VW4
Golf 4 1.6-03 Ort: Svedala |
Mån 06 maj 2024 20:38 |
|
Hej!
Jag har lite konstiga problem med min Golf 4, den får återkommande problem, kan vara upp till några gr i veckan. Men motorn går aldrig dåligt pga dessa, av någon anledning.
Det största som hänt är att idag stannade motorn snabbt till under körning för att omedelbart fortsätta, då dog även varv räknaren och oljelampan gick igång, senare kom varv räknaren tillbaka och oljan slocknade, inget fel på oljan. Motorn har haft sådana här konstiga "hopp" några gånger, verkar inte vara pga felkoderna, och fortsätter alltid köra.
Även vid något tillfälle varit med om att motorn har kunnat dö vid tomgång, vet inte om detta kan vara pga någon tomgångs kontroll? Den har ibland väldigt låga varv, ner till 600 rpm.
Jag brukar gå in i datorn och ta bort koderna och sen starta om bilen och göra om testat för att som som alla gånger få tillbaka ett helt grönt test, inga fel. Jag brukar få få kod 16786 tror jag, tror detta är för avgas recirkulering med högt flöde. Har även kommit andra koder. Har bara en liten känsla det kan handla om någon konstig "glitch" någonstans?
Någon som vet vad man kan göra, eller känner någon som kan sånt här som inte kostar tio tusentals för att fixa det vilket en stor verkstad skulle göra?! Tacksam för hjälp.
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|