Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Ons 10 apr 2013 20:41 |
|
Jadu MiWi,
vet inte om snabbt är rätt ord,
Tycker själv att de tar ruskigt lång tid
Problemet är att jag måste köpa en massa verktyg o maskiner.
Svets o kompressor är de jag måste inhandla nu.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
Mån 29 apr 2013 21:56 |
|
Nice, blir lite svårt med drivaxlarna då A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Mån 29 apr 2013 22:17 |
|
Ja de blir lite jobbig geometri på dem
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
Tor 16 maj 2013 21:55 |
|
Är väl i princip samma balk. Däremot är länkarmarna bredare än på mk2.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Tor 16 maj 2013 22:10 |
|
Jag tror jag läst att mk3 länkarmarna breddar ca 10mm styck.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
Sön 09 jun 2013 22:23 |
|
Det går framåt A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Ons 19 jun 2013 21:02 |
|
Nu har jag tillverkat adaptrar för att kunna montera framdämpare i original fästena bak.
Den övre är ett fjäderben med adapter och den andra är coil bakdämpare.
Hoppas nu det blir ok för besiktningsmannen från sfro.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
Tis 02 jul 2013 22:48 |
|
Jevla bra verktyg o skrapa massa med skulle använt när jag skrapade, hade ett helvete med roterande borsten. A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Tis 02 jul 2013 22:56 |
|
Roterande borste kladdar mest bara.
Annars kan man värma lite med värmepistol o skrapa med en spackelspade.
|
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
Tis 02 jul 2013 23:45 |
|
Ja precis, skulle tipsat det 2 år sen höhö :p A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
Ons 03 jul 2013 2:24 |
|
Vad för verktyg är det mer exakt?
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Ons 03 jul 2013 7:08 |
|
Ett så kallat multiverktyg, finns en massa verktyg till den, man kan kapa, slipa, raspa, skrapa lim m.m. Med den.
det som är bra är att den roterar inte Utan oscilerar.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Sön 07 jul 2013 21:14 |
|
Om man tittar på bilden bakifrån med ramen hängande ser det ut som den sitter väldigt långt ner.
Måste ju vara bättre att flytta upp den och ha drivaxlarna i vinkel neråt vid högra körhöjd. Ser väldigt konstigt ut.
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Sön 07 jul 2013 21:28 |
|
Som det är nu så sitter den bakre framvagnsbalken ca 20mm högre än den främre.
Jag har just nu lösa distanser mellan ram och framvagnsbalken, så jag kan justera lite tills jag är nöjd
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
Sön 29 sep 2013 22:23 |
|
Ska du besiktiga den sen med, eller bara raceobjekt?
|
|
Danneman79
Golf 3 CL 1.8 -92 Ort: Umeå |
Mån 30 sep 2013 9:20 |
|
Tanken är att regbesiktiga den som amatörbyggt fordon med turbo.
Kommer nog försöka bli färdig för bes till nästa höst.
|
|