freddan84
Passat 7 TDI 4-motion Ort: Vansbro |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Fre 27 aug 2010 10:20 |
|
Jag vill inte vara den som är den, men det finns redan en likadan tråd
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Fre 27 aug 2010 10:21 |
|
Edit: dubbel
|
|
freddan84
Fre 27 aug 2010 13:05 |
|
Två ger dubbel glädje! VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
freddan84
Fre 27 aug 2010 14:06 |
|
Ville som sagt inte ha röd bänk... tog med den till jobbet och pulverlackade den grå. gjorde sig mycket bättre.
VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
freddan84
|
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara |
Fre 27 aug 2010 14:57 |
|
Det garaget kommer att bli uber fint som ett motorsport garage.
|
|
Smajly
Golf 1 Ort: Utomlands |
Fre 27 aug 2010 19:30 |
|
Kul med en tråd om ett garage projekt.
|
|
freddan84
Mån 30 aug 2010 9:30 |
|
Hunnit målat lite mer lister i helgen. dörrfodret var blått innan, numer samma grå som bord och överskåp.
VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
Ronnie Mattsson
Golf 3 VR6 Ort: Danmark |
Mån 30 aug 2010 18:59 |
|
Haha detta var en kul idé måste jag säga!
Önskar man hade mer plats hemma men det man har betyder allt mot att man innan inte hade något hemma utan var förvisad till jobbet.
Har inga bilder på mitt krypin ännu men det kommer.
Arbetsbänk är byggd, skåp till kem och rekond prylar uppsatt, några tavlor med VW motiv, dator så man kommer åt rep/reservdelar tex, stereo kopplad mot dator, kompressor har fått ett hörn.
Portarna ska ses över.
Verktygstavlor ska skaffas, tips? har en hel del verktyg som behöver bo någonstans.
Andra lysrör ska upp och ska kunna styras efter hur mycket ljus man behöver.
|
|
freddan84
Tis 31 aug 2010 7:43 |
|
Ronnie Mattsson skrev: | Haha detta var en kul idé måste jag säga!
Önskar man hade mer plats hemma men det man har betyder allt mot att man innan inte hade något hemma utan var förvisad till jobbet.
Har inga bilder på mitt krypin ännu men det kommer.
Arbetsbänk är byggd, skåp till kem och rekond prylar uppsatt, några tavlor med VW motiv, dator så man kommer åt rep/reservdelar tex, stereo kopplad mot dator, kompressor har fått ett hörn.
Portarna ska ses över.
Verktygstavlor ska skaffas, tips? har en hel del verktyg som behöver bo någonstans.
Andra lysrör ska upp och ska kunna styras efter hur mycket ljus man behöver. |
låter som ett välplanerat garage=) tips på verktygstavlor är väl egentligen att handla på biltema eller jula...har själv blå tavlor men matchar inte in längre så nu blir det att köpa nya ljusgrå istället.
ska man handla verktygskrokar och sånt så är det klart billigast på biltema.
likaså lysrörsarmaturer, jula har kanonbra prisvärda grejer.
fick upp mina "kabelplåtar" igår i halva delen, bara andra halvan kvar. ska visa med lite bilder sen vad jag menar. VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
Tis 31 aug 2010 11:50 |
|
så ser mitt kommande garage ut. har inga bilder på insidan dock..
trevlig tråd!
|
|
freddan84
Tis 31 aug 2010 13:24 |
|
jöns skrev: |
så ser mitt kommande garage ut. har inga bilder på insidan dock..
trevlig tråd! |
WOW! jisses vilket stort garage! hur många kvm? har du hela disponibelt? VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
jöns
Donator 200
Tis 31 aug 2010 15:50 |
|
Det är mellanväggar mellan alla garage.... men en ska nog ner tids nog. jag ska se lite hur det ser ut...
disponibelt, hur menar du med det?
vet inte hur mång kvm det är på men det är hyfsat stort iaf.
golfen ska få det stora, så man har lite plats att mecka. Sen passaten och clion får de små.
De förra ägarna har haft husvagnen i det till vänster, det stora dvs.
de andra två ha ganska lågt till tak.
sen är det fullt...
|
|
Smajly
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
Tis 31 aug 2010 21:20 |
|
Kanske ta få tummen ur och fota mitt minigarage. En bil + en lösinredning = fullt
|
|
Ronnie Mattsson
Tis 31 aug 2010 21:40 |
|
Löste mina tavlor med att tigga till mig 2 riktiga från jobbet idag
Krokar, hållare etc har jag sedan innan lagt vantarna på i väntan på att man skulle få ett eget garage.
Likaså verktyg, specialverktyg, mutterpickor, momentnycklar, multimetrar, diagnoskablar etc. har man lagt rabarber på när det funnits.
Ska även ha en till arbetsbänk i förrådet som är bakom garaget.
Denna för att kunna "finlira" på, styrdon, kombinstrument etc.
Här ska det även gå att felsöka datorer, byggnationer av dito, lödstation etc. kommer finnas där.
|
|
jöns
Donator 200
Tis 31 aug 2010 21:45 |
|
Det verkar onekligen som om du har en bra plan där Ronnie.
Dator med internet är ju ett måste. Det är guld att slippa gå in och leta reda på när man behöver upplysningar.
Det ska bli kul att inreda en verkstad, riktigt jävla kul.
|
|
freddan84
Ons 01 sep 2010 8:36 |
|
Jöns - disponibelt, tänkte ifall du delade garaget med någon annan granne eller nåt... men så verkar det inte vara.
Smajly - inte ritat motivet än, har lite annat som ska vara klart först. men fixat fler motiv som ska upp... ni kan aldrig gissa vad..
Ronnie: ingen dum idé att ha en finlirs-plats, sen internet i garaget är ju ett måste!!
igår vart den hyffsad produktiv dag, väggarna kräver två målningar så jag hann måla det sista en vända. färgen har ganska snabb torktid så jag hade hunnit måla en sväng till igår om jag börjat tidigare bara. Satte upp de sista taklisterna och en kabelrulle med.
bilder kommer sen! VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
Smajly
Ons 01 sep 2010 10:50 |
|
jöns skrev: | Dator med internet är ju ett måste. Det är guld att slippa gå in och leta reda på när man behöver upplysningar. |
Trådlöst e perfekt.
|
|
jöns
Donator 200
Ons 01 sep 2010 11:47 |
|
freddan84 skrev: | Jöns - disponibelt, tänkte ifall du delade garaget med någon annan granne eller nåt... men så verkar det inte vara.
|
Jaha, nej. Det är helt och hållet mitt. Det kommer med huset!
|
|
freddan84
Ons 01 sep 2010 13:30 |
|
jöns skrev: | Jaha, nej. Det är helt och hållet mitt. Det kommer med huset! |
gött!! köpte du garaget och fick huset med på köpet ?? VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
Ronnie Mattsson
Ons 01 sep 2010 18:49 |
|
Smajly skrev: | Trådlöst e perfekt. |
Det suger
På tok för slött
Har servern stående i förrådet bakom i en form av rack och garage datorn ska in där med sen är det tänkt, slipper man ha den i garaget, om än att den är liten.
Härnäst ska jag titta efter lite beggade armaturer, dubbla, 6 eller 7st blir det, ska kunna tändas i 3 olika sektioner beroende på vad man gör.
Ska göra någon form av torkställning, vägghängd, för att torka microfiber/rondeller till rekondprylarna.
Sen bör jag framöver även fundera på att kapsla in kompressor en aning så man slipper en del av ljudet.
|
|
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara |
Ons 01 sep 2010 23:00 |
|
Jag får ju bara plats med en bil i varmgaraget men tre bilar i skjulen samt ett stort kallföråd för delar och vid pannrummet har jag hyllor med prylar som inte tål värmeväxlingar mm och kompressorn slangen går igenom en betongvägg och i garaget har jag kopplingar för luften det är perfekt för då slipper jag ha den mullrandes i garaget.
|
|
freddan84
Tor 02 sep 2010 7:31 |
|
Pekka Kiiskilä skrev: | Jag får ju bara plats med en bil i varmgaraget men tre bilar i skjulen samt ett stort kallföråd för delar och vid pannrummet har jag hyllor med prylar som inte tål värmeväxlingar mm och kompressorn slangen går igenom en betongvägg och i garaget har jag kopplingar för luften det är perfekt för då slipper jag ha den mullrandes i garaget. |
ja du har ju lite uthus pekka VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
freddan84
|
freddan84
|
jöns
Donator 200
Fre 03 sep 2010 10:52 |
|
Vad blev det för värmepump?
|
|
Ronnie Mattsson
Fre 03 sep 2010 10:54 |
|
Hmm det var ett smart drag där med plåten för att dölja kablarna
Precis som du säger ser inte massa kabel så roligt ut att titta på, ser hur det ser ut här...
Kommer nog låna din idé på ett eller annat sätt.
|
|
freddan84
Fre 03 sep 2010 11:10 |
|
Jöns: NIBE F1245
Ronnie: bara att sno så mycket idéer du vill=) skicka upp några bilder på ditt garage. VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|