Jag har en Polo årsmodell 2018 som har gått 6700 mil.
För ett par dagar sedan skulle jag parkera och vrider ratten som man bör under en parkering. Jag hörde att det rasslade till i ratten....airbaglampan började lysa och knapparna i ratten slutade fungera.
Förstår vad som är felet men ratten bör man väl kunna vrida på utan att det ska gå i sönder något kan jag tycka. Det är väl själva grejen med ratten
Sen tänker jag att bilen har gått 6700 mil. Håller inte delarna längre?
Hade jag kört drygt 2000 mil per år som nog är mer vanligt än mina 1000 mil skulle detta fel gått på garantin. Ska inte släpkopplingen hålla för mer mil än mina 6700??
För övrigt är min lilla Polo en vit pärla
Jag har en Polo årsmodell 2018 som har gått 6700 mil.
För ett par dagar sedan skulle jag parkera och vrider ratten som man bör under en parkering. Jag hörde att det rasslade till i ratten....airbaglampan började lysa och knapparna i ratten slutade fungera.
Förstår vad som är felet men ratten bör man väl kunna vrida på utan att det ska gå i sönder något kan jag tycka. Det är väl själva grejen med ratten
Sen tänker jag att bilen har gått 6700 mil. Håller inte delarna längre?
Hade jag kört drygt 2000 mil per år som nog är mer vanligt än mina 1000 mil skulle detta fel gått på garantin. Ska inte släpkopplingen hålla för mer mil än mina 6700??
För övrigt är min lilla Polo en vit pärla
/Kathrine
Gör en felsökning med en OBD-2 läsare så kanske du får upp något att gå på, jag får också larm på min airbag(allt på ratten funkar) men det är nyckelbrytaren i handskfacket som spökar och den har aldrig vridits om sedan bilen byggdes.
VAG ska enligt ett påstående jag har hört köpt mycket delar från Kina under en hel del år och de verkar vara ganska bristfälliga många gånger.