Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa |
Lör 27 okt 2018 23:26 |
|
Ingen blir nog ledsen, jag skrotar ner golfar för att få delar till mina andra.
Det är helt enkelt donationer från skrotbilar
Det blir ju bilar som fortsätter att rulla på vägarna tack vare reservdelar. You can drink my beer, but you can never take the last one
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Lör 27 okt 2018 23:27 |
|
Ja exakt, det är så man får tänka
|
|
Bobby
|
Bobby
Sön 18 nov 2018 16:34 |
|
Det går inte undan med projektet direkt, men det får ta den tid det tar. Nu är en veckas mancold över och takbytet på huset är klart, så nu kan jag hänga i garaget igen. Igår blev det meckande med andra bilen men idag fick Sciroccon lite uppmärksamhet. Kapade bort ett extra motorfäste som monterats då det tidigare satt någon annan maskin i.
Städade upp lite fler saker i motorrummet och tog sedan och strippade förardörren på allting. Det sitter elhissar monterade och på passagerarsidan är rutan upphissad men jag fick inte igång motorn där så måste fixa lite innan jag kan fortsätta.
Funderar även på om jag skulle hyra hem blästerutrustning och blästra bilen själv på uppfarten. Jag behöver blåsa över motorrummet, insidan och undersidan. Hyr jag grejer hem hit slipper jag fixa bil och släp för att köra den till blästerstället, plus att jag får det exakt som jag har tänkt det och slipper åka fram och tillbaka om det nu skulle vara så att något har missats. Någon som har erfarenhet av att hyra utrustning själv och kan rekommendera något i Stockholmsområdet?
|
|
Bobby
|
Bobby
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
|
Bobby
Fre 30 nov 2018 14:04 |
|
Ja så är det såklart, det var lite därför det hade varit fint att ha det fixat innan. Har du tips på någon bra blästermetod i detta fall?
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Lör 01 dec 2018 9:23 |
|
Bobby skrev: | Ja så är det såklart, det var lite därför det hade varit fint att ha det fixat innan. Har du tips på någon bra blästermetod i detta fall? |
Jag är ingen expert på blästring men vi använde kolsyreis till att blästra rent några maskiner från klet som bildas vid plastsvetsning och det blev inga rester kvar och inga skador på lacken men om det tar kvarvarande underredsmassa vet jag inte.
|
|
Bobby
Lör 01 dec 2018 9:26 |
|
Jag har läst att kolsyra ska vara effektivt och skonsamt. Det finns ingen underredsmassa under bilen så det kanske är ett alternativ, får ta och leta upp någon firma i Stockholm som pysslar med det
|
|
Bobby
|
UpMats
Up 2012 Ort: Uppsala |
Tor 07 feb 2019 14:46 |
|
Grymt projekt!
|
|
Bobby
|
Bobby
|
Scirocco82
Scirocco Gt Ort: Västerås |
Lör 02 maj 2020 15:29 |
|
Bra jobbat . jag har precis köpte en scirocco 1977 gt . ska följa detta . mvh
|
|
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa |
Lör 02 maj 2020 19:14 |
|
Skaru använda jalusierna och snowcapen, då är det lika bra att använda zender kittet oxå ......go all in You can drink my beer, but you can never take the last one
|
|
Bobby
Sön 03 maj 2020 19:21 |
|
Scirocco82 skrev: | Bra jobbat . jag har precis köpte en scirocco 1977 gt . ska följa detta . mvh |
Kul! Var det den gråa på Facebook Marketplace? Tyvärr händer det inget med min bil och det blir nog tyvärr så att den kommer att säljas, lite för stort projekt för mig har jag insett.
|
|