VW_ASKELIUS
Golf 2 1,6 C -86 Ort: Varberg |
|
VW_ASKELIUS
|
MV
Golf 2 GL -90 Ort: Kristinehamn |
|
VW_ASKELIUS
|
MV
|
VW_ASKELIUS
|
MV
|
VW_ASKELIUS
Sön 30 dec 2012 14:37 |
|
Okej ja Manhattan e helt ok de med, hade en sån fyrdörrars -90 innan jag skaffa den blå -90an. GL versionen känns ju dock lite lyxigare med clås servo mm
|
|
MV
Tis 15 jan 2013 18:43 |
|
Det hände iaf en sak i helgen som va, sänking av passagerarstolen stog på agendan då man får tänka på att dom andra i bilen också ska åka lite bekvämt, så tanken va att få lite mer lutning på själva sitsen.
Så Stolen monterades ut ur bilen och började lite smått med att märka upp var det ska kapas och hur mycket.
Så fram med vilkelslipen och kapa bort fästen och sen togs önskad bit av röret bort, och sen svetsades det ihop igen, då vart den 3cm lägre i bakkant, viket var bra mycket trevligare att sitta i än orginal, då den inte var justerbar på de viset som förarstolen är.
Allt för nu, kommer kanske mera till helgen. // Mikael
|
|
MV
Sön 27 jan 2013 19:42 |
|
Hallå hej!
Nu har det hänt lite i helgen som gått, får 2 helger sen så va vi iväg och kollade lite ljusbilder och försökte ställa in ljuset på halv och helljus, men denna "ljusbild" är nästan inte ens värd att bära det namnet, då det knappt är möjligt att få dom godkända.
Så har pratat me supporten på Hova, och dom sa att det var likadant på dom lapmorna som dom hade, så dom skulle fixa nya lampor till mig från en annan tillverkare, och dom är nu påväg hem till mig. Har även fixat med justerskruvarna till extraljusen, så dom va lite rostiga o fula så att det inte gick att justera.
Och idag så har ja försökt att komma lite längre med installationen av larmet. Men det är inte det lättaste, då en privatperson vanligtvis inte får/ska installera detta, och det följde ju inte med något kopplingsschema eller så. Inväntar svar från supporten ang. detta.
blev lite wall of text men men
// Mikael
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
Sön 27 jan 2013 19:55 |
|
Vad för larm är det?
|
|
MV
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
MV
Mån 28 jan 2013 13:59 |
|
Jo jag testade den, men det finns inget kopplingsschema, då det bara ges ut till alla auktoriserade installatörer.. Och på Defa vill dom inte hjälpa till.
|
|
MV
Sön 24 feb 2013 19:39 |
|
Okej, nu va de dagss igen. Då jag har haft lite problem med att få larmet prgrammerat och så, så har det stått stilla nu en längre tid. Men nu så har det faktiskt blivit gjort och jag har fått tag i ett kopplingschema, Riktigt skönt.
Så idag så har det dragits lite kablar och så, från bagage till centralen och lite ström osv.
Så här såg det ut efter ett par timmar, och allt kopplades ihop väldigt temporärt just bara för att prova om det ens fungerar.
Slog på strömmen och efter lite om och men så, ja det blev ett väldigt ljud när man öppnade dörren iaf..
Några stackare borde det skrämma bort iaf, har ju glaskross, startspärr, det larmar på huv, baklucka och dörrar, så det borde inte vara så lätt att få den med sig nu
Så nu ska det bara kopplas in snyggt och fint, sen är det klart.
// Mikael
|
|
MV
Mån 25 feb 2013 20:49 |
|
Har idag gjort den permanenta installationen av larmet, kopplat på mig på blinkers och så, så nu blinkar det så fint när man larmar på/av vilket känns väldigt gött.
Nästa steg framöver är att få iväg bilen på en framvagnsinställning, men det beror på väder och väglag
|
|
MV
|
MV
|
MV
Mån 22 apr 2013 21:45 |
|
Jo, är på jakt efter en G60 läpp, är det någon som ligger på en och som är sugen på o sälja, så hojta till
|
|
Crille09
Golf 2 1.6 (19E1G1) Ort: Utomlands |
Tor 02 maj 2013 22:49 |
|
När du isolerade bilen vad använde du då?
Har läst på andra forum att de använder plast för att spärra ute fukten från dörrarna, använder du också det?
|
|
MV
Tor 02 maj 2013 22:53 |
|
Crille09 skrev: | När du isolerade bilen vad använde du då?
Har läst på andra forum att de använder plast för att spärra ute fukten från dörrarna, använder du också det? |
Vart ska du isolera? Och bakom dörrsidorna kan du sätta fast typ byggplast för att hålla fukten ute.
//Mikael
|
|
Crille09
Tor 02 maj 2013 22:56 |
|
Tänkte lägga nytt under mattorna då de har kommit in fukt pga krossat fönster en gång i tiden men inget som har blivit behandlat, och även dämpa ljudet från dörrarna.
ska sätta in 5" högtalare i dörrarna och undrar om man ska sätta in lite ljud dämpning.
|
|
MV
Tor 02 maj 2013 23:00 |
|
Okej, det har jag tyvärr ingen koll på vad du kan använda dig av. Beror ju lite på vad du är ute efter, om de ska vara som det va innan eller om du ska göra riktig ljudisolering.
//Mikael
|
|
Crille09
Tor 02 maj 2013 23:01 |
|
Det är så att jag nyligen har köpt en M2:a och helt ny med bilar, men är en sådan person som lär sig snabbt och vill lära mig så mycket som möjligt,
Har ett ganska stort problem med spindeln då förra ägaren har borrat övre hålet större och borrat in i bromsoket.. detta gör att det inte går att bromsa med höger fram längre och fick en 2:a på besiktningen av det.
vad ska jag göra? blir det att skaffa en ny spindel plus bromsok??
|
|
Crille09
Tor 02 maj 2013 23:04 |
|
Okej, som innan var det inte alls bra så satsar på lite kvalite denna gången ist. blir nog bäst så
|
|
MV
Tor 02 maj 2013 23:13 |
|
Okej, då finns det väll något som heter silent coat om jag inte minns fel, det ska vara fint för ljudisolering
Oket och spindeln kanske du får byta, beroende på hur trasigt det är.
//Mikael
|
|
Crille09
|
MV
|
VW_ASKELIUS
Lör 04 maj 2013 14:41 |
|
Har du fått fatt i en annan läpp till stötfångaren? Inga projekt på G med golfen annars? Kan rekommendera concept vista till plastlisterna, det återställer färgen bra
|
|
VW_ASKELIUS
Lör 04 maj 2013 14:42 |
|
Har du fått fatt i en annan läpp till stötfångaren? Inga projekt på G med golfen annars? Kan rekommendera concept vista till plastlisterna, det återställer färgen bra
|
|