Forum - Golf 7 (13-19) - Ingen ström till positionsljus bak

Jonaz
Golf 7 Ort: Växjö
Lör 24 maj 2025 12:08 Svara med citat
Jag har en Golf Alltrack 4Motion 2017, där det är strul med positionsljus vänster bak. Blinkers funkar, och jag har mätt upp och det kommer ingen ström fram till positionslampan. Någon som känner igen fenomenet?
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Tor 19 jun 2025 17:54 Svara med citat
Ja om bilens elsystemstyrdon tycker att det är något fel med lampan så kommer den stänga av strömmen dit.

Du har väl led lyktor bak, skulle tippa på att den gett upp om det ser OK ut i kontakten till lyktan?

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Fre 20 jun 2025 9:50 Svara med citat
golf666 skrev:
Ja om bilens elsystemstyrdon tycker att det är något fel med lampan så kommer den stänga av strömmen dit.

Du har väl led lyktor bak, skulle tippa på att den gett upp om det ser OK ut i kontakten till lyktan?

Gör moderna bilar detta med allt i belysningssystemet?
Jag har en bagagelampa som inte tänds och där försökte jag mäta om det var spänning mellan blecken men inte.
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Tis 22 jul 2025 11:14 Svara med citat
maxmsm skrev:
Gör moderna bilar detta med allt i belysningssystemet?
Jag har en bagagelampa som inte tänds och där försökte jag mäta om det var spänning mellan blecken men inte.

På mycket iaf, lite oklart vilken bil du har detta problemet med men om de är din gamla golf 4 så är det nog inte det som är fel på min bil Smile Mest troligt känner den inte av att skuffen är stängd eller liknande..

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 22 jul 2025 11:40 Svara med citat
golf666 skrev:
På mycket iaf, lite oklart vilken bil du har detta problemet med men om de är din gamla golf 4 så är det nog inte det som är fel på min bil Smile Mest troligt känner den inte av att skuffen är stängd eller liknande..

Det var på en Jetta -12 som detta hände men det är fixat nu.