MV
Golf 2 GL -90 Ort: Kristinehamn |
|
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
Ons 13 jun 2012 12:51 |
|
Ser ut som ett riktigt trevligt utgångsobjekt, nästan värt att hålla iordning den inredningen och ha kvar den så fräsch som den ser ut att vara
|
|
MV
|
MV
|
VW_ASKELIUS
Golf 2 1,6 C -86 Ort: Varberg |
Mån 13 aug 2012 21:24 |
|
Ser ut att vara i gott skick! Tråkigt med rosten runt rutramen, men det är ju ngt som är allt för vanligt på mk2orna. Vräk i rejält med tätningsmassa i listen när du monterar, brukar ställa sig vatten innanför annars tyvärr. Som sagt ser riktigt fin ut annars! Har förövrigt en likadan fast med två dörrar till http://www.garaget.org/?car=273939&image=2861464
|
|
MV
Mån 13 aug 2012 22:01 |
|
Ja, men det är inte så svårt o fixa den rosten, använder cirtonsyra som man blandar med tapetklister, det äter upp rosten och låter bli lacken, och lämnar ren och fin metall kommer bilder på det när det är på gång
Mikael
|
|
VW_ASKELIUS
|
MV
|
MV
Lör 25 aug 2012 19:22 |
|
Okej, de va ett tag sedan nu, men det är han ändå inte stått stilla i garaget, det har faktiskt hänt en hel del den här veckan.
Det har bland annat kapats upp i stötfångarna för dimljusen.
När det va klart så plockades ventilkåpan lös för att den ska lackas.
Den va ju inte så jätte fin som den va, men bättre blev det.
Generatorn demonterade även den, då den inte såg så jätte rolig ut, så det fick bli att polera den, den är inte riktigt klar men en bra bit på väg.
Monterade även min Votex vinge häromdagen, det vart riktigt bra.
I söndags så kollade jag igenom mina kartonger med lampor och dyligt som jag beställde för ett tag sedan, och det vidade sig att dom på Typ-17 hade skickat mig två stycken höger lampor?! så jag skickade iväg ett mail och frågade om de gick o få tag i en ny vänsterlampa, men hela veckan gick och inget svar, men på fredagen kom det ett brev med paket avi och dom hade skickat mig en ny lampa utan problem, bra service!
Monterat och klart
Det var väll det jag hade för nu, men det kommer mera!
Mvh Mikael
|
|
VW_ASKELIUS
|
MV
|
wompa
VW Corrado VR6 -92 Ort: Västerås |
Fre 31 aug 2012 14:59 |
|
Bra arbete hitills. Ser ut som en Golf som man ska ta vara på!
|
|
MV
Lör 01 sep 2012 13:53 |
|
wompa skrev: | Bra arbete hitills. Ser ut som en Golf som man ska ta vara på |
Tackar! den kommer att användas varsamt i min ägo i alla fall
|
|
MV
|
MV
|
MV
Fre 07 sep 2012 15:17 |
|
Nu är det sista fjäderbenet borta, och har målat spindelled och bromsok. Bytte bromsskölden och skruvade ihop det hela igen.
Igår kom det nya avgassystemet med, så det blir att demontera det gamla någon dag och sedan montera nytt:)
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
Fre 07 sep 2012 17:04 |
|
Ser snyggt ut!
|
|
MV
Fre 07 sep 2012 17:07 |
|
MiWi skrev: | Ser snyggt ut! |
Tackar tackar:) det börjar ju ta form iaf.
|
|
MV
Sön 16 sep 2012 19:32 |
|
Har kollat lite på dimljusen, men jag blir inte klok, när man har på halvljus och slår på dimljus i förstaläget=fram, så funkar det fint och den kommer stöm i kontakten som jag hittat i motorrummet.
MEN när man sätter på parkeringsljuset och slår igång dimljusfram så kommer det ingen stöm, varför detta? Det är ju helt fel.. Har någon en idé runt detta?
Mvh Mikael
|
|
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad |
Fre 21 sep 2012 14:06 |
|
Snyggt projekt!
Köpte du listen längs taken ny eller återanvände gamla? Pajade nog min när jag tog av den...
|
|
MV
|
MV
Fre 21 sep 2012 15:59 |
|
Igår så plockade jag även bort de gamla avgasröret då det ska monteras ett nytt.
När det va gjort så va de bara o hänga dit det nya, som är ett system från Simons, får se hur de funkar, tror de blir lagom, de ska väll inte låta så jätte myckaty efter vad jag har hört, vilket bort vara lagom för min, vill bara få de lite dovare.
Där har vi resultatet, blev fint, blev bra att få fylla ut Hela hålet i stöten med dubbla pipor
Innertak demonterades även det, då det var lite sprucket och fult, har lite idéer runt detta, men det får ni se senare Använde mig av ett snöre för att få lös propparna i mitten av taket, gör en ögla snurra runt och dra. Tackar en av mina goda vänner för den fina idén!
//Mikael
|
|
MiWi
Fre 21 sep 2012 16:49 |
|
Hur gjorde du när du monterade Votexvingen?
|
|
MV
Fre 21 sep 2012 16:50 |
|
WD-40 och spårmejsel och sen är de bara o trycka dit fästena, va dock försiktigt med mejseln så att du inte skdar ngt
//Mikael
|
|
MiWi
|
MV
Fre 21 sep 2012 16:54 |
|
Ja precis, fästena går o dra i sidled om du har nog med glidmedel ^^
//Mikael
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
|
wompa
VW Corrado VR6 -92 Ort: Västerås |
Lör 22 sep 2012 11:33 |
|
Jävla vinge det där... försökte i 20min att få dit fästena men NEJ DÅ!
|
|
MV
Lör 22 sep 2012 11:35 |
|
Hehe, men så svårt kan de väl inte va;)
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
Lör 22 sep 2012 11:50 |
|
wompa skrev: | Jävla vinge det där... försökte i 20min att få dit fästena men NEJ DÅ! |
De gäller att få in ena sidan sen knacka lite försiktigt på plats I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|