JohnnyMann
Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm |
Fre 16 okt 2020 17:58 |
|
Snart 2 år sedan, är lite nyfiken på vad bilbesiktningar har sagt?
danodee skrev: | Får hem både H7 och H15 LED från Kina om någon vecka, ska bli spännande att se om det blir någon förbättring! |
Hur funkade de och har du en länk.
Förutom de ovan nämnda, finns det någon annan LED på ebay eller amazon som är likvärdig eller bättre? har sett lite tester och kvaliten är ju ganska skiftande.
Det är ju BF igen snart
|
|
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg |
Fre 16 okt 2020 21:27 |
|
Jag fegade och bytte tillbaka till halogen innan besiktning. Om det går igenom eller inte beror ju på vilken besiktningsgubbe man får. Det ska ju egentligen inte gå heller så jag tog det säkra för det osäkra och satte tillbaka originalet.
Men som sagt, jag är supernöjd med halvljuset med den LED-konverteringen från Xenonkungen.
Till hel ljuset kanske det finns bättre än dem som jag köpte på samma ställe?
/Mats VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
|
|
Masi
Sön 25 okt 2020 18:15 |
|
Nu är bilen nästan som en rullande reklampelare för Xenonkungen. Fick 2 timmar egentid i garaget idag. https://www.xenonkungen.com/se/produkter/extraljus/led_extraljus/led-e xtraljus-duo-40.html
Bra pris på dem nu så jag kunde inte låta bli.
Nu har jag alltså Xenonkungens halvljus LED-konvertering för Golf 6/7, deras LED H15 i hel, drl,p-ljus och deras små LED-ramper.
Inget herrejösses ljus, det hade jag inte förväntat mig, men ett bra tillskott till befintligt helljus 😎
/Mats VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
|
|
JohnnyMann
Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm |
|
Masi
Sön 25 okt 2020 20:29 |
|
JohnnyMann skrev: | Snyggt, hur fäste du dem?
En annan fråga då:
Jag har en golf 7,5(facelift) fick höra att det är H9 som heljus på den.
Är det någon som kan bekräfta det? |
Tog ett vanligt nr.plåtsfäste och satte det uppochner och bakåfram sas. Så man fick fästöronen in under nr.plåten. Sedan fick jag förlänga öronen med ett par vinklar som jag hade liggandes. Dem är 1dm djupa och jag ville inte att dem skulle sticka ut. Nu ligger dem typ i liv med gallret.
Plockade bort grillen så kommer man åt att skruva fast lyktorna utan att ta bort stötfångaren. Sågade bort bitarna av galler med ett bågfilsblad.
/Mats VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
|
|
Gabbes
Golf 7 2.0TDI Ort: Åstorp |
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
Gabbes
Golf 7 2.0TDI Ort: Åstorp |
Tis 19 jan 2021 12:11 |
|
Länken funkade nyss, men sök på artikelnumret: 3346058 i sökrutan på www.diodhuset.se så hittar ni den.
|
|
JEM
Golf 7 +46736223652 Ort: Stockholm |
|
Masi
Tor 04 mar 2021 19:50 |
|
JEM skrev: | Hej! Jag har en Golf 7.5 2018 som jag bytt ut lyckorna både fram och bak till LED. Dessa är köpta från Kina och min fråga är om någon vet om det kan vara så att de inte går igenom besiktningen även om de är rätt inställda? Bilen hade halogen som original (fram). |
En vaken besiktningsman ska slå ned på detta. LED i halvljuset kräver likt xenon aktiv ljusviddsreglering. Detta är väl kanske inte helt enkelt för dem att kolla men har du tex höjdreglering vid ljusvredet är det ju lätt att avslöja. Minns inte hur det ser ut på en facelift.
Är bakljus en e märkta bör dem dock inte vara något problem.
Hur är utseendet, ser det original ut eller skriker det eftermarknad?
/Mats VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
|
|
JEM
Tor 04 mar 2021 19:53 |
|
Masi skrev: | En vaken besiktningsman ska slå ned på detta. LED i halvljuset kräver likt xenon aktiv ljusviddsreglering. Detta är väl kanske inte helt enkelt för dem att kolla men har du tex höjdreglering vid ljusvredet är det ju lätt att avslöja. Minns inte hur det ser ut på en facelift.
Är bakljus en e märkta bör dem dock inte vara något problem.
Hur är utseendet, ser det original ut eller skriker det eftermarknad?
/Mats |
Jag tycker att det ser rätt original ut. Eller, det är ju kopior på originalen. Däremot tycker jag att halvljuset är väldigt starka medans bromsljuset är lite svagt. Har försökt att ställa om detta med OBD11 men märker ingen skillnad.
|
|
JEM
Tor 04 mar 2021 19:57 |
|
Jag har inte någon höjdreglering vid ljusreglaget. Vet att jag har det på min Passat som har Xenon men inte på Golfen.
|
|
Masi
Tor 04 mar 2021 20:29 |
|
JEM skrev: | Jag har inte någon höjdreglering vid ljusreglaget. Vet att jag har det på min Passat som har Xenon men inte på Golfen. |
Ah, missade bilderna.
Det där ser ju originalmässigt ut, tror inte du får nedslag på detta om ljusbilden är ok.
Snyggt!
/Mats VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
|
|
JEM
Tor 04 mar 2021 21:14 |
|
Handlade dessa lysen från AliExpress med leverans från Polen. Totalpriset för fram och bak hamnade på strax under 7 000kr. Ska man köpa VW original ligger enbart framljusen på 27 000kr. Sen inser ju jag också att kvaliteten nog inte är samma som original. Har därför sparat originalljusen ifall jag behöver byta tillbaka.
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Tor 04 mar 2021 21:24 |
|
JEM skrev: | Handlade dessa lysen från AliExpress med leverans från Polen. Totalpriset för fram och bak hamnade på strax under 7 000kr. Ska man köpa VW original ligger enbart framljusen på 27 000kr. Sen inser ju jag också att kvaliteten nog inte är samma som original. Har därför sparat originalljusen ifall jag behöver byta tillbaka. |
Hur går man till väga för att handla från Ali och få det via Polen?
Jag har försökt att komma på någon väg via annat EU-land men inte löst det ännu.
|
|
JEM
Tor 04 mar 2021 21:51 |
|
När du är inne i Ali appen så kan man se att en del affärer levererar från olika europeiska länder. Det står när man väljer shipping till en vara vilka länder man kan få varan från. Oftast finns bara Kina som alternativ, men söker man efter en vara kan man även sortera på olika europeiska länder. Jag brukar dock prata med säljaren innan jag beställer för att se att de verkligen har varan i lager och kan skicka den direkt.
|
|
JEM
Tor 04 mar 2021 21:55 |
|
Beställde backkameran som sitter i VW märket för 700 kr med leverans från Polen. Den kom fram på 3 dagar. Kopplade in den och den fungerar hur bra som helst.
Försöker att hitta OEM produkter först och köper de ifall de inte är för dyra. Har märkt att det finns en hel del kinestillverkade OEM produkter.
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Fre 05 mar 2021 18:22 |
|
JEM skrev: | När du är inne i Ali appen så kan man se att en del affärer levererar från olika europeiska länder. Det står när man väljer shipping till en vara vilka länder man kan få varan från. Oftast finns bara Kina som alternativ, men söker man efter en vara kan man även sortera på olika europeiska länder. Jag brukar dock prata med säljaren innan jag beställer för att se att de verkligen har varan i lager och kan skicka den direkt. |
Stort tack för tipset!
Detta har jag missat när jag tidigare har sökt prylar på Ali!
|
|
Riskakan
Golf 7 1.2 tsi -15 Ort: Leksand |
Sön 03 dec 2023 15:25 |
|
Har någon tips på små ramper som passar denna? (Dvs lite billigare än Ledson juno 11)
|
|