Oykkh
Ingen VW Ort: Sollentuna |
Tor 10 okt 2013 19:34 |
|
Hej alla golf vänner! Jag funderar på att beställa en ny golf sportscombi. Det jag undrar över är vilket tillval som ger mig takantennen som vissa bilar har. Säljarna säger olika. Vissa säger att det är standard, några säger att det är om man väljer Discovery media, eller pro. En annan säljare säger att det är om man tar parkeringsvärmare. Är det ngn som vet svaret??
|
|
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping |
Tor 10 okt 2013 19:43 |
|
Jag har den vanliga golfen och har hajfenan på taket.
Har parkeringsvärmaren och "största" stereon utan navigator, den heter något med media..
|
|
Oykkh
Tor 10 okt 2013 20:11 |
|
Oki. Tack för svar! Då kanske det är parkeringsvärmaren som gör det...
|
|
canyon
Golf 7 SC 1.2 TSI Ort: Kungälv |
Tor 10 okt 2013 20:31 |
|
Jag kollade precis om man bygger en bil grundversionen har ingen hajfena.Men när man bygger en master då finns den med på bilden.
|
|
canyon
Tor 10 okt 2013 20:47 |
|
Kollade upp bilar på blocket så har alla med parkeringsvärmare hajfenan monterat.
|
|
Oykkh
Tor 10 okt 2013 20:48 |
|
Hej canyon! Jo det har jag sett. Men om jag tittar på vissa bilar på bytbil.com eller blocket som har master paketet så finns det ingen hajfena. Vilken djungel detta är. Tog du på konsument leasing??
|
|
Oykkh
Tor 10 okt 2013 20:59 |
|
Oykkh skrev: | Hej canyon! Jo det har jag sett. Men om jag tittar på vissa bilar på bytbil.com eller blocket som har master paketet så finns det ingen hajfena. Vilken djungel detta är. Tog du på konsument leasing?? |
Såg ditt mess nu. Så är det nog
|
|
canyon
Tor 10 okt 2013 20:59 |
|
Oykkh skrev: | Hej canyon! Jo det har jag sett. Men om jag tittar på vissa bilar på bytbil.com eller blocket som har master paketet så finns det ingen hajfena. Vilken djungel detta är. Tog du på konsument leasing?? |
Nej vanligt köp.
|
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
Tor 10 okt 2013 21:59 |
|
Jag har ingen parkeringsvärmare, men har hajfenan, därimot har jag Navi.
|
|
Oykkh
Tor 10 okt 2013 23:06 |
|
Håkke skrev: | Jag har ingen parkeringsvärmare, men har hajfenan, därimot har jag Navi. |
Ja ni ser. Inte undra på att säljarna inte vet riktigt . Vilken navi valde du?
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
Oykkh
Fre 11 okt 2013 1:05 |
|
Tack för info. Rolig läsning. Då verkar det vara som så att har man lagt till parkeringsvärmare eller navi då får man hajfenan...
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
Fre 11 okt 2013 5:30 |
|
Oykkh skrev: | Tack för info. Rolig läsning. Då verkar det vara som så att har man lagt till parkeringsvärmare eller navi då får man hajfenan... |
Det är inte säkert, då jag har en Golf VI, utan navi eller webasto, men har ändå en hajfena på taket, vet dock inte om det är något innehåll i den, vissa bilmärke(Volvo, Mercedes m.m.) sätter bara en attrapp på taket för att enklare kunna sätta dit en riktig antenn vid behov.
|
|
betaride
Scirocco R-16 Ort: Borås |
Fre 11 okt 2013 14:54 |
|
Vågar inte säga vad som gällde på tidigare generationer, men..
Som ni mer eller mindre redan kommit fram till så är det navi samt parkeringsvärmare som adderar hajfenan på golf 7. Detta gäller för den vanliga golfen, om sportscombin skiljer sig vet jag inte, men ser ingen anledning till att den skulle vara annorlunda. Det är inte någon form av "utsmyckning" alternativt förberedelse det handlar om, utan helt enkelt att väljer man till navi/parkeringsvärmare så krävs det fler mottagare/antenner. Fick denna infon från min säljare när jag köpte min, så jag kan inte gå i god för att det är 100% korrekt...
|
|
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga |
Fre 11 okt 2013 16:55 |
|
Vad är det som är så viktigt med att takantennen ser ut på ett visst sätt, kan nån förklara?
|
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
Fre 11 okt 2013 17:50 |
|
Oykkh skrev: | Ja ni ser. Inte undra på att säljarna inte vet riktigt . Vilken navi valde du? |
DiscoverMedia tog jag.
|
|
betaride
Fre 11 okt 2013 17:58 |
|
Cribbe515 skrev: | Vad är det som är så viktigt med att takantennen ser ut på ett visst sätt, kan nån förklara? |
Frågan var väl snarare vad som gör att man får takantenn eller inte alls? Personligen tycker jag takantennen är skitsnygg detalj på golf 7an men det är ju en smaksak...
|
|
betaride
Fre 11 okt 2013 17:58 |
|
Cribbe515 skrev: | Vad är det som är så viktigt med att takantennen ser ut på ett visst sätt, kan nån förklara? |
Frågan var väl snarare vad som gör att man får takantenn eller inte alls? Personligen tycker jag takantennen är skitsnygg detalj på golf 7an men det är ju en smaksak...
|
|
Oykkh
Tis 15 okt 2013 2:15 |
|
betaride skrev: | Frågan var väl snarare vad som gör att man får takantenn eller inte alls? Personligen tycker jag takantennen är skitsnygg detalj på golf 7an men det är ju en smaksak... |
Precis. Det var därför jag startade tråden. Tycker den ser lite coolare med hajfenan på. Jag kommer beställa min med navi så då blir det hajfena
|
|