Forum - Golf 7 (13-19) - Vattenläckage i våra Golf 7:or!

Lucas
Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna
Lör 21 sep 2013 9:48 Svara med citat
Läste en artikel om att Golfen har problem att kondensvatten från ac:n inte rinner ut, utan kan rinna in i blen på passagerar sidan fram (under mattan). Varit i kontakt med VAG Sverige men där finns inget rapporterat fel
från vårat land, däremot finns det ca 50 fall i Tyskland som dom åtgärdat. Tydligen är det ett felmonterat avrinningsrör som är problemet. Kolla gärna under gummimattan fram på era bilar så det inte är blöt där.
Än så länge finns det ingen återkallelse av berörda bilar,det verkar som Volkswagen inte vill förstora "problemet".
Är det nån på forumet som haft problem med detta??
Benghaa
Golf 7 2.0 TDI 4 MOTION GT Ort: Stenungsund
Lör 21 sep 2013 15:00 Svara med citat
Lucas skrev:
Läste en artikel om att Golfen har problem att kondensvatten från ac:n inte rinner ut, utan kan rinna in i blen på passagerar sidan fram (under mattan). Varit i kontakt med VAG Sverige men där finns inget rapporterat fel
från vårat land, däremot finns det ca 50 fall i Tyskland som dom åtgärdat. Tydligen är det ett felmonterat avrinningsrör som är problemet. Kolla gärna under gummimattan fram på era bilar så det inte är blöt där.
Än så länge finns det ingen återkallelse av berörda bilar,det verkar som Volkswagen inte vill förstora "problemet".

i dag märkte jag att det var blött på golvet höger bak Sad
GoSlow75
Golf 7 1,4 TSI 140 GT DSG Ort: Gislaved
Lör 21 sep 2013 17:21 Svara med citat
Lucas skrev:

Läste också denna artikel. Har inga blöta golvmattor. Däremot har klimatanläggningen börjat lukta äckel. Känns som att det kan ha nåt samband med ovan nämnda problem. Har bokat tid för felsökning.
Gustav_p
Golf 7 TSI 122 DGG7 Ort: Kristianstad
Lör 21 sep 2013 21:50 Svara med citat
Hade varit intressant att veta vilken tillverkningsvecka som bilen har ifall de hittar något, eller även om de inte hittar något.

Är det tillräckligt många av oss som skriver tillverkningsvecka så kan vi kanske se vilka som har risk för felet medan vilka som kan känna sig säkra.
Lucas
Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna
Sön 22 sep 2013 7:45 Svara med citat
Eftersom jag arbetar med hyrbilar på ett stort företag som endast har bilar från Volkswagen gruppen. Varav ca 90 Golf 7Surprisedr + min egen.
Min är tillverkad Oktober 2012 och dom på jobbet har olika tillverknings veckor från detta år.
Men jag har kollat ett 20 tal på jobbet och inte
hittat en enda med läckage. VAG Sverige kunde heller inte säga vilka ev bilar det rörde sig om.
Enda svaret var att VAG Tyskland undersöker saken. Tydligen rinner vattnet ner under passagerar mattan fram och stannar där.(säger dom) Man kan märka det genom att bilen vill imma igen och att det uppkommer en dålig lukt i bilen.Håll därför KOLL på era nya annars underbara biler.
Benghaa
Tis 01 okt 2013 20:24 Svara med citat
Jag skall lämna in bilen nästa vecka ,blöt matta fram och bak dom visste inget på VW verkstan sa dom Rolling Eyes
GoSlow75
Golf 7 1,4 TSI 140 GT DSG Ort: Gislaved
Ons 02 okt 2013 18:23 Svara med citat
GoSlow75 skrev:
Läste också denna artikel. Har inga blöta golvmattor. Däremot har klimatanläggningen börjat lukta äckel. Känns som att det kan ha nåt samband med ovan nämnda problem. Har bokat tid för felsökning.

Har nu haft inne bilen för felsökning. De testade kliman utan filter men lukten kvarstod. De kontrollerade även dräneringsrör och allt därtill utan att hitta något fel. Det slutade med att de körde rent systemet med nåt medel. Så nu är det bara att vänta och se om lukten håller sig borta. Frågan som kvarstår är ju hur en bil som bara gått 880 mil redan fått detta problem... Som tack för besöket på verkstaden fick jag en rejäl reva i lädret på ratten av en oförsiktig servicekille!! Evil or Very Mad
Benghaa
Fre 11 okt 2013 13:10 Svara med citat
Jag lämnade in bil i onsdags dom har tagit bort mattorna o torkar upp dom har beställde matrial tar några dagar innan bilen bli klar men jag har lånegolf Cool
Benghaa
Fre 11 okt 2013 18:20 Svara med citat
Benghaa skrev:
Jag lämnade in bil i onsdags dom har tagit bort mattorna o torkar upp dom har beställde matrial tar några dagar innan bilen bli klar men jag har lånegolf Cool

klar Razz bytt dräneringsslangen d'oh!
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Fre 11 okt 2013 19:17 Svara med citat
GoSlow75 skrev:
Har nu haft inne bilen för felsökning. De testade kliman utan filter men lukten kvarstod. De kontrollerade även dräneringsrör och allt därtill utan att hitta något fel. Det slutade med att de körde rent systemet med nåt medel. Så nu är det bara att vänta och se om lukten håller sig borta. Frågan som kvarstår är ju hur en bil som bara gått 880 mil redan fått detta problem... Som tack för besöket på verkstaden fick jag en rejäl reva i lädret på ratten av en oförsiktig servicekille!! Evil or Very Mad

Det ska du väl inte acceptera.