Jo, att det kommer kosta vet jag! Men det kostar ju att ligga på topp! haha!
Tack! Den stod så fint där, borde dock fixa minä skärmkater runt om.. Dom drar ner bilens utsida rätt mycket..
haha eller hur
Jodå, dock såg den rätt så tråkig ut med fattiga fälgar och hög som den var
Vi har inte hunnit komma i det stadiet du vi riktigt kan mäta ut spacers fram
Det är bara att ta en sväng förbi verkstan så kan vi kolla på ett pris
Oj jävlar, sorry gubbar, mitt photobucket premium har gick ut...och bandbredden nåddes skitsnabbt
Köper ett premium ikväll så jag kan börja uppdatera också
Såja allihopa!
Äntligen dags för ännu en uppdatering, denna gång handlar det ytterligare om fälgarna !
Fälgarna har nu blivit slipade, sprutspacklade men också vattenslipade inför morgondagen, för då blir det nämligen lackeringsdags, fan som man längtar, har lagt så mycket tid på dessa fälgar nu och kommer nog bli en hel del mer tid senare
Först lite gamla bilder på mätningen för mina cetrum loggor, skall beställa dem från http://3dcarstickers.com/, kollade runt lite och såg att dem var tydligen dem enda som kunde göra custom 3D emblem så fick bli det
Jag har kommit fram att 69mm bör vara alldeles perfekt
Slänger även in dessa bilder på när jag mätte med 1graders camber
Och nu äntligen dags för fälg bilder !
Färdigslipade och skall maskeras
Slipgrund
en massa slit och slippapper gick åt
Imorgon blir det bilder och film på lacken
Längtar Längtar Längtar !
Nu är det så att fälgarna blivit lackade och nu kommer en uppdatering på det, tänkte även berätta att bakaxelshims från våran käre "LillStorch" här på garaget är på väg så vi kan börja mäta spacers...ÄNTLIGEN !
Nu till färgen, satt och letade i alla färgkartor vi hade i verkstan men även en hel del online på vad som skulle kunna passa bra kulörmässigt, när jag såg en fin volvo 245 i "#Hemochsänk" gruppen på fejjan, frågade om färgkoden och kunde inte vart bättre. Färgen är förresten Volvo 603 Ben Vit / Ivory White
Gick iväg till övervåningen och blandade färgen, och gillar det jag ser, tummen upp !
Fälgarna återigen maskerade och förberedda inför lack
vi får inte glömma centrum-locken
Försökte ta bilder i lackboxen när värmen var på men telefonen avskydde det, däremot gick det bra att filma så ni får tre filmklipp också
Lackering Del 1
Lackering Del 2
After paint
Nu återstår högglanspolering, spacers, komplett avgassystem och lite diverse lull lull
Säg gärna vad ni tycker !
mvh
/The twins !
Först börjar jag med lite bilder på fälgarna som brorsan tog med systemkameran, däremot är färgen riktigt jobbig att fota då den alltid får för sig att bli gulare än vad den är :O!
Enda bilden som visar den riktiga på nyansen !
Här ser ni vad jag snackar om, även tagit bort maskeringen
Fick bakaxelshimsen med , ha de hoppats på rostfritt stål men fick aluminium versionen istället
Beställde framvagnsdelar och diverse med
1x Drivknutdamask
2x Styrväxel damasker
2x Spindelleder
2x Styrleder
2x Stabilisatorstag
1x Lambdasond
4x Grenrörspackningar
4x Tändkabel-clips
Vi han snabbt med att få på Bakaxelshimen, toe:en är inte helt 100 men mycket stabilare än brickor.
Vi var tvugna att borra upp dem existerande hålen ett par mm
Nu sitter dem på
Nu beger jag mig ner för att påbörja resten utav arbetet, länkarmar har också blivit köpa men finns ingen bild på det tyvärr
det som hände först var att vi fick ett par mk3 fälgar med bra sommardäck utav en god kund till oss , Är ju perfekt då jag vill ha breddade plåtisar till vintern
Påbörjade arbetet med att rensa lite på båda sidor
Började med att montera dit nya styrledsdamasker.
Länkarmar från biltema, farbrorn checkar så alla bussningar är bra
Nya spindelleden på, samt Stabbstagen verkar passa , Yes den sitter upp och ner !
Monterat och klart
Sist men inte mins en framvagsninställning hos verksads grannen
Cambertopplagringarna verkar funka redigt bra , vi nöjer oss här!
Tänkte montera däck på en fälg så vi kan ta och se hur det kan se ut med färgkombon
Korta nya gummiventiler (vi har tänkt att täcka dessa senare)
Ser ju sketbra ut !
U got poke bro ? haha !
Bättre vinkel
Cambern gör ju sitt iaf, även toe:n...måste fixa det när jag bestämt ride-hight, enligt mannys guide.
Har fått ett paket och skall fota alltihopa, det kommer att hjälpa oss med polering utav fälgar !
Mer om det ikväll !
Vi har fått vårt efterlängtade paket ifrån Spacer.se
Vi tackar för den grymma servicen och deras stöd i vårt projekt !
Vi beställde:
2x 25mm bolt on spacers
2x 45mm bolt on spacers
16x Lågprofils bultar
12x muttrar
4x låsmuttar (med tillhörande hylsa)
Jag öppnade redan paketet vid hämtning men det var såpass bra packat att jag gav upp och gjorde det uppe istället, Vid foto tillfället när jag packade upp allt och la upp, så tog jag mig även tiden att känna och klämma på alla delar vi fick. Jag blev riktigt nöjd med hur allt såg ut! Allt var perfekt, spacerna var percisions mätta och svarvade även övriga delar likaså, hur mycket jag än försökte så kunde jag inte hitta några fel, inte heller skador från leverans och det är ju så bra som det faktiskt kan bli! jag tackar även dem på spacers som tog sin ti med att bli klara med dem på väldigt kort varsel och för att det bara tog två dagar från och med tillverkning och leverans, Har ni tankarna att beställa något som har med spacers, bultar eller muttrar att göra så är ju dem ett solklart val. Jag ger tummarna upp för alla aspekter jag kan komma med
Nog med tjat, här kommer bilderna
Med detta avslutar jag denna uppdatering, och härmed kommer vi att direkt börja högglanspolera fälgarna, uppdatering kommer imorrn !
Whats up allihopa !
Dags för en uppdatering, om vad som hänt dem senaste dagarna
Det hela började med att jag fickett kuvärt tidigt en morgon...vilket är ganska ovanligt.
I det fanns mina Speedline-emblem som jag väntat i snart tre veckor på
Väl framme i verkstan så kom polaren med en klibba till mig, Stance|Works ! Det tackar man som fan för
Sen blir det bara bättre då jag fått låna ett par fräschare fälgar, kusinen slängde på dessa då han tyckte bilen såg tråkig ut i plåtfälgarna, Polo GTI/Colour Concept fälgarna var faktiskt fräscha
Det var alt för den dagen, Nästa dag åkte jag runt i olika butiker och köpte mig 800 grit, 1200, grit, 2000 grit samt 2500 grit våtslippapper, microfiberhanske, polertrissa (som jag förövrigt gav till lillebrushan), meguiars all metal polysh, sonax aplicator pads, autosol har vi redan men det är värt att testa något nytt, allt hamnade ej på bild
Skulle åka hem och hämta verkstadskläder då jag glömt det...men kom dessvärre inte långt
Låg hårt i en kurva när jag tillslut hörde en stor smäll, och massa rasslande, trycker till för att panikbromsa men har absolut ingen bromsverkan, drar i handbromsen och en utav vajrarna går av och drar ytters lite till och hör hur den andra börjar drar sönder det tillsammans med motorbroms får jag äntligen stopp på bilen och det var läskigt nära bilen framför, ringde farsan som sedan bad sin polare att komma och hämta mig
Låter bilderna tala för sig själva
Tack föresten till farsans polare som bärgade bilen, med lite plankor, hårt slit och massa om och men så kom vi precis upp på trucken, fick slå i tråget en aning men den kommer inte vara i nyskick så länge heller så
And off we go !
Jag hade redan en aning om vad som hade hänt men det ser värre ut än vad jag anar, drivknuten jaa, men vad mer ?
Hissade upp bilen och hela fälgen åkte i marken...jag garvade som ett jävla as när jag fick syn på detta, och började demontera hubben för lagerbyte, kan säga att det tog min knappt två minuter då jag redan bytt allt annat i framvagnen.
Visst ser det fräscht ut ?
Åkte bort mot Biltema igen och köpte mig 2st GTI-Drivknutar, 2st Hjullager (stora), 2st Bromssköldar
Hade bråttom och få på allt så glömde ta många bilder
Skall spara denna souveniren
Valde att svetsa dit brömssköldarna istället
Bara resten kvar så kan vi äntligen börja på fälgarna
Monterade våra spacers, och jävlar vad bra passform, passade som en smäck mot skivorna...Tummen upp till spacer.se!
Nu är det dags för högglanspoleringen
Under detta arbete så skall, gummi/latex-handskar, samt ansiktsmask användas under hela arbetets gång, långärmade kläder är ett plus! Aluminium är väldigt skadligt för kroppen och skall inte andas in eller varken fås på bar hud då det letar in sig i kroppen genom huden. Safety comes first !
Vad högglanspolering innebär att man som i detta exempel slipar fälgbanorna i flera steg, man börjar med att slipa grovt för att få bort porer och ojämnheter och går upp i finare slippapper för att eliminera alla förgående slipmärken och till slut hamna i ett läge där man får fram en semi-glansig yta, då är fälgen redo för att högglans poleras med valfritt medel, vi använde autosol samt meguiars all metal polysh, däremot hade vi hellre använt oss utav en riktig maskin med kvalitativa polertrissor och blockpastor, men man tar vad man har helt enkelt
Dessa steg ingick i vår högglanspolering
Slipade ner den fula kanten med vinkelslip (slippapper rondell 40 grit)
60 Grit sandpapper
80 Grit sandpapper
120 Grit sandpapper
240 Grit sandpapper
320 Grit sandpapper
500 Grit sandpapper
Nu har det hänt mer på projektet
Max med sin digital camo golf mk2:a kom förbi och hjälpte oss att slipa samt polera fälgarna till golfen på hans bil då våran golf kokar väldigt lätt, detta pga av ett läckande rör samt dålig fläkt.
Det tackar vi som fan för för nu är vi ett steg närmre in i projektet !
Äntligen dags Lite resultat bilder skadar väl inte ?
Fingeravtryck
Speedline emblemen gjorde sitt tycker jag, blev sket bra !
Lite mer bilder i olika ljusförhållanden
Nu väntar dem bara på att förenas med bilen
Bjuder även på ett klipp
Imorrn kommer Freddy från F-Parts med vals, och då fan blir det att valsa!
Idag blir det update på gårdagens arbete, jag ursäktar hemskt mycket att jag inte uppdaterade igår men det blev en väldigt sen natt. Vi var uppe till kl 04:30 tillsammans med shan som kom samma dag för att hjälpa oss med valsningen
Vi fick som sagt valsen från Freddy "F-Parts" och arbetet började väl direkt efter att alla gått hem ifrån verkstan.
Skärmvalsen vi kommer att använda.
Vi började med att hissa upp bilen, detta skall in under skärmkanten
Dags att påbörja valsningen..det går inte...då fortsätter vi höja bilen helt i fjädrarna och valsa...går inte heller, till slut fick jag nog och sänkte hela bakvagnen istället samt la en pallbock i rätt höjd för att få valsen i rätt position, vi var även tvungna att sedan använda våra spacers för att kunna få in valsen riktigt bakom skärmkanterna.
Det börjar ta sig men mycket är kvar att valsa!
Färdigvalsat
Jag skall fiddla lite med framvagn och camber så att däcken hamnar närmare skärmkanten, baken är topnotch, där får man väl plats med fingrarna om man har tur, vi råkade även skära bort lite däck då det tog i lite i skärmkanten men det fixade vi med en gummihammare
Tog en bild på Miss Bubblebutt, ganska fin röv om man får säga det själv...saknas dock något och paket till det kommer på måndag!
Till er som använder samma vals:
Jag var hur nära som helst på att dra fram vinkelkapen och mig svetsen för att kapa i skiten och modifiera för att den skall kunna göra arbetet rätt på en låg bil då denna sannerligen är gjord för normalhöga bilar.
Det som behöver göras är att halsen där själva rullen och dess stång sitter i måste kapas ner minst 5cm, ett nytt hål måste borras och en mutter måste även den svetsas så man kan låsa själva halsen till valsen då kan man klara sig bra. Alternativ köpa en annan som gör sken bättre utan någon vidare modifikation
Det var allt för denna gång och jag hoppas ni gillade det
Sådär det börjar ju ta sig! aldrig gillat helt lackade stötfångare osv men denna kan bli riktigt bra ändå!
Det kanske du skrev men hur många grader är cambershimsen på?
Hood bra... snyggt! funderar på en själv
Sådär det börjar ju ta sig! aldrig gillat helt lackade stötfångare osv men denna kan bli riktigt bra ändå!
Det kanske du skrev men hur många grader är cambershimsen på?
Hood bra... snyggt! funderar på en själv
Det tar sig sakta men säkert, alltid velat se bilen riktigt med dessa fälgar och nu äntligen sitter dem på
Hellackat är riktigt snyggt och ovanligt, Tack btw
Det är 2grader, hade 3grader innan men detta ser mer orginellt ut
Hood bras är bra och ha när man åker långa vägar, annars brukar den befinna sig i bagage, jac tycker det är cleanare jtan, men det ser absolut inte dåligt med den på bilen
Hallå allihopa!
Nu är det så att jag har vart och hämtat mina paket
Ett väldigt efterlängtat sådant.
Vi har har haft massa bekymmer med vårt original avgassystem på bilen ett väldigt bra tag, och det har gång på gång läckt och vi har väl sammanlagd lagat och svetsat det runt 20-25gånger.
Vi hörde av oss till Ray's Metallfabrik eller som ni kanske känner till dem som Simons Sportsystem, efter en kort konversation gick dem gick med på att ge oss en riktigt bra pris på Extraktorgrenrör 4-1 (031-E) inklusive Högflödes Halvsystem (031-H2).
Vi välkommnar samt tackar dem hemskt mycket för deras stödf di vårt projekt !
Jag tog lite snabba bilder på innehållet med mobilen så ni får en uppdatering
Här skall det bli ändring
Samma här
Började med det lätta först Köpte en värmetålig matt svart sprayburk på feltema, och började spraya på resonansburken samt lilla ljuddämparen och lite krims krams, det skall ju matcha resten utav systemet...eller hur ?
Inte torkat ännu
Färdigt
Tar bättre bilder nästa gång, Nu skall jag även inhandla monteringspasta, avgasbandage, rostfria buntbana, lamdaplugg, samt ny lambda...får se hur det blir jag kanske byter alla packningar i toppen då något verkar läcka
Until then, hoppas ni gillar det !
mvh
/Tvillingarna !
Senast ändrad Tis 20 jan 2015 20:19, ändrad totalt 1 gång
Som ni kanske har märkt så har det inte blivit uppdatering på ett tag, detta på grund utav att att CF kortet till kameran har börjat ge upp.
Detta märktes en kväll när jag skulle uppdatera och många bilder var helt försvunna, detta skapade oro och jag började fråga runt bröder osv ifall dem hade rört systemkameran eller lånat kortet...men så var ej fallet.
Några dagar senare så märkte jag att ytterligare fler bilder hade försvunnit och jag började googla.
Sektorerna på kortet håller på att fasa ut och iom att kortet är ganska gammalt (4år) så är det väl nästan dags att byta.
Nu till det jobbiga.
Alla mina projektbilen på golfen och mina datorbyggen ligger på kortet, utöver andra övriga arbeten och bilder jag tagit på bil träffar osv.
Kortet är hos en kontakt till en vän som jobbar med "data-recovery" och jag har fått info om att statusen till m minneskortet är väldigt dåligt och att han skall försöka rädda det som går att se helt enkelt
Så vad har jag lärt mig utav detta ?
GÖRA BACKUP! Jag har aldrig gjort detta då jag inte tyckt att det var nödvändigt pga att jag inte tar så jättemycket bilder, som min tvillingbror tex gör.
Detta är även något som han tjatat hela tiden på mig om och jaa...han hade rätt.
Jag beställde ett minneskort för några dagar sedan, och en 3TB WD Red HDD har inhandlats och huserar datorn
Jag har inte bestämt om jag skall köpa en till likadan och köra en RAID setup som jag tycker är passande för just ändamålet, men det får vi se
Angående valsen så lånade jag en likadan av en kompis och nog blev det en del svordomar och krångel innan skärmarna på mk4an vart valsade, håller med om att halsen skulle vart minst 5cm kortare då hjulet tar i mer på insidan av skärmen än på kanten.
Angående valsen så lånade jag en likadan av en kompis och nog blev det en del svordomar och krångel innan skärmarna på mk4an vart valsade, håller med om att halsen skulle vart minst 5cm kortare då hjulet tar i mer på insidan av skärmen än på kanten.
Den är gjord för.orginalhöga bilar så kan ju vara därför det inte fungerar
Hallå Allihopa !
Förlåt för förseningen utav uppdateringen, orsaken till det är att vi har köpt en ny bil och vi har redan börjad smida planer för den, har även börjat med saneringen´utav insida och grov rekond precis som vi gjorde med golfen när vi fick den från allra första början
Har fått lite mer bilder som dem lyckades rädda med så det är ju bara ett plus i kanten, vissa kommer att vara mindre men det får ni leva med !
Simons Sportsystem var ju helt underbara och sponsrade med en bra rabatt till vårt nya system, det tackar vi hemskt mycket för!
Lackat och fint !
Dags att dra ner systemet, vi körde en vinter och framballken har fått ytrost, skall fixas såklart
Sopm vi hade längtat att slänga skiten i marken, det finns svetsar i absolut varje skarv och skicket var inte i närheten av bra
Vi tog fram verktyg och extraktorgrenröret för matchportning
Dessa används för grovjobbet och resten fixas med dremeln.
Före
En sisådär bra jämförelse med en avgaspackning
Slutförd produkt, var värt allt slit, nu skall det bara förstärkas med en svetsfog runt hela flänsen på utsidan och slugligen lackas
Förstäkt med svets samt lackat med värmebeständig färg
Nästa steg Avgasbandage = Klia i hela kroppen i en hel vecka
Tycker resultatet blev sketbra !
Dags för att ge bilen lite kärlek då den kokat 2-3 gånger innan.
Topplockspackning, INsugspackning, Vattenkanals packning, toppbultar och en Lambdaplugg
Lätt som en plätt
En utav insugsbultarna rundades av och vi var tvugna att ta tag i hårdhandskarna
En snabb översyn på toppen och insug, plus byte utav ventiltätningar
Topp och insug tvättat från olja och lite sot
Topplockspackningen på
Nya bultar, brickor och muttrar köptes på Swedol för insug och grenrör i exakt likadana specifikationer.
Toppen sitter där den skall och momentdragen, nu dags till det roliga
Ny lambdasensor, som skall moddas dit på det nya systemet
Mätte från kollektorn, borrade ett passande hål i adaptern till kollektorn för lambdapluggen
Perfekt passform
Svetsat och lackat
Testar lambda sensorn
Hål uttaget i värmeskölden precis nedanför växellänkaget och det fick precis plats att ha lambdan helt lodrätt, dv s "positionerad klockan 12"
Förlängde även sladden
Använde monteringspasta vid mointage utav systemet
Sist men inte minst ett Filmklipp på slutresultatet , men också ett skrapmärke för att inviga det nya Sport syustemet
Trillade in lite mer godis till bilen
Fördelare och rotor
Två bilderfrån en projektföljare från Udevallaträffen
Det var allt för denna gången!
Hopps ni gillar det !
Hallå Allihopa !
Förlåt för förseningen utav uppdateringen, orsaken till det är att vi har köpt en ny bil och vi har redan börjad smida planer för den, har även börjat med saneringen´utav insida och grov rekond precis som vi gjorde med golfen när vi fick den från allra första början
Har fått lite mer bilder som dem lyckades rädda med så det är ju bara ett plus i kanten, vissa kommer att vara mindre men det får ni leva med !
Simons Sportsystem var ju helt underbara och sponsrade med en bra rabatt till vårt nya system, det tackar vi hemskt mycket för!
Lackat och fint !
Dags att dra ner systemet, vi körde en vinter och framballken har fått ytrost, skall fixas såklart
Sopm vi hade längtat att slänga skiten i marken, det finns svetsar i absolut varje skarv och skicket var inte i närheten av bra
Vi tog fram verktyg och extraktorgrenröret för matchportning
Dessa används för grovjobbet och resten fixas med dremeln.
Före
En sisådär bra jämförelse med en avgaspackning
Slutförd produkt, var värt allt slit, nu skall det bara förstärkas med en svetsfog runt hela flänsen på utsidan och slugligen lackas
Förstäkt med svets samt lackat med värmebeständig färg
Nästa steg Avgasbandage = Klia i hela kroppen i en hel vecka
Tycker resultatet blev sketbra !
Dags för att ge bilen lite kärlek då den kokat 2-3 gånger innan.
Topplockspackning, INsugspackning, Vattenkanals packning, toppbultar och en Lambdaplugg
Lätt som en plätt
En utav insugsbultarna rundades av och vi var tvugna att ta tag i hårdhandskarna
En snabb översyn på toppen och insug, plus byte utav ventiltätningar
Topp och insug tvättat från olja och lite sot
Topplockspackningen på
Nya bultar, brickor och muttrar köptes på Swedol för insug och grenrör i exakt likadana specifikationer.
Toppen sitter där den skall och momentdragen, nu dags till det roliga
Ny lambdasensor, som skall moddas dit på det nya systemet
Mätte från kollektorn, borrade ett passande hål i adaptern till kollektorn för lambdapluggen
Perfekt passform
Svetsat och lackat
Testar lambda sensorn
Hål uttaget i värmeskölden precis nedanför växellänkaget och det fick precis plats att ha lambdan helt lodrätt, dv s "positionerad klockan 12"
Förlängde även sladden
Använde monteringspasta vid mointage utav systemet
Sist men inte minst ett Filmklipp på slutresultatet , men också ett skrapmärke för att inviga det nya Sport syustemet
Trillade in lite mer godis till bilen
Fördelare och rotor
Två bilderfrån en projektföljare från Udevallaträffen
Det var allt för denna gången!
Hopps ni gillar det !
Har fått fram en hel del bilder nu som jag åtminstonde lkan uppdatera med !
Lägger upp en uppdatering på rekonditioneringen jag gjorde på våren innan dem större träffarna var i farten
Skulle egentligen bara tvätta bilen, men eftersson den hade stått och i ett år och bara blivit snabbt fusk tvättad innan och aldrig behandlad sen omlackeringen, så var det dags att ta tag i alla tvättrepor och få liv i lacken igen.
Skulle bara tvätta bilen, men slutade med superavfettning
Snabb genomgång med Ulla och Meguiars 105, Blev till slut två till tre reps per panel.
Filmklipp mellan rubbad yta, samt obehandlad yta, man ser tvättreporna väldigt tydligt
Klar med 105:an, fick bra glans men inte djup, dags för nästa steg 205 och skumtrissa
Lite av det som används (mellanhård skumtrissa för steg 2, Meguiars 205)
Så kan en spiderman aplikatioin se ut
Steg två och även alla swirlmarks är borta, blev bra djup i lacken och mer blir det efter följande 2 steg
Dags för cherry glaze
Mjuk trissa och AutoSmarts Cherry Glaze, stryks över hela ytan, låter det torka och pollera samt torka bort, matchannde färger då även glazen är rosa
Påstruket och låter det torka lite
Polerar bort, blir större skillnad efter varje steg
Dags för sista steget och det är lackskyddet, Använder AutoSmart's Silver One då jag är ett stort fan utav detta lackskydd, lätt att aplicera och torka bort
Glömde behandla rutorna med Cherry Glaze innan så fick köra en snabb runda innan jag la på lackskyddet även där
Nu är hela bilen behandlad med Silver one, skall låta det torka riktigt ordentligt innan jag ger mig på och torkar av det
Fick tips från en medlem på Bilvård's gruppen (facebook) att Biltemas Blåa microfiberdukar är skitbra, och eftersom jag behövde ett par så köpte jag för att testa, ger tummen upp för dessa...tvärnöjd !
Äntligen färdig med bilen och det ser riktigt bra ut
Denna bilde gör mest rätvisa på resultatet, jag har även filmat lite så ni får se slutresultatet lägger upp dem här näst
Här kommer filmklippen på slutresultatet
Fick besök utav Kristoffer Johansson som kör en utav SmartAB Lastbilarna i Göteborg och köte lite produkter, köpte även något nytt, Show wax
Efter allt hårt slit så åkte vi ut lite på träff och senare en runda till stan
Började regna på väg till stan...nemas problemas !
Slutade med en störtskön kväll och lite fika !
Trots regnet så var det bara att spola av vid ankomst till verkstan.
Det var allt för denna gång, blir många uppdateringar framöver
/Twins
Dags för update tycker jag, har sorterat dem flesta bilderna nu och allt verkar vara i sin ordning.
Lägger upp lite bilder till saker jag fick gjort innan Sommarlandsträffen, Denna dagen var lite extra rolig då det var min och tvillingbrorsans födelsedag, Tackar även alla som gratulerade oss !
Neeh dags för bilder.
Dagen innan började med att vi fick bytt LED lamporna som vi tidigare fått från Freddy som äger F-Parts.
Kan lugnt säga att dessa dioder är helt sjuka! Väldigt starka och kritvita i ljus (5000K) precis som det skall vara !
Besök gärna Facebooksidan eller webshoppen om du skall ha något ifrån honom!
https://www.facebook.com/Fparts http://fparts.se/
höger mekonomen, vänster Fparts (pga att dem är så mycket starkare så ser dem gulare ut på potatiskameran)
Say no to white-blue:ish leds !
Efter det hängde jag med polarna till en volvo-marknad ute i Torlslanda och hälsade på hans morbror, hittade dessa i ett litet hörn som jag köpte Old school polermedel för fälgarna !
Är inte så mycket för volvos, men gillade detta diskreta bygget
Fick även köpt lite godis inför "kanske framtida planer"
Annars skall det samla dam på hyllan
Rn emblemlös GTI-grill och en orginal GTI-grill med tillhörande HELLA-extraljus i väldigt bra skick.
Där var det slut på det roliga, började leta efter lite saker, och hade fått ett paket med en Jetta list (under framlaporna), bytte även till mig ett ögonlock med John som jag skall lacka inför skaraträffen.
Nu var det full fart frammåt inför lack !
Ögonlock, slipad och väntar på plast preimer samt lack
lackad o klar
Lite mer so lackades, Stenskottsskydden samt jettalisten
Under tiden som allt höll på och torka så hade Ramzi blivit klar med en kundbil, och bestämde sig för att även tona om våran bil som present
Helt jävla underbar kille detta, och hans kunskap samt fingerfärdigheter inom solfilms montage är grymma !
Hittils inga onöjda kunder
Besök han på facebook och skriv ett pm om pris till eran bil på facebooksidan eller till mig
Några timmar efter att allt blev klart var det dags för roadtrip !
Vart lite mulet väder till en början och en och en halv timma kvar dit vart det åskväder och vi såg knappt 10meter framför bilarna pga regnet.
Efter en lunch på donken och en tvätt på macken så vände vädret och det blev kanonfint !
Lägger upp ett par bilder som vi fick utav två följare, hade ett par till från en annan men dem hittar jag inte för tillfället
Påvägen hem från Skaraträffen så¨började lagret låta...vi har verkligen inte haft tur med lager och knutar, detta är 7:e paret som bytts (lager och knut)
Det var allt för denna uppdatering !
Tackar Freddy, Ramzi och alla andra för ett par sjukt sköna dagar !
Kör väl en till tillbakablicks uppdatering när man är på gott humör
Dagen började med att vi och John körde mot Landevetter föra att köra upp till Borås tillsammans med Mogge och hans vän
Träffen vi skulle till vart denna:
Roadtrip bild
Behövdes en tvätt
Väl på träffen så blev bilen fotad
Senare mot kvällen vart den en hel de tjöt och #Skruvapåträff, Tändningen ställdes in tillsammans med Tobias
Det tackar man för !
Innan dagsslutet, Blev det även #Köpapåträff, Köpte mig en JOM-läpp utav Ricky, som jag monterade bort halvvägs tillbaka, då de hade hoppat ur från några fästen, fixades lätt med krympslang och eltejp runt clipsen på läppen