Följer detta sen ett tag och ser mkt bra ut,,,, ska bli spännande att få se resultatet, kämpa på!
tackar så mycket, roligt o höra !
Jag ville komma med den glada nyheten om att golfen blev utvald om att bli utställt på bilsport mässan.
Jag hade verkligen velat ställa ut bilen med oijoij familjen, men man får väl hoppas på att brorsan kanske har en chans att ställa ut sin luftade Mk4:a istället :thumbup:
Dessa två månaderna kommer vara väldigt hektiska ! Just nu maskeras bilen inför omlack igen, så ni får hålla tummarna att allt går vägen !
Nu har jag även vart o snackat med Iclair om mina nya custom banor till mina OZ Turbo. Kommer bli brett o fett hoppas jag
Sedan har jag planer på att renovera mina BBS RM banor och sälja komplett, för att ha råd med luft helt enkelt. Nu blev det inte som planerat, så att ha jettan som en någorlunda fin daily vid sidan av sket sig totalt.
Har slipat som en dåre på bilen, hade fan glömt hur lång tid det tar att slippa allting invändigt på golfen med alla små former och väck , men men bara att köra så det ryker om raketen !
Allt kördes med 500grit block för att få bort topparna, och efterföljdes med 800grit mjuk på block som slutfinish kommer gå över allt med 1000grit sen efter allt är färdigt på insidorna. Insidorna var det samma typ av 800grit med paddding fast för hand, och mediumgrov samt fin scotchbrite.
Sen var det in i lackboxen och förbereda inför för lack
Här ligger båda bas-stegen på och inväntar klarlack.
Klarlack, blir blankt
jag önskar ni kunde sett detta fast i färg :mrgreen:
Jag vet att det har tagit tid med uppdateringarna, men här är en uppdatering jag skulle gjort tidigare men glömt lägga upp, kommer nog vara lite tid under uppdateringarna pga av all stress och press.
Maskerat toppen noga och grundade med ALU primer
Lackad med motorfärg samt avmaskerad
Grundade det nya thermostathuset men också vattenpumpen.
lackade och fina
var tvungen att provmontera, tog lite pinbultar för att hålla upp allt, fick även lackat oljenacken till filtret samt fördelaren , ser fan så mycket bättre ut än innan :clap:
det är en mssiv skillnad till hur det såg ut innan
Fortsättning följer, massa vinkellslips-borstande och rostborttagara samt tvätt så är det mer delar som stod på tapeten.
Massa fästen etc
Grundade och lackade, dessa fick bli svarta
Detta var en ganska stor uppdatering, och jag börjar beta av motorn ordentligt.
Nu är det inte så mycket som är kvar, ikväll beställer jag lite packningar, packboxar och annat jag behöver till motorn, så jag slipper ha problem senare, motorn har ju bara gått 17 eller 16000 lugna mil tror jag det var i alla dessa år, och det mesta är redan bytt, det enda som jag inte bytt hittills är vevaxelpackningarna och packboxarna på båda ändar, vevlager och kolvringar (Y)
Det är tur att man får såpass mycket hjälp i det sista utav brorsan, hade fan aldrig klarat av det annars !
Men som det ser nu så hinner vi absolut, bara att jag behöver jobba mer nu in i det sista
Slänger upp en uppdatering om något jag fick tag på via en vän, han köpte en g60 ventilkåpa för ett tag sedan, och har ingen användning utav den längre, nu är detta mest en testfit men det ser ut att kunna funka utan problem, det enda jag är orolig över är just kamremskåpan då det ser ut att sticka ut lite för mycket, men när jag monterar ihop motorn igen så skall det visa vis om det funkar eller ej (Y)
man ser hur det ser ut just här, men det kommer nog lösa sig till slut.
kåpan kommer behöva lite kärlek för att bli fin igen och tanken är att den och dem två kamremskåporna skall lackas i bilens färg , tankar om det ? Yayy eller Naay ?
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Fre 10 mar 2017 22:10
Ställbart kamdrev och bort med plasten. Ser cleant men race ut.
Ställbart kamdrev och bort med plasten. Ser cleant men race ut.
jo men jag vill inte ha en massa skit och vatten där, vill kunna köra bilen i regn utav att behöva vara rädd, dem kommer att lackas i samma färg som fälgarna, kåpor inklusive ventilkåpa.
Har redan ställbart kamdrev
Har haft lite fullt upp o göra, jobbar när jag kan, och får även hjälp an nära o kära :angel:
Jag har väldigt goda nyheter, TA-Technix ville stötta mig i projektet och har spoinsrat mig med en riktigt bra deal på deras nya AirLift system. :clap:
Deras nya kitt består utav fjäderben med justerbara bälgar i höjdled, ny design på stötdämparna men även nya mindre bälgar fram och bak :thumbup: dessa har även inga genomslag och är därför heller inte TÜV godkända (for show only) vilket deras chromade samt vita fjäderben har vart hittills. Det som begränsade dem är då inbyggda genomslag och modifikationer gjorda i fästanordningen (nedflyttad) för att inte kunna köra lika lågt som man kan göra med dessa. Men det finns folk som har modifierat deras tidigare fjäderben för att kunna ligga lite lägre.
Så här ser resten utav kittet ut.
Jag bytte ut 11,5L tanken mot en 19L ( 5gallon tank) i svart (skall lackas om i bilens färg)
Sedan byttes deras egna pump mot en VIair 444C i chrome, svarta var slut i lager men pumpen kommer dock åndå inte synas.
Sist men inte minst, en svart panel som kommer husera brytarna och mätarna
Nog med det, dags för lite bilbilder !
Först på listan var, att få i ordning på huven, lite ytrost som behövdes fixas.
Etchpreimad och slipgrundad
Alla lister breddare och det som skall lackas är färdigslipade, inväntar preimer och slipgrund.
Färdig preimade och slipgrundade
Det är normalt att dessa grovtexturerade plaster blir prickiga vid detta laget
Tänkte börja demontera speglarna men, där var det kört, får masksera basen och slipa samt lacka istället
Skärmbreddare lister etc mellanslipade och väntar ett lager slipgrund
Medans vi höll på med dessa så slipades, maskerades samt lackades karossen om igen och lite mer paneler i lackboxen, vi går nu över från det vi körde med innan, till en solid vattenbas och resterade thinnerbas för framtida skäl, och dessa med torra lager emellan. Mer om detta kommer vid ett senare skede detta har vart ett helvete, men vi ger fan inte upp ännu !
Fick mitt paket med alla motordelar !
fick fel oljetrycksgivare
Se dan gick jag över splitbultarna och muttrarna, mest för att se så jag inte saknar några.
Saknar 2st m7 muttrar såg jag, men jag fick ca 20st extra utav dem sist som jag kan ta ifrån
jag har funderat på spikebultar men vill nog hellre hålla det cleant
Efter det kom John över och hjälpte till oss med montage av dörrar och lucka, så vi tog och högglanspolerade Kistorna och dörrpinnarna innan vi monterar dem igen
Börjar bli en bil igen:
Synd att ni inte kan se hur det blev med tanke på färgen, men det kommer bättre bilder sen, blanka blev dem iaf :thumbup:
Efter det tog vi en lite paus, och pillade lite på motorn Nya bultar & muttrar sitter på överallt.
VI ville få klart hela bagageutrymmet, inklusive innanför bakskärmarna, så alla gummilister runt om sattes dit, rutor och rutlister bak, drog elen till bagageluckan, dämpade med två lager STP Black Gold samt tätade en gång till i bakre skärmarna med karroserilim.
Så jäkla skönt o ha vänner och släkt som hjälper till, medans brorsan och dem fixade med bilen så tog jag hand om dem nya baklamporna.
Resultatet blev över förväntan för ett par baklampor som kan vara uppemot 25-30år gamla
Körde 600 & 800grit torrt, 1000, 1500, 2000 & 3000grit vått , rubbades med Angelwax Ressurection + ulla, och polerades med Angelwax Redemption + vid Angelwax trissa .
Inget wax eller coating sitter på för tillfället :wave:
Efter det var det väldigt noggrann maskering på schemat, slipade alla kanter där jag kommit år med rubbing samt polering igen så färgen kan fästa ordentligt, torkare rent med siliconentferner och började plastpreima samt texturlacka.
Körde tunna men jämna lager tills den gråa färgen var täckt, sen sprayade jag från avstånd med snabba rörelser för att få en mer prickig samt texturerad yta. Fick till det bra denna gång med och det ser rätt så OEM ut om man får säga det själv :thumbup:
Torkade samt redo att sitta på bilen
samma sak gjordes med bagageluckeknappen
Hade fått lite slipgrund på gummilisten till tankröret som jag åtgärdade, slutade med att jag tvättade allt ordentligt nu samt behandlade gummit
Gubbarna gjorde ett riktigt bra jobb med bilen Börjar se ut som en bil igen !
Det var allt för denna gång
Paketet med mina samt brorsans Customfälgbanor från http://www.Iclair.de kommer imorgon, blir nog en uppdatering om just dem då, fan som jag längtat, trodde aldrig dem skulle hinna klart innan elmia ett tag !
Fortsättning följer !
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Här kommer lite bilder på ett utav mina väldigt efterlängtade paket
Efter lite tjöt fram och tillbaka med olika företag så var det endast Iclair.de som kunde lösa custombanor till mina oz turbos, jag fick även lite rabatt på banorna efter att vi kommit överens om mott osv vilket var jävla nice :clap:
4 oändligt långa veckor tog det, skulle egentligen ta 6-7 veckor pga fullt upp i fabriken med beställningar inför våren men dem valde att prioritera mig före i produktionen :thumbup:
BBS Motorsport bana till vänster och mina nya custombanor till höger, 3" vs 3.5, skulle kört 4" (10" totalt) brett egentligen, men fanns inga vettiga däck storlekar (med läg profil) så får bli 9.5" i slutspec
Inget mellanrum :thumbup: :clap:
vs 2mm runt om med bbs banorna :thumbdown:
En nice lite touch som inte bbs motorsport banorna inte hade
Brorsan fick även hans OEM Banor via en kontakt till dem , Han har letat runt som ett as efter dem ! Original Flatlips från RH när det är som bäst ! dessa är 17x3,25"
Dags att fortsätta med monteringen och rekonden i bilen ! Men först skall rutorna ut igen, då panelerna inte går i annars
störde mig på att gasdämparna var lite fläckiga, så dem lackades
Och monterade
Insidan färdig rekondad Fan vad mycket snabbare det gick med tornadorn ! mitt bästa privatköp hittils! har alltid kört dem på jobbet men inte haft en egen. Räddaren i nöden :thumbup:
Nu måste jag nästan göra en snabb update, får nästan bli mindre tjöt och mer bilder helt enkelt, då det är ont om tid men jag vill fortfarande kunna ge er en update.
Bilen är monterad til största del både in och ut, är väl mest rutorna fram kvar, och "g60-paketet" som är kvar nu.
Motorn, är det lite småsaker som skall blästras samt lackas och växellådan skall bli fin igen. Sen får det bli dags för hopmontering där med liksom.
Fick besök av John som kom och ville få sina fälgarn monterade, vi hjälptes åt tillsammans med brorsan att få alla färdiga inför däckmontage.
Små listbiten på bakbreddarna limmade, tog från mina gti-lister. skall slipas ner och förstärkas på baksidan innan preimer och slipgrund.
FIck på ett däck på ena fälgen, körde bara maskinen ca 2cm, resten gjordes av manpower och inga verktyg
Lacken ser helt guldig ut vilket är fel, vitbalansen suger med dem lamporna vi har på den sidan av verkstaden.
Slutspec blev följande, OZ Turbo 15x9,5" et -5,1 med Nankang NS-2 78V (Med Fälgskyddskant)
Lite videoklipp på Däcksprägning samt Closer look
Krisade med polarens Coupé Jetta, som jag tidigare hade hjälpt med att byta generatorrem utanför jobbet, och märkte att inte kamremmen var så "nybytt för inte så längesedan"
kamremmen var väldigt torrsprucken, och som ni ser saknar en hel del kuggar, spännaren var spänd till max men hade i stort sett lagerras och täckt i rost. fattar fan inte hur motorn gick runt :shifty: :wtf: :think:
Det efterlängtade paketet från Ta-Technix har anlänt !
Början på installationen utav luftsystemet, måttade med ett batteri som vi tänkte ha i men blev för stor, så den iden sket sig helt
But we have to go on ! Allt löser sig med tiden !
Datornörden i mig: -Ge mig molexkontakter och pins...här skall det bli finare!
Närbild (dessa är Molexkontakter som används i datorer, detta ni ser är en 8-pins strömkabel kontakter till grafikkort. liknande finns runt om till olika kontakter för olika komponenter.
Och vill man göra det ännu snyggare kan det se ut som så här:
lite genomslag, kommer dock knappt göra någon skillnad o ta bort dem, om inte sämre komfort
Endast monterat dit fjäderbenet och sänkt ner bilen, börjar se bra ut men styrleden tar i länkarmen börjar bli lite spagetti med
Lite fix med rambalken och jag kan sänka den allra sista centimetern
Fettar in fjäderbenen
Nedsänkt
Lite luft i frambälgarna och trycktestar, inga läckor här framme iaf :thumbup:
Brorsan samt kusinen, tätade samt fixade i ordning blästerskåpet så resten av småsakerna kan blästras samt lackas :thumbup:
Här ser ni slangdragningen, allt drogs på insidan, då slangarna var såpass små i diameter (6mm id, 8mm od), till den främre drog vi längs med sidan utav bilen och till dem bakre så drogs det via lockat till bensinpumpen.
Där skall det nya batteriet husera (Optima Yellowtop 55ah)
Trägolv samt tank monterad tillskuren samt färdigmonterat
Och inne i bilen såklart, blev svinbra! Vet dock inte om den skall lackas i samma färg som bilen eller behålla det i svart :
Lite mer bilder på framvagnen, och vad som behöver notchas.
Fick på bakbreddare med, lite mer trimmande utav innerkanten så sitter dem still där sen, funderar dock på liiiiiiiiite mer camber i bak, och miiindre fram. Jag skall ju ändå korrigera toen med en bricka ovanför shimsen sen. jag vill inte gå igenom 6st bakdäck denna sommarn
Ställde trycken innan vi gick hem en morgon (ja morgon), blev ett 19h pass i fredags
Dagen därpå stog det på samma ställe :thumbup: :clap:
Skulle egentligen köpt ett nytt batteri, men gav Facebook en chans i billjudsgruppperna, 10 minuter senare så hade man ett batteri i nyskick!!! 400kr kostade det mig och 15 minuter bort dessutom !
Volt testade batteriet :thumbup:
Hoppas jag hinner med Ralley Hybrid Fronten!
Lester Airvents och vita Hella blinkers monterade !
Hoppas ni gillar vad ni ser, hade verkligen önskat att ni kommenterade mer, jag vet att svartvita uppdateringar är tråkiga, men man väntar som sagt aldrig för länge för något gott :mrgreen:
Först var det kapa breddarnas "innerkant" , hade liksom tagit bort det värsta och lämnade kvar ca 3mm, men det räckte inte.
Nu är det slätt o fint som en fint valsad skärmkant :thumbup:
bakre breddarna
Främre breddarna
Blev aningen bättre baktill, hoppas limmet (sikaflex nya snabbtorkande rutlim) håller ihop det bara :think: annars får jag försöka lägga någon skittunn bricka för pyttelite mer camber.
Sen så grundades breddarna och speglarna sent på natten
Framrutorna monterade under tiden.
Kabelhärvorna är slimmade med Johns hjälp, vi fick bort en massa skit som jag ändå inte använder längre, nu skall det bara lödas ihop jordkablar sen skall det sleevas :thumbup:
Återigen en massa slipande
dem nya kamrems kåporna slipades med scotchbritade, blev preimade samt slipgrundade.
Jag tänkte börja detta inlägg med att säga att även jag är lika ledsen som alla andra när vi fick höra att OIjOij skulle lägga ner, jag skulle vilja ge ett riktigt stort tack, och stor eloge till alla inblandade för allt ni gjort för oss.
Jag har absolut älskat träffarna ni arrangerat, forumet har ni lyckats sjukt bra med där alla har haft en trevlig och bemötande attityd mot varandra där fokus legat på att få ihop få det likasinnade bilfolket i Norden, som plus över i:et så har ni även lyckats med klädes avdelningen som man vart stolt över att bära samt representera er.
Kommer sakna detta forum något enormt, men jag hoppas på att nya generationen för vidare detta grymma community och gör något bra av det :thumbup: :clap:
Dags för lite uppdatering nu då !
Kände lite si och så över att uppdatera då oijoij skall lägga ner som sagt , men det finns ju folk som inte sett bilen men även dem som vill veta hur det har gått hittils :angel:
Säkte bilen i framkant, och såg direkt på framvagnen att saker bör göras om jag skall ha bilen snorlåg. (varning för känsliga tittare, ytrost på motorbalk som skall köpas ny, och spindlar som skall uppgraderas till g60 spindlar och bromsar såklart)
Där tog länkarmen i motorbalken (hittills, tog i på mer ställen ju mer jag pillade)
Fuskflippade styrlederna för att få en aning om det behöves notchas i rambalken
Höjdprogress
Började med att bonde meka för att se om det ens gjorde skillnad, tog fram stora släggan och ett don, slog ett par slag tills det sa stopp och hammaren fick för sig att misshandla mig :crazy: För er som träffade mig på elmia så hade jag en blåtira under ögat, det är förklaringen
Vann 5mm på det lilla :thumbup:
nästa problem!
inspekterade vad som behövde trimmas ner, slutade med att jag tog borg länkarmarna och hämtade harryn.
Efter det slipades dem, grundades och lackades i mattsvart igen Tog ingen bild på proceduren klockan var runt 05:30 den natten.
Dagen därpå var jag hos min goda vän Daniel Forssén, Som är CEO för Optimal Bilvård, Car Care Products AB, Angelwax Sverige , Ceramic Pro Sverige, Black Pearl Sverige samt andra diverse företag.
Hämtade mitt egna sponsorpaket med massa godsaker från Angelwax, men även ett annat som tog med mig till Builders Family, sen fick jag även ett litet extra paket som jag gjorde goodiebags utav och dela ut till folk som var intresserade utav att testa vad Angelwax har att erbjuda :thumbup:
Otroligt tacksam att Daniel ställer upp och sponsrar min projektbil med produkter, stort tack f ör att jag även fick låna hans personliga maskiner :clap:
På vägen hem åkte vi snabbt över till Björn som äger DBakuten för att se ifall dem hade 50mm2 till batteriflytten i skuffen, slutade med en riktigt bra deal som jag är otroligt tacksam för med tanke på hur tight budgetmässigt det var innan elmia, ännu en trevlig vistelse denna dagen och det var dags att åka tillbaka till verkstan för att jobba vidare :thumbup:
Även lite demoprodukter från den utökade Enigma-serien som lottades ut till vinnarna (En Silica baserad Spray Detailer med tillhörande Schampo)
Blev en fin display i hatthyllan (skall fyllas på med mer såklart)
Klibba på bakrutan :thumbup:
Vid detta skede var det endast en vecka kvar tills bilen skulle stå på mässgolvet.
Våra underbara vänner; John, Pontus, Markus, Anders, Jonas samt kusinerna Armend &gazmend var alla där och dygnade med oss sent om nätterna för att vi skulle bli klara med bilen, utan dem så skulle vi inte klarat oss i tid, och inte heller stått med bilen på elmia.
Det kommer bli en hel del demontering & blästring av allt som skulle lackas
Det enda viktiga är att komma ihåg hur allt skall sitta sen när man monterar ihop allt igen
Blästrat och redo för grund
remhjulen maskerades
Grundat samt färdiglackat
i väntan på att färgen skulle torka så drog vi strömkabeln
35mm2 vs 50mm2
Motorbalken fräschades upp med hammarlack
Sen fortsatte vi blästra, grunda, lacka samt montera delar
Insug borrades och gängades för att ta ta emot den nya förgasarfoten
Växellåda lackades
Generator monterades ihop
innan motorn skulle i i så satt vi och pillade med bromsrören, vi hade lite idéer men slutade med denna design vilket vart snyggt och stilrent :thumbup:
Några av gubbarna var en sväng bort till Feltema och köpte lite saker, bad dem hämta hem lite tändkabel och diverse, efter en massa om och men så fick vi äntligen tillverkat ett tändkabelset för småpengar i princip.
Kylarbalken samt främre motorsupportbalken fräschades upp
Motorn giftes ihop med växellådan
Äntligen hemma !
Några timmar därpå vart det misab som gällde, köpte BTR, mätare samt adapter till mätarn, även där fick man en rabatt efter ett gött tjöt om projektet med ägaren :thumbup:
Uppackat och dags för lite pizza innan vi fortsatte arbetet
lite nylackade delar round 1
tillverkade en gasvajer hållare då adaptern till förgasarn tog i g60 kåpan.
Fräschade upp slangarna
monterade dig slangarna och började sätta dit rostfria klämmor
Så ser hållarn ut (tror jag måste göra en av tjockare gods ?)
Round 2
och slutligen, det sista !
Ser redan skitbra ut med lackade g60kåpan !
Dubbelrelä från biltema kopplades till hel och halv-ljus, eliminerade en hel del kablar för oss då vi tog signalen från endast en sida (drog dit en egen strömmatning från batteriet ) och tejpade ihop allt snyggt o fint
när den biten var klar monterades alla slangklämmor
Borrade samt nitade in m6 gänginsatser (rostgrundades innan)
1 Dag kvar till Elmia ! Time for lego, but first, texturlacka basen till spegelkåporna
Nylackade legobitar som väntar på montering.
Fronten monterades ihop och kylarsupporten fräschades till, breddare limmade och nitade.
och en fin skylt på det !
Skärtorsdagen...aka PANIKTORSDAGEN !!!!!!!!!!
Denna torsdagen vart som ni ser panikslagen, alla sprang runt som kycklingar utan hövven, men till slut så lyckades vi samla ihop nerverna och få ihop allt småpill, och det allra sista i inredning men även montering av kjolar.
Medans vi arbetade hämtades biltransporten hos våran goda vän Lavdim från AutoMeca AB i Torslanda, och slutligen, efter all slit, ilska, glädje, sorg och sömnlöshet så vart bilen lastad på transportbilen, och fan vilken känsla !
Nu var det bara 4 timmar kvar ! Vi packade allt som skulle med till elmia och åkte med det samma.
Glada göbbar men jävligt trötta tvillingar, jag hade totalt dygnat i ca 40timmar, hunnit dricka endast två vaniljcolor samt en baguette vid detta laget, brorsan kom direkt från nattpasset i volvo men Anders som var mycket piggare än oss alla ställde upp och körde både fram och tillbaka till mässan :clap:
Vi kom fram till tvättplatsen och började tvätta bilen, vid tvätten användes Superior Schampo och Billbery till fälgarna, just då var det ca 2timmar kvar innan alla skulle hem.
Avlastad och klar att puttas in i A-hallen.
Väl inne så skulle bilen torkas på in och utsida, bilen skulle poleras, körde en singel stage correction med rupes 21:an, Angelwax Regenerate på Orange Americana trissa, bilen lackskyddades med Corona och toppas med desirable och QED. instrumentbräda torkades rent med AnGel, Skinnet gicks över snabbt med Heaven For Leather, Rutor torkades rent med Vision, all gummi samt plast dressades med Elixir och fälgbanorna fick sig en snabb vända med Alchemy och dääär var bilen klar !
Måste verkligen tacka Robin Hjertqvist som pratade med Väktarna och som gjorde att vi kunde stanna längre och göra klart hela bilen inför morgondagen.
Första dagen var relativt lugn och avslutades med käk på Bada Bing Burger, maten vart perfekt! Riktigt gött avslut på dagen må jag säga :clap:
På lördag bestämde vi att öppna huven, var väl inte så mycket att skämmas för egentligen som vi trodde, man ser ju iaf helheten.
Även dem små listerna hamnade på plats.
En överblick av Angelwax sortimentet
Lite variation
Sedan Fick vi besök av Barry Li som vi även hade träffat Kvällen innan när vi var ute på innerstan :wave:
Riktigt duktig på det han gör ! Helt ofattbart duktig ! Roligt att träffa på ännu fler Göteborgare !
Sista dagen vart lika lugn som fredagen skulle jag säga, och var i stort sätt den dagen som jag hann gå runt och se allt, då hade vi även kusinerna på besök som även hade tagit med sig transportbilen.
Mot dagens avslut så var det dags för prisutdelning, precis innan dess så stannade jag förbi Dekaltrim och frågade ifall folien jag ville ha hade kommit in, då beställdes mina nya OZ-Loggor i guldchhrome som dem skulle plottra ut åt mig.
Väl där nere så började nervositeten komma fram, men det släppte efter ett tag, efter att alla prisutdelarna för A-hallen hade ropats upp så kände man sig varken besviken eller ledsen för att man inte vunnit pris i någonting, så jag började gå tillbaka, jag var påväg upp till dekaltrim igen då jag hade fått sms om att dekalerna var färdiga för avhämtning när jag drogs tillbaka av kusinen.
Just precis då hade dem börjat ropa upp Best in Stance By OijOij Vinnarna.
Hur som helst, pirrig som fan, och nervositeten var tillbaka i full kraft, varken 3:e eller 2:a vinnarna var mitt namn och att nästa skulle vara mitt gick inte ens att tänka på.
Plötsligt hörde jag bara Golf , mitt Namn och jubel runt omkring mig.
Det slog mig inte att jag riktigt hade vunnit förrns kusinerna började putta bort mig, däremot hade jag känt mig för djävlig om jag själv gick dit upp så jag drog upp min tvillingbrorsan som är minst lika delaktig som jag i projektet och det ångrar jag inte en sekund att jag gjorde. Att bara få känna den glädjen var fantastiskt.
Stort grattis återigen till DIck & Erik :clap:
Bilsport Performance och Custom Motor Show 2017 slutade som sagt med ett Första pris I Best Stance by OijOij, och det är vi sjukt tacksamma och glada för :thumbup: :wave:
Sen var det dags at få upp bilen på släpet igen och lämna området.
Väl på andra sidan så pratade vi ihop oss om vad vi hade tänk göra resten utav dagen, eftersom vi alla vart hungriga så åkte vi återigen bort till Bada Bing Burgers, vilket passade bra att parkera transportbilen utanför.
Efter maten var det dags att åka hem igen, vädret klarnade upp och solnedgången var vackrare än någonsin !
Äntligen tillbaka i garaget ! Och tog ett par snabba bilder innan det var dags att åka hem o sova !
Dekalerna kommer nog bli pricken över i:et
Efter lite letande så hittade vi startmotorn :shh:
Och kabel mellan generator och startmotor tillverkades
Saker och ting börjar ta form :thumbup:
Detta var allt för denna gång, jag hoppas kunna uppdatera ett par gånger innan forumet stängs ner. Hoppas ni gillat läsningen hittils iaf !
Senast ändrad Lör 27 maj 2017 22:54, ändrad totalt 1 gång
Ville bara uppdatera folket lite, har haft problem med att få till customkylare, så jag skiter i den idén just nu och kör på ett Golf mk1 GTI kyl med inbyggt expansionskärl istället det skulle kommit igår men jag får väl vänta tills på mondag hoppas jag.
Förövrigt så väntar jag på ännu mer delar till bilen och lite extra saker jag vill byta innan jag kör med bilen ute på vägarna igen, mest för att slippa stå och göra det sen (Y)
Deadline med att få den körklar är innan Bugrun 7-10 Juni, Jag har som mål att ställa ut bilen både lördag & Söndag så se till att vara där vettja
Här kommer det lite bilder brorsan tog på elmia, samt ett par garagebilder från dagsläget )
Lite bilder från bilen naturliga habitat
Flippat rätt på styrlederna = mindre low plus inte hel sänkt bak, flipkits skall beställas, men funderar ärligt talat på att notcha rambalken istället, fasten man kör med spindelleds-spacers så kan man få bumpsteer ändå.