respekt90
Golf 2 1.8i CL -92 Ort: Malmö |
Fre 25 maj 2018 21:56 |
|
Rubrik: Golf mk2 -91 RP MonoJet säljes
Hej!
Först bilderna:
Video på motorn under arbetets gång:
https://streamable.com/ilzrf
Info:
Bilen finns i Malmö. Skickas INTE.
Bestämt mig för att sälja min Golf 2 -92 1.8 GL, då jag varken har tid eller ork för att avsluta det påbörjade arbetet på den. Blev underkänd pga avgasvärden 2 gånger, någon kompis sa att det kan mycket väl vara katalysator, alternativt lambda-sonden. Själv vet jag verkligen inte.
Bilen köptes någon gång i slutet av förra året, december tror jag, där förra ägaren bytte stötdämpare och fjädringar fram, inklusive bromsarna fram.
Själv köpte jag in delarna för ca 5000 (kvitton finns tror jag, annars kan jag ordna dessa, vissa grejer från e-handeln, andra från Mekonomen), inklusive, men inte begränsat till:
(dessa är bytta):
Bromsar bak, komplett
Stötdämpare bak
Fjädringar bak
Framvagnsbussningar
Alla filter
Castrol GTX olja
Kamremsats
Kamaxel från en Passat motor (vet ej hur stor den motorn var, men den låter mycket fylligare genom hela registret
Multirem
Tändstift
Alla vätskor
Diverse bussnignar, packningar, m m
Delar som finns, men inte är bytta:
Bakvagnsbussningar
Termostat
Några andra packningar etc
Kan vara mer, men kommer ej på allting just nu. Uppdaterar nog när jag hittat kvitton.
Saker som behöver göras:
Byta katalysator (kanske?)
Lambdasond (kanske)
Oljetrågspackning kan vara aktuell, men klarade besiktningen på den punkten.
Annars går den som den ska, verkligen bra på den biten.
5-dörrar, C-lås, servo, (kanske även fjärrstyrt C-lås, la aldrig tid på att öppna nyckeln och se om där ens är något batteri), instrumentpanelbelysning fungerar som den ska, bilen startar i alla väder, tar mig till jobbet och tillbaka utan bekymmer. Som längst har den stått i 3 veckor när jag varit utomlands, kom tillbaka och vred på nycklen, startade DIREKT, så den är verkligen bra i motorn. Växellådan är OKEJ, ingen höjdare men funkar. 1:n och 2:n är nog lite slitna, antar att det är något att förvänta, men annars okej. ca 185000 Km på mätaren, alltså 18500 mil, enligt papperna ska det vara riktiga mil. Ej import, svensksåld.
Visuellt är där rostfläckar och så behöver den en RIKTIGT BRA POLERING, något jag tillochmed köpte maskin till men vågade aldrig genomföra själv för att inte riskera att paja lacken. Just nu blek i färgen, men bör se mycket bättre ut efter en polering som sagt. Så fort det regnar ser den mycket finare ut
Skulle du orka lägga någon tusenlapp på katalysatorn (om det nu är det som är felet, som sagt vet jag inte själv), polera den ordentligt och åtgärda det som åtgärdas skall inför besiktningen, så har du en ändå fin Golf mk2 som om några år är en veteranbil.
Glömde även tillägga att med bilen får man 8 däck på 8 fälgar, utöver sommardäcken med fina fälgar:
-4 st sommardäck (kanske 1 säsong kvar) på 5-ekrade alu-fälgar (såna som brukar sitta på Golf 3)
-4 st dubbdäck (se bild 1, mycket kvar på dem) på plåtisar från Golf 1 (riktigt bra däck, rätt så fula fälgar, men funkar)
Om där är frågor är det bara att ställa dessa här i tråden, så besvarar jag så fort jag kan.
Pris: 6000 kronor, givetvis ej hugget i sten, kan gå ner något i pris. Inga skambud, tack. Körförbud på den sedan början av maj pga icke-genomförd efterkontroll, skattad och försäkrad i nuläget. Helförsäkring hos Länsförsäkringar kostar mig 233 kronor/månad.
Kontakt:
Spekulanter med stålar i handen och verkligt intresse är välkomna att höra av sig till
0739 63 97 26, helst via SMS till att börja med. Dock inte efter 22:00 samtliga dagar i veckan, jobbar udda tider och går upp riktigt tidigt. [/b]
Mvh
|
|