Jag har tjänstebil och har en beloppsgräns som jag nästan slår i men kan kan lägga till något mer jag funderar på:
Panoramasoltaket och att då ta bilen VIT (eller kanske RÖD?), då går jag över mitt maxbelopp litegroch får betala lite själv, typ ett par tusen.
ELLER
Någon coolare färg, tex organge-röd metallic (som jag tycker är lite mer ovanlig och kul) eller någon variant av silver samt Tonade rutor. Då landar jag bara en aning över mitt maxbelopp.
Tacksam för era tankar och råd, kom gärna med era egna åsiker!!!!
Gör klar offerten och ring runt till olika säljare. Att få 10-15% på nybilspriset går.. vi fick ner 330 till 300 på bilmetro i Gävle.
Men måste man välja så skulle jag ta soltak.
Tonade rutor kan man fixa själv eller köpa färdiga från solarplexius. Hade det som toning på förra bilen och var helnöjd. Metallic är kul, men lite onödigt om du ska ha tjänstebil.
Klart bra alternativ är annars bensin/dieselvärmare om du inte har varmgarage hemma och på jobbet. Skönt med varm bil när man ska iväg! Slippa skrapa rutor.
Ja, bensinvärmare ska jag absolut ta med i spec:en.
Lutar nog åt att ta sollucka. Vad tycker ni på forumet; färg RÖD eller VIT? Jag vet att det är verkligen tycke och smak när det gäller färg men vore kul att höra hur ni ser på det!!
Soltak skulle iaf jag undvika pga att det som regel sänker den inre takhöjden. I Golf 6 funkade det, då den bilen hade bättre inre takhöjd. Provsitt en sådan bil, innan du bestämmer dig.
Jag hade också kört med soltak kontra metallic. Det finns ett packet med infällbar dragkrok där man får med backkamera för cirka 7000, kanske bättre än kameran ensam.
Det är tydligen leveransproblem på backkamera så den kommer öka leveranstiden.
Jag beställde en för någon vecka sen, verkar endast bli leverans i slutet av Februari
lejon74 Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Sön 13 okt 2013 14:17
Vit bil med svart tak/soltak e snyggt...
hade nog gått på en ovanlig snygg metallic färg som du nämner, samt soltak med svart tak, och tonade rutor i efterhand om det blir för dyrt original, blir snyggt med taket om rutan bak är tonad på sedan iaf...
-kanske går att försöka fråga lite försiktigt om det går att få alltihop med prut till det du kan betala, om inte välj bort toning, finns dom som gör det i princip lika bra som org. om du märker att dusaknar det efter nåt tag.