Emeken
Golf 3 Gti -97 Ort: Östersund |
Ons 16 jun 2021 19:40 |
|
Hej!
Funderar på att lägga ut min Golf då jag är sugen på annan bil.
Men är osäker på pris, vill inte sälja för billigt så hellre att folk får pruta lite. Här kommer info på vad som gjorts och köpts:
Gått ca 22600mil
Bytt vattenpump, monterat knappt för start, nya bromsskivor bak, nya dämpare bak, dock bara fått på en av dem, nya bromsslangar fram, omonterade.
Nybesiktad, nyss betalat skatten
Vindavvisare fram och bak, tonade rutor bak, nya strålkastare fram, såkallade ”angeleyes”, de gamla finns kvar, nya sidoblinkers, de gamla ska finnas kvar, nya blinkers fram under strålkastare, de gamla finns kvar med dåligt skick, nypolerad och vaxad, finns lite rost som jag tror att vi kommer fixa innan försäljning, en fläck nedanför ena baklyktan och annars under listerna på dörrarna.
Nya mattor inne (dock till en mk4 men de passar jättebra fram, är bara bak som de kan bli knöliga innan man fått till men kan ju skäras till)
Finns sommar, och vinterdäck. Som räcker minst en säsong till vardera.
Går väldigt bra i motor och låda, även nya torkare runtom. Vet ej hur det ser ut med hur servad den är dock.
Negativt: Lampan i ena baklyktan har varit glapp, så antingen har den lossnat nu eller så måste den bytas.
Rosten på de små fläckarna, inget på bakluckan dock.
Bromsoken bak var rätt rostiga så det var svårt att få dem och klossarna på plats utan att det skulle bli trångt så ligger på lite.
Ca 30cm spricka på framrutan på passagerarsidan.
Kommer inte på något mer negativt.
Helt ärliga svar uppskattas! Köpte den för 15.000kr men känns som jag borde kunna sälja för nå tusenlappar till, inte sett någon fler mk3 gti till salu på blocket när jag kollat hela sverige 🤔
Tack på förhand, mvh Emelie
|
|