tolvarton
Golf 5 Ort: Herrljunga |
Mån 09 nov 2015 22:52 |
|
Tjena! Har en golf mk5 som har en vw rcd300+ orginal stereo just nu, men vill byta till rcd 310. Har frågat på börjessons bil i alingsås men de funderade massa olika om jag hade cd växlare osv och det kunde göra att jag kunde ''bränna'' cdspelaren liksom. Men i min värld så ska det gå o byta rakt av, kanske någon adapter så man får ihop kablarna. sen också en mic till handsfreen o sen ska de vara fritt fram o köra.
Någon som har någon erfarenhet?
Tackar på förhand för svar.
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
Tis 10 nov 2015 6:07 |
|
Har du en för gammal mk5, så måste även can-gatewayen bytas, annars ligger den nya stereon och håller den aktiv dygnet runt, och tömmer bilbatteriet på ett dygn. För gammal mk5 har jag för mig är årsmodell 2007 och äldre.
Jag fick nämligen detta problem när jag bytte i min med årsmodell 2006. CD-växlaren som satt i mittarmstödet fram, fungerade som den skulle även efter bytet.
Alla kablar har samma anslutning, dock kan antennkontakten skilja, då det finns med enkel eller dubbel-fakra, både i bil på och på stereon.
|
|
tolvarton
Golf 5 Ort: Herrljunga |
Tis 10 nov 2015 9:15 |
|
Tack Olof!
Okey! Min är en 2005a. Min bil har dock inte så mycket utrustning t.ex. ingen cdväxlare men det borde väl fungera ändå? ska använda radio o blutooth. Vart hittar man en sån can-getaway o köpa? googlade men hittade inget lämpligt. De jag hitta var på ebay men inget som stod just rcd310 utan rns310 osvosv, men det kanske är samma? funkar det med en sån kina eller vart hittar man bättre sånna? Länka gärna!
Om man nu vill använda handsfree, går de köpa en externa aux 3.5mm mikrofon o koppla in i stereon?
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|