Forum - Din Volkswagen - MK2 Vr6 Turbo 4motion

jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tis 01 sep 2015 11:29 Svara med citat
Grymt!

Clio Sport 2,0 16v -01
VWallin
Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund
Ons 02 sep 2015 19:01 Svara med citat
Då tar vi en liten update då. I onsdags förra veckan körde jag ordentligt ras. Alla vevlager skrot, veven skrot och en stake skrot Sad För ca 1 månad sedan lossnade oljereturen och bilen tömde ur sig all olja och min oljetryckslampa var urkopplad. Vid första anblick så verkade allt ha klarat sig men efter förra helgens körningar så blev det antagligen riktigt dåligt. Lagerna blev säkert lite tussiga då och sen har det bara blivit sämre.

Hur som helst så fick jag tag i en vev ur ett block som stått utomhus i typ 6 månader utan topp. Konstigt nog så hade veven och lagren klarat sig så det blev lite panikmeck! Som tur var så kom min vapendragare Milberg upp och hjälpte till så på en kväll så var motorn ur och demonterad. Det gick lite sådär när vi skulle montera ihop allt typ kl 01 på morgonen, överfall sattes åt fel håll osv men på lördag satt veven där med en ny stake och bättre beg lager.

Resten av dagen tillbringade vi på ett grymt event, Gymkhana Drift. Det blev inte så mycket mer gjort med andra ord. på Söndag monterade jag ihop hela motorn igen och igår lyftes den på plats och startade. Idag skruvade jag det sista och körde hem bilen igen och verkar funka fint! Vilket jäkla krig alltså!

Bild

Bild

Fantastiskt att veven och lager överlevt när det såg ut såhär i donatorblocket!
Bild

Bild

Snart ihop igen!
Bild

Uppstart
https://m.youtube.com/watch?v=jTNXiUPq_zU

Inkörning Cool
https://m.youtube.com/watch?v=I8qI-CyQQGA

Tror ni jag missar min nya oljetryckslampa?
Bild
Aare
Golf 7 R -16 Ort: Åstorp
Tor 03 sep 2015 6:45 Svara med citat
Fyfan, gillar detta bygget mer och mer. Inget dåligt ormbo du ligger inne med heller! Smile

It's not an oil leak, It's sweat from all the horsepower.
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Lör 05 sep 2015 22:05 Svara med citat
Vad enkelt det låter när folk som kan bilar lyfter ur o i en motor på några dagar. Skulle ta flera veckor bara att få ur den för mig.

Golf R mk6
daniel carlsson
Golf 4 Ort: Heby
Mån 25 jan 2021 21:08 Svara med citat
Hallå vart har du köpt toppaknigen å är de en paknig som koppsänker mvh daniel
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 26 jan 2021 0:07 Svara med citat
daniel carlsson skrev:
Hallå vart har du köpt toppaknigen å är de en paknig som koppsänker mvh daniel

Snart 4 år sedan han var inloggad, men du kanske har tur?
Plura
Golf 2 VR6 -88 Ort: Utomlands
Tor 08 apr 2021 13:37 Svara med citat
Det var en packning som kompsänkte ja. Dock helt meningslös att köra med om du inte tänkt köra på bensin. Jag har laddat över 3bar på bara sharan stålpackning och det är en komphöjning.
Plura
Golf 2 VR6 -88 Ort: Utomlands
Tor 08 apr 2021 16:21 Svara med citat
Så ser det ut i dagsläget för den som undrar.
Helsmidd motor, precision 7275 gen2 bb turbo.

Bild

Bild
Sida <  1, 2, 3 ... 13, 14, 15