veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg |
|
veniib
Tis 02 feb 2016 18:58 |
|
Halloj Dudes & Brudes !
Då har vi vart i farten och gjort mer !
vi har klurat ut vart alla kablar kommr och går, tagit bort ännu mer onödiga saker samt diverse lull lull.
Här skall det bli ordning o reda snart !
Andra sidan ser mycket bättre ut
Började med att koppla bort 35mm2, samt 15mm2 till mina steg då dem skall dras om, eller ah, 15mm2 skall bort men 35mm2 skall stanna kvar då dem skall till batteriet i skuffen , har gott om kabel kvar under sätet så det kommer räcka alldeles galant resten utav dem mindre kablarna går till säkringsboxen så dem får jag förlänga bak till skuffen
Ryckte även kabelhärvan till monojetronicen samt tändningen och det ser genast mycket bättre ut
Här ligger hela kabelhärvan till tändningen samt monojetronicen, jag skall ta och klura ut vad som kommer att behövas och vad som skall depinnas.
Brorsan skar av all isolering, detta skall ersättas med kabelstrumpa och krympslang senare.
det är ganska mycket att hålla koll på ändå
Kompleterade min singeltork med min gamla motor, gick ihop utan bekymmer !
Mina cambershims jag köpte har olika hålbild vilket ger mig olika toein på båda sidor, höger sida sliter mycker mer än vänster och det är hela 4mm skillnad
Vill ha camber men funderar på att skita i dessa med min nya setup
jag vill inte byta 4st däck på en vår och sommar varje jävla år, har 2 helt nya liggandes som jag var tvungen att köpa
Jag får se hur Lilstorch gör med reklamationen, han hade dock bara 1 graders shims kvar, får väl ta ett par sådana som kompensation isf.
Det var alles för denna gång !
|
|
veniib
Ons 03 feb 2016 18:18 |
|
Whats up dudes and brudes !
Har inte gjort så jättemycket idag!
Legat lite på den lata sidan pga ryggont!
Lite har man dock gjort, skrapat av all skyddswax tagit bort ännu lite onödigheter och skit samt tvättat allt återigen, med starkare alkalisk avfettning.
Det enda som syns kabelmässigt just nu är till framlyktorna(hel, halv, position), blinkers, dimljus, tutor
Ser ut o vara mycket men så värst mycket är det inte kan jag säga , dessa kommer att förlängas, och jag kommer ta dem bitar som behövs från donator bilen (Jettan)
Fågelbadet är tomt, och som det ser ut just nu å kommer endast tändmodulen husera här
Här skall väl bränsleslangarna bort och hela retursystemet för kolkanister skall väck är det tänkt.
Tog bort skärmarna med och tvättade ordentligt undertill, coilsen är i skitbra skick verkligen, här skall det även notchas ordentligt, just nu har det slitit in sig efter 2 drivaxlar men tänkte gör det på rätt sätt så jag sliper problem i framtiden
Fick även ett litet paket inehållandes 4st pyttesmå 15mm BBS Motorsport ventiler
det var allt för denna gång
Nu är det äntligen dags för det "roliga" kapa och slipa ner fästen och massa annat lull lull, men roligast av allt borsta bort all karosserikit :O
|
|
veniib
|
veniib
Mån 08 feb 2016 19:55 |
|
Hallååå Brudes & Dudes !
Nu är det dags för uppdatering igen tänkte jag !
Kan redan nu säga att det är mycket slip och spackelbilder.
Med det är som sagt ett stadie som vill få klart och när det är färdigt så påbörjas demonteringen utav bilen inför omlack...Som jag längtar !
Började grovspackla på högersidan, då det är där det är mest att göra.
Här finns det lite finlir kvar innan spackel.
Grovslipade ner det första lagret.
Börjar se bra ut redan
Jag hann tyvärr inte mer den dagen men nästa dag blev det återigen mer spackel och slip, men först...fick lite småpresenter utav en god vän Finns ett respektivt märke som han säljer, som jag är ett stort fan utav och gillar allt det jag testat hittils, Polermedlena samt spraywaxet är kungliga ! mycket effektivare och roligare att arbeta än med Meguiars som jag använt i många år.
Nu börjar man få ording på spacklandet, endast lite finlir kvar.
Åkte och köpte lite godis till bilen, blev ännu mer STP gold samt en halv rulle högtalarkabel
Gjorde lite mer, som kanske inte ens kommer att synas, men fyllde i lite små ojämnheter och liknande
Detta kommer nog korrigeras lite till dem kommande dagarna, jag har iaf satt en deadline att på torsdag så skall det vara sprutspacklat, och på fredag so kommer jag våtslipa motorutrymme så det kan lackas
rensade lite mot torpedväggen, här skall det fixas en del med, men det är såpass lite att det går fort
Lite repetetiv uppdatering men, så blir det när man spacklar eller slipar för den delen
Det var allt för denna gång!
/mvh Tvillingarna !
|
|
veniib
|
veniib
|
mawe
Golf 7 GTD Ort: Malmö |
Tis 16 feb 2016 7:53 |
|
Blir riktigt schysst med shaved engine bay! Men vad är tanken med hålet ni borrade?
|
|
veniib
Tis 16 feb 2016 20:27 |
|
mawe skrev: | Blir riktigt schysst med shaved engine bay! Men vad är tanken med hålet ni borrade? |
man notchar rambalken så drivaxeln inte tar i när man sänker extremt
jag har gjort mig av med ett 9 knutar och 9 lager samt ett tretal drivaxlar bara för att jag skjutit fram på just detta
|
|
veniib
|
veniib
|
veniib
|
veniib
|
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa |
Lör 27 feb 2016 22:13 |
|
Jäkligt ball och fräsch golf, jag hoppas verkligen att gay rosa färgen blir överlackad med innefitterött You can drink my beer, but you can never take the last one
|
|
veniib
|
veniib
|
veniib
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Lör 05 mar 2016 19:20 |
|
Snyggt jobb!
|
|
veniib
Sön 06 mar 2016 18:52 |
|
Bobby skrev: | Snyggt jobb! |
tack så mycket !
|
|
veniib
|
veniib
|
veniib
|
veniib
Tis 29 mar 2016 19:24 |
|
Hallå allihopa
Sorry för att det inte hänt något, men tappade ork och lusten att bygga bilen då jag inte visste ifall jag skulle få vart med och ställt ut bilen på elmia eller inte. Motivationen tvärdog och så gjorde även uppdateringsflödet
Har dock varit på elmia och snackat med gött folk, även vart och tittat på alla fina bilar, min favorithall var ju lätt Hall X men det fanns klart ett par underbara byggen lite här o var. var även förbi och pratade med dem som skulle haft in mig och dem undrade varför jag inte var med och ställde ut och beklagade missförståndet då även dem har haft mycket att göra inför mässan så dem glömde säga till helt enkelt.
Blev väl inga jätteköp på elmia, Köpte en Oijoij Snapback, Schmidt Glansblock och en riktig medelstor polertrissa, ville köpa 3,5" högtalare men det fanns ej på plats så skall dra iväg till BRL någon dag och hämta upp dem.
Kollade lite på ljudprocessorer och lite annat men det får vänta tills efter lack helt enkelt, vill inte slösa min budget innan lacken.
Har fått ett paket som gav mig en motivation om att fortsätta på bygget igen, visst är det litet och säkerligen obetydligt för er men detta gör så att jag kan fortsätta på fälgarna :rolleyes:
Bestälde 120x M7 Muttrar, Fick 148st vilket var roligt, skönt o ha lite extra ifall någonting skulle hända
Istabild från mitt flöde Se till att följa mig där !
Näst på listan är våtslipning utav fälgar och sen lackas dem
Det bör komma en uppdatering imorrn
|
|
veniib
|
veniib
|
veniib
|
veniib
Lör 02 apr 2016 19:24 |
|
Har lyckats få till rät färg så imorrn blir det omlack !
|
|
veniib
|
veniib
|
Cott
Golf 1 1,8i Cabriolet -92 Ort: Örebro |
Ons 06 apr 2016 21:10 |
|