Forum - Golf Cabriolet - Golf 1 cab 1.8 2H 92 får för mycket soppa; går dåligt.

atd08001
Golf 1 1.8 cab Ort: Enköping
Mån 04 jul 2016 21:02 Svara med citat
Hej

Plockade ur motorn och bytte koppling, kamrem, vattenpump och spridarrör. Efter det får bilen för mycket soppa; bluddrar och sprider svart avgasrök samt dör lätt när man haft lite gas och frikopplar. Jag har mätt lamdasonden och den visar OK värden, den är bytt för ca 4 år sen. Har bytt den blå tempgivaren men fortfarande samma fel. Dock så går bilen bättre när den är varm om man drar ur kontakten till den blå tempgivaren. Har kollat alla kablar och slangar: OK.

Någon som har en idé om vad det kan vara för fel?
Ska tillägga att det är ett litet hål avgasröret ner till katalysatorn (flexröret) kan det ha någon betydelse?

//Andreas
TheHmm
Golf 1 1.8 GTi Cab -87 Ort: Gällivare
Lör 16 jul 2016 16:05 Svara med citat
Vad har du för soppatryck? Har du bytt bränslefiltret?

H.J.L.H.
atd08001
Golf 1 1.8 cab Ort: Enköping
Lör 17 sep 2016 20:58 Svara med citat
Bränslefiltret är bytt för ca 2 år sedan.
Kopplar jag ur den blå tempgivaren och bilen är varm så går den bra.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 18 sep 2016 18:18 Svara med citat
atd08001 skrev:
Hej

Plockade ur motorn och bytte koppling, kamrem, vattenpump och spridarrör. Efter det får bilen för mycket soppa; bluddrar och sprider svart avgasrök samt dör lätt när man haft lite gas och frikopplar. Jag har mätt lamdasonden och den visar OK värden, den är bytt för ca 4 år sen. Har bytt den blå tempgivaren men fortfarande samma fel. Dock så går bilen bättre när den är varm om man drar ur kontakten till den blå tempgivaren. Har kollat alla kablar och slangar: OK.

Ska tillägga att det är ett litet hål avgasröret ner till katalysatorn (flexröret) kan det ha någon betydelse?

//Andreas

Efter du bytt kamrem, har du ställt tändningen? Annars börja med att ställa tändningen.

Och läckage på avgassystemet kan definitivt påverka motorns gång, åtgärda.
TV Janne
Golf 1 Cab 1.8 1990 Ort: Strängnäs
Lör 30 jun 2018 15:27 Svara med citat
atd08001 skrev:
Hej

//Andreas

Hej jag har samma fel, vad var det som var fel på din bil TV Janne