Forum - Golf 6 (09-13) - Fel på bilen? Strålkastarrengörare felinställda?

Borkan
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 05 maj 2011 19:03 Svara med citat
Hejsan, nu är jag här igen med min tredje tråd.

Bilen är en 1,4 TSI 122hk.

1. När bilen står på tomgång så låter det som om någon plastdetalj ligger och vibrerar.. fast det låter från motorrummet.
Så fort man gasar så försvinner ljudet.

2. Det låter som ett tyst surrande från instrumentbrädan.. Bzzzzzzzzzzzzzzzzz....

3. När man sprutar med strålkastarrengöraren så blir hela motorhuvudet fyllt av spolarvätska.. Kan man ställa in det själv?

För övrigt är vi väldigt nöjda med bilen, men detta gäckar oss.. speciellt på en ny bil. Confused

Tacksam för hjälp!
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 06 maj 2011 3:07 Svara med citat
Hej, du har garanti, uppsök närmaste vw

Plastljudet känner jag igen från bränsleledningar som går i chassit som ligger och vibrerar, men kan vara nått annat

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Borkan
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 06 maj 2011 20:58 Svara med citat
Tjena! Kommer med lite information här.

Det surrande ljudet från instrumentbrädan var så enkelt att man skull skruva upp ljuset till max... Det var tydligen på hälften och då hörde man strömmen.. Fixat!

Sen ska man tydligen inte stå stilla o dra med strålkastarrengöraren, när man kör och startar den så blir det som man ska.. Fixat!

Det sista vet vi fortfarande inte. Men som sagt när man gasar försvinner det direkt, och efter ett tags körande, då bilen är helt varm, så försvinner det.

Om det är som du säger, är det något att oroa sig för??
Tack för svaret!!
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Lör 07 maj 2011 8:45 Svara med citat
Bara för att lägga in ett litet inlägg. Strålkastarspolarna är väl så högt tryck i så det sprutar lite överallt. Så är det på de bilar jag åkt med iallfall. Den som jag vet är värst med detta är de gamla nissan 300. Fy fan. De sprutar ju flera meter framåt tillomed.. Men rent blir det på glasen..

Inte aktiv längre.
Arkin
Golf 6 1.4 TSI Ort: Växjö
Ons 18 maj 2011 22:10 Svara med citat
Retar mig på denna ständiga strålkastarrengöring.

Har man halvljuset på och bara ska spola bort lite smuts från vindrutan. Nog fasen ska den spruta ut ett par deciliter spolarvätska på strålkastarna också.

Faktum är att den drar så mycket spolarvätska att den borde bli klassad som etanolbil...
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 19 maj 2011 2:16 Svara med citat
Har märkt detta jobbiga fenomen på min volvo v50 -11 hyrbil..

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Tor 19 maj 2011 19:51 Svara med citat
Vet inte hur det är på Golf 6, men 5:an har iallafall finessen när halvljuset är på, att bara tvätta strålkastarna var 5:te gång man använder spolarvätska.
Arkin
Golf 6 1.4 TSI Ort: Växjö
Tor 19 maj 2011 23:30 Svara med citat
Kan nog stämma men jag upplever det som att "räkneverket" nollställs varje gång man slår av tändningen.