Duetten
Golf 5 1,6 Ort: Umeå |
Ons 08 feb 2023 11:02 |
|
I morse slutade kupéfläkten att fungera och det gick knappt att ta sig till jobbet pga imman på framrutan. Jag har gjort följande felsökning:
o Plockat ut fläkten och spänningssatt den och den fungerar
o Kollat säkringen och den är OK
Jag kan inte hitta något relä som styr fläkten (finns det något, i så fall vilket?) och till saken hör att även spolningen på framrutan inte heller fungerar längre. Där hittade jag på nätet att två reläer (märkta 404 i boxen vid pedalerna) har att göra med det men plockade ut båda, spänningssatte dom och kontrollerade att båda drar som de ska.
Nån som har nåt tips på hur jag kan gå vidare i felsökningen? Jag har inte tillgång till nåt felsökningsinstrument.
|
|
Duetten
Ons 08 feb 2023 13:04 |
|
Mer info. Hittade nyss vilket relä som styr kupéfläkten (sitter i boxen vid pedalerna) och mätte upp det och det fungerar. Kan hela reläboxen vid pedalerna ha blivit strömlös? Reläena som styr spolningen på framrutan fungerar ju inte heller trots att reläerna är hela och sitter i samma box. Finns det nån säkring till hela denna box? Dokumentationen är fullkomligt värdelös som följer med bilen då bara ett fåtal av alla säkringar (och inga reläer!) förklaras.
|
|
Duetten
Ons 08 feb 2023 13:52 |
|
Slet och drog ordentligt i relälådan vid pedalerna då jag nu blivit väldigt frustrerad och hör och häpna: Allt började fungera igen, både fläkten och spolningen på vindrutan! Måste ha varit nåt glapp som ställt till med alla bekymmer. Nu håller jag bara tummarna att det håller i sig.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Ons 08 feb 2023 16:36 |
|
Håller tummarna för dig
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|