Poda
Polo 5 1,6 TDI Ort: Finspång |
Mån 23 okt 2023 14:16 |
|
Hejsan,
Har problem med att säkring brinner när jag ska ställa in sidobackspeglar på min polo MK6, 2012.
Någon som har varit med om liknande, kan det var kortis i någon av motorerna.
Pontus
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Mån 23 okt 2023 15:11 |
|
Förmodligen kablarna som går i dörren ut till speglarna. Dom böjs ju varje gång dörren öppnas och stängs.
Felsök med en multimeter. Du har såklart redan läst av felkoder..
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Mån 23 okt 2023 17:37 |
|
Poda skrev: | Hejsan,
Har problem med att säkring brinner när jag ska ställa in sidobackspeglar på min polo MK6, 2012.
Någon som har varit med om liknande, kan det var kortis i någon av motorerna.
Pontus |
Troligen i den riktning du själv redan tänker eller i inlägget före, kablage.
Det behöver inte vara kortis i en motor, kan vara att något mekaniskt hindrar motorn från korrekt rörelse och då drar för mycket ström.
Eller kablage, eller knapp
Det är väl bara börja med att plocka bort kablaget till ena motorn, prova. Fortfarande problem koppla ur kablarna innan kabelhärvan går in i dörren och prova.
När du inte har problem längre finns i alla fall ett problem i den del du sist plockade bort
|
|
Poda
Tis 24 okt 2023 7:13 |
|
Tackar för snabba svar:) Har inte kollat felkoder, får koppla upp mig iväll och kolla. Var lite lat och tänkte att ni proffs där ute kände till något general fel.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Tis 24 okt 2023 17:28 |
|
Poda skrev: | Tackar för snabba svar:) Har inte kollat felkoder, får koppla upp mig iväll och kolla. Var lite lat och tänkte att ni proffs där ute kände till något general fel. |
Tror du kan bespara dig tiden att kolla felkoder... Misstänker att candywiess håller med mig.
I just detta fallet är det nog mer av mekanisk och visuell kontroll samt mätinstrument som är dina vänner.
I många andra fall som en motor som krånglar är det bäst att börja kolla felkoder.
Men har egen utrustning för att kolla felkoder så är det inte många minuters arbete, jag kan bjuda på en hamburgare om du får fram en felkod som direkt pekar på felet
|
|
Poda
|
Poda
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Tis 24 okt 2023 23:26 |
|
r o l l e skrev: | Tror du kan bespara dig tiden att kolla felkoder... Misstänker att candywiess håller med mig.
I just detta fallet är det nog mer av mekanisk och visuell kontroll samt mätinstrument som är dina vänner.
I många andra fall som en motor som krånglar är det bäst att börja kolla felkoder.
Men har egen utrustning för att kolla felkoder så är det inte många minuters arbete, jag kan bjuda på en hamburgare om du får fram en felkod som direkt pekar på felet |
Håller med. Misstänker att detta felet inte ger några felkoder.
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Ons 25 okt 2023 19:00 |
|
Går säkringen både när du kör höger spegel och när du kör vänster?
Var för sej menar jag.
|
|