maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Ons 31 jan 2024 21:11 |
|
En morgon när jag körde till jobbet så fick jag upp: "Rear camera currently not available" och den är fortfarande inte available så jag läste felkoder och fick fram: "02873 rearwiew camerasystem control module".
Min fråga blir då, vad menas med detta på ren svenska?
Är det kameran som är kass eller finns det någon liten elektronikenhet som har havererat eller sitter felet i stereon?
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
Mån 05 feb 2024 9:52 |
|
Vad säger felkoderna? Det är en viktig ledtråd till vad felet kan vara.
Har du ingen felkodsläsare så låna av någon som har eller köp en egen på Biltema. Kostar några hundra.
|
|
maxmsm
Tis 06 feb 2024 8:41 |
|
Stötfångaren skrev: | Vad säger felkoderna? Det är en viktig ledtråd till vad felet kan vara.
Har du ingen felkodsläsare så låna av någon som har eller köp en egen på Biltema. Kostar några hundra. |
Vad felkoderna säjer det står i det första inlägget....
|
|
Stötfångaren
Tis 06 feb 2024 10:24 |
|
Sorry, läste slarvigt. Det är fel på kameramodulen till backkameran enligt felkoden. Kan ju vara glapp i kontakterna till modulen, Koppla in och ur kontakten/kontakterna till kameran ett antal gången med allt avstängt.
Prova sedan igen.
|
|
maxmsm
Tis 06 feb 2024 10:49 |
|
Stötfångaren skrev: | Sorry, läste slarvigt. Det är fel på kameramodulen till backkameran enligt felkoden. Kan ju vara glapp i kontakterna till modulen, Koppla in och ur kontakten/kontakterna till kameran ett antal gången med allt avstängt.
Prova sedan igen. |
Är kameramodulen själva kameran?
Felkoden är: "camerasystem control module" vilket jag tolkar inte vara själva kameran utan någon annan del i systemet.
|
|
Stötfångaren
Tis 06 feb 2024 12:27 |
|
Modulen sitter troligen ihop med kameran. Öppna och gymnastisera kontakterna
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|