Forum - Din Volkswagen - Äntligen med Etta!

Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 24 apr 2016 22:26 Svara med citat
Bild

Vet att det är en tvåa men så satt det på min Jetta mk1 också.

Inte aktiv längre.
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Sön 24 apr 2016 23:15 Svara med citat
Jo, fick förklarat för mig att det satt någon sån där men att de alltid gick sönder så därför bytte man oftast till ett t-kors bara, så det har säkert sett ut som på din bil Regular Smiley
Smurfen
Mån 25 apr 2016 13:39 Svara med citat
Jag åkte nog utan t-kors. Det blir ju inge tryck av originalpumparna så då får förgasaren det den vill ha.

Inte aktiv längre.
Bobby
Lör 14 maj 2016 16:02 Svara med citat
Marknader med reservdelar och annat till gamla bilar tycker jag om att strosa omkring på, men det är ganska sällan man hittar något till Golf. Bilmodellen är helt enkelt för ny och står det VW på något så brukar det oftast handla om grejer till bussar eller bubblor. Men i dag såg det bättre ut och jag kom hem med massa roliga saker. Reflexrampen är exempelvis ny i kartong och aldrig använd. Dekorlisterna skriker efter att monteras på en bil så jag måste nog helt enkelt skaffa mig en etta eller två till. Inget är tyvärr till salu.

Bild

Bild

Bild

Bild
gtispecial
Golf 1 gti special Ort: Västerås
Lör 14 maj 2016 21:20 Svara med citat
Hoppas du blev nöjd med delarna du köpte av mig på marknaden i Västerås

mk1 gti det du behöver när du behöver det
Bobby
Lör 14 maj 2016 23:45 Svara med citat
Mycket! Trevligt att träffas och kul att få ett ansikte på ännu en entusiast Regular Smiley
loadmaster
Golf 1 GTI -83 Ort: Stockholm
Ons 18 maj 2016 19:56 Svara med citat
Tror jag såg din gröna Golf i ett reportage i Klassiker. Rutan var öppen och ett galler var uppsatt i glipan. Kan det stämma månne?

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Ons 18 maj 2016 21:14 Svara med citat
Ja det måste varit min Regular Smiley Ett reportage från någon träff?
loadmaster
Ons 18 maj 2016 21:27 Svara med citat
Frukostklubben. Jag ska dit den 20 aug

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Sön 29 maj 2016 21:18 Svara med citat
Strålande solsken i dag så det blev en liten söndagstur kombinerat med byte av växellådsolja Regular Smiley

Bild
Bobby
Mån 13 jun 2016 21:50 Svara med citat
Var nere på Bug Run hela dagen igår. Vackert väder, trevligt folk och en del fina bilar att titta på. Hade gärna sett ännu fler ettor och tidiga Scirocco men man kan inte få allt. Fick köpt en liten reservdel jag behövde, fick lite solbränna och fick uppleva en milstolpe på vägen hem då Henrietta fyllde 20 000 mil i höjd med Nyköping.

Bild

Bild

Bild
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa
Mån 13 jun 2016 22:03 Svara med citat
Grattis Henrietta på födelsemilen Applause
Bobby
Mån 08 aug 2016 8:48 Svara med citat
Här har det varit lite torrt med inlägg på ett tag. Golfen snurrar på som alltid men den får vila lite nu då jag köpt mig ytterligare en leksak - en Alfa Romeo GTV6 från 1983. Denna bil kommer att få mest fokus nu och en tid framåt även om Golfen får vara med och jobba ibland, som i går när jag behövde köra en uppsättning med hjul till Alfan Regular Smiley

Bild

Bild

Mvh Bobby
Smurfen
Tis 09 aug 2016 12:59 Svara med citat
Det var inte illa. Fina bilar det där också. 80talet är bäst på bilbyggen.

Inte aktiv längre.
Bobby
Tis 09 aug 2016 13:26 Svara med citat
Instämmer, massa kul släpptes på 80-talet Regular Smiley Alfan ritades ju också av Giorgetto Giugiaro som ritat Golfen så det blev ett tema. Nu ska jag bara få tag i en fräsch Scirocco GTI MK1 också...
Smurfen
Tor 11 aug 2016 15:36 Svara med citat
Stod ett bra objekt vid bromma idag.

Inte aktiv längre.
loadmaster
Mån 19 sep 2016 11:26 Svara med citat
Tror jag såg din gröna på Klassikerträffen igår. Bra skick på den! Stod mittemot dig i min gråa.

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Mån 19 sep 2016 11:28 Svara med citat
Kul, japp den var på plats Regular Smiley Din var också riktigt läcker!
loadmaster
Mån 19 sep 2016 12:25 Svara med citat
Tog du möjligtvis några bilder på min, om du hade en kamera modell bättre? Jag åkte ifrån systemkameran..

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Mån 19 sep 2016 12:58 Svara med citat
Tyvärr inte =(
Bobby
Lör 01 okt 2016 8:05 Svara med citat
Golfen vilar just nu lite efter sin medverkan på Klassikers träff på Wenngarn. Toppendag med rekordmånga bilar, massa trevligt folk och mängder med kul att titta på.

Bild

I övrigt händer det inte så mycket med bilen, Alfan är den som får mest uppmärksamhet. Finns lite småpill jag vill göra med Golfen men det kanske blir i vinter. Budat hem ytterligare en pryl att ställa på hyllan i garaget i alla fall.

Bild

Sen var jag på VW-marknad i Norrtälje och fick återigen ett uppsving i mitt sug efter en campingbuss. T1 hade ju varit drömmen men de kostar ju guld i idag, T2 har jag inte varit så intresserad av innan men det ändrade sig på träffen där det fanns massa fina. Blev även riktigt sugen på en T3 Joker Syncro som fanns där - obeskrivligt cool!

Bild
martin hansoon
Ingen VW Ort: Färgelanda
Sön 12 feb 2017 22:12 Svara med citat
Läst igenom tråden och växlat med kaffe å mackor.....
måste säga att jag har haft en härlig stund.
har sj haft mk2,mk3 i överflöd men aldrig en etta!
så nu e det nytt år och nya tag och tror det e dax för en.
är sj 81a så håller me att 80 e fantastiskt.
fortsätter följa här och hoppas vi synse i framtiden.
Bobby
Sön 12 feb 2017 23:33 Svara med citat
Haha det var kul att höra Regular Smiley Klart du ska ha en etta! Det händer tyvärr inte jättemycket här just nu, renovering av Alfans växellåda är det som tar mest tid. Golfens förgasare ska få sig en översyn men det blir nog när jag vevat igång den igen för året, vilket lär bli om några månader.
Bobby
Sön 19 mar 2017 19:37 Svara med citat
I dag fick den här lilla damen komma ut igen. Startade på tredje försöket men spottade och hostade lite väl mycket innan hon blivit varm. Förgasaren läcker som ett såll så jag får riva den och se om jag kan få den tät. Så fort det är lite temp i maskin går hon jättefint och jag fick avverkat ett par mil i dag. Har dock blivit väldigt svårstartad efter att ha varit igång så något har surnat till under vinterns ide. Fint väder var det i alla fall och nu känns det som att våren är på väg på riktigt Regular Smiley

Bild
martin hansoon
Ingen VW Ort: Färgelanda
Sön 19 mar 2017 20:21 Svara med citat
Gott!! Länktar till min nya vw står på uppfarten!!!
Bobby
Sön 04 jun 2017 22:25 Svara med citat
Det är bra om bensinen hamnar i tanken när man tankar så i dag tog jag tag i en sak jag tänkt göra länge - byte av tankrör. Det gamla hade verkligen gjort sitt och ramlade mest i smulor när jag plockade av det. Efter mycket om och men fick jag dit det nya, den nya slangen till tanken ville verkligen inte ge med sig och det tog en bra stund att få in det nya röret i den, men till slut gick det.

Bild

Bild
Bobby
Tis 12 sep 2017 20:04 Svara med citat
Då går hon i två år till då Regular Smiley

Bild
Bobby
Lör 31 mar 2018 18:12 Svara med citat
Vår igen och dags att damma av Henrietta. Tog tag i att byta drivaxelsdamask först då den på vänster sida hade gett upp. Efter det var det dags för årets första tur och hon startade ganska snällt på andra försöket. Jag har dock tröttnat rejält på min läckande acc-pump och undrar om det finns någon lösning som faktiskt fungerar? Eller är det byta förgasare som gäller?

Bild
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa
Lör 31 mar 2018 22:11 Svara med citat
Lyllos er som har vår, här i norra dalarna är det 80cm snö, över 1 meter uppe i bergen.

You can drink my beer, but you can never take the last one
Bobby
Sön 01 apr 2018 9:35 Svara med citat
Ja det är trevligt att det börjar gå åt rätt håll. Om en vecka ska det bli 15 plusgrader och sol, men det tror jag på när jag ser det Wink
Sida <  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  >