av Think ! å framför allt om det kan bli massa extra krångel !
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Ons 25 jul 2007 15:45 Svara med citat
Tror inte de ska va så svårt att koppla om fast sen är jag elektriker med:P har lite ideer på lätta lösningar iaf om du inte är helt borta vad gäller kablar och sånt

Envis med dåligt tålamod....
busbosse
Ons 25 jul 2007 16:19 Svara med citat
Nä då ! jag är inte elektriker men det ska nog gå bra i alla fall ! vad har du för ideer ?
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Ons 25 jul 2007 18:00 Svara med citat
Hmm eftersom jag inte kopplar själv så har jag svårt att förklara de och se hur de kan göras men hittade däremot en bra beskrivning
Bild

Envis med dåligt tålamod....
farbror
Golf 4 1.6/16V - 01 Ort: Falun
Ons 25 jul 2007 23:00 Svara med citat
En kompis till mig köpte grejor från denna firma: http://www.mixonelektronik.se/

Han köpte till en imp. Mercedes, kanske något dyrt, men det var enkelt att följa bifogade instruktioner vid monteringen.

Ju äldre man blir, ju mindre vill man reparera...