Jimaro76
Golf 3 1.6-99 3,5 Ort: Karlskrona |
Tis 16 jan 2018 19:08 |
|
Har en cab hälften mk3 och hälften mk4 blir en 3.5
Den har under en tid valt att inte starta efter kortare turer och låter man den vara så går den igång. Har alltid varit bränslepumpen som inte hörts när man vrider på tänningen. Nu har den valt att inte starta alls. Kollade pumpen men den går igång när jag kopplar förbi reläet. Har bytt reläet och tändmodulen men inget hjälper.
Har lyckats få igång pumpen samt startat bilen när jag hållt nyckeln i det läge där pumpen går igång men endast lyckats med detta enstaka gånger och nu funkar inte det längre.
Skulle flytta på bilen då den stod illa till så jag körde den med ettan i och sedan på startmotorn och blev väldigt förvånad när den hoppade igång och gick kanon bra. Detta funkade en gång till men vill inte prova att starta på detta vis då jag tror att det inte kan vara så bra för bilen.
Här funderat på om det kan vara någon impulsgivare / hallgivare men skulle den starta alls om det vore fel på en sådan?
Tar tacksam emot tips på vad jag skulle kunna titta på och prova i jakten på att få igång bilen.
Även tacksam på svar om någon vet var man kan köpa nya framskärmar till en mk3.5 Cab, verkar helt omöjligt.
Tack på förhand
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|