RolleCC
Golf 7 2013 Ort: Stockholm |
Mån 02 sep 2024 13:46 |
|
Min Golf som alltid servats på aukt verkstad i tid och gått 14k mil började sota en del, såg sotstänk på bakskärmen.
Lämnade in den för felsök och resultatet blev rekommenderat motorbyte och avgasturbo...
Det var olja på kamaxelhuset och röret till avgasturbon. Dålig tätning vid avgasturbon som läcker invändigt. Överflödig olja vid tändstift och dålig kompression på cylinder 3
Inte så kul att få den i ansiktet! Bilen besiktad idag utan anmärkning
Byte av motor skulle kosta 130k men det är ju inte bilen värd så vad göra?
Köra tills den skär ihop eller hitta någon som kan byta/renovera motor billigare?
Någon rekommendation?
|
|
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn |
Mån 02 sep 2024 18:25 |
|
Kolla med bilskrotar ett komplett motor, kan vara värd besvären.
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Mån 02 sep 2024 20:44 |
|
Håll hårt på högerregeln.
|
|
Schiznit
Golf 7 1.5 DSG7 -19 Ort: Stockholm |
Mån 09 sep 2024 8:02 |
|
maxmsm skrev: | Håll hårt på högerregeln. |
Den. I stockholm är det ingen som har koll på högerregeln men utanför är det stenhårt med den biten.
|
|
maxmsm
Mån 09 sep 2024 10:24 |
|
Schiznit skrev: | Den. I stockholm är det ingen som har koll på högerregeln men utanför är det stenhårt med den biten. |
Jag har hört att stockholmarna kör sämre än malmöiterna och om detta är sant så är det katastrof...
|
|
Schiznit
Mån 09 sep 2024 10:29 |
|
maxmsm skrev: | Jag har hört att stockholmarna kör sämre än malmöiterna och om detta är sant så är det katastrof... |
Ja alltså i sthlm följer ingen högerreglen utan det är den som är på största vägen som har företräde. I alla andra ställen i sverige där jag kört känns det som man håller hårt på högerregeln vilket kan överraska stockholmare när det är just en mindre väg och en större. Har bott i sthlm hela mitt liv och ja, finns många extremt kassa bilförare här.
|
|
maxmsm
Mån 09 sep 2024 10:38 |
|
Schiznit skrev: | Ja alltså i sthlm följer ingen högerreglen utan det är den som är på största vägen som har företräde. I alla andra ställen i sverige där jag kört känns det som man håller hårt på högerregeln vilket kan överraska stockholmare när det är just en mindre väg och en större. Har bott i sthlm hela mitt liv och ja, finns många extremt kassa bilförare här. |
Om det inte står i LTF att förare på större väg har företräde och att högerregeln inte gäller så kan det bli kostsamt för den från vänster.
|
|
Schiznit
Mån 09 sep 2024 10:48 |
|
maxmsm skrev: | Om det inte står i LTF att förare på större väg har företräde och att högerregeln inte gäller så kan det bli kostsamt för den från vänster. |
Exakt. Så sthlm är ett bra ställe om man vill smälla med vållande motpart
|
|
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm |
Mån 16 sep 2024 18:13 |
|
Schiznit skrev: | Ja alltså i sthlm följer ingen högerreglen utan det är den som är på största vägen som har företräde. I alla andra ställen i sverige där jag kört känns det som man håller hårt på högerregeln vilket kan överraska stockholmare när det är just en mindre väg och en större. Har bott i sthlm hela mitt liv och ja, finns många extremt kassa bilförare här. |
Om man stirrar på sin iPhone för att kolla likes, ja då behöver man inte stanna för rödljus eller övergångsställen. Det måste ju varje människa fatta (läs: Facebookbimbo) att man har koncentrationen någon annanstans än på vägen! Det är ju självklart!
|
|
maxmsm
Mån 16 sep 2024 20:24 |
|
Stötfångaren skrev: | Om man stirrar på sin iPhone för att kolla likes, ja då behöver man inte stanna för rödljus eller övergångsställen. Det måste ju varje människa fatta (läs: Facebookbimbo) att man har koncentrationen någon annanstans än på vägen! Det är ju självklart! |
Jag älskar humorn när det ställer till det för rattsurfarna, förra söndagen så körde jag på en gata där det var 3 betongblock med hastighetsskyltar(40) på som tvingade fordonen att köra lite slalom och precis när jag hade passerat dessa och skulle svänga in på nästa gata så blinkar det till bakom och en Rinkebyamazon hade kört rakt in i det första betongblocket och rakt över hastighetsskylten han/hon kollar nog lite noggrannare nästa gång....
|
|
Stötfångaren
Tis 17 sep 2024 17:56 |
|
maxmsm skrev: | Jag älskar humorn när det ställer till det för rattsurfarna, förra söndagen så körde jag på en gata där det var 3 betongblock med hastighetsskyltar(40) på som tvingade fordonen att köra lite slalom och precis när jag hade passerat dessa och skulle svänga in på nästa gata så blinkar det till bakom och en Rinkebyamazon hade kört rakt in i det första betongblocket och rakt över hastighetsskylten han/hon kollar nog lite noggrannare nästa gång.... |
Ja, fast det är ju ingen humor när människor och djur blir påkörda därför att Facebook är mer betydelsefullt under bilkörning än uppmärksamhet.
|
|
maxmsm
Tis 17 sep 2024 20:15 |
|
Stötfångaren skrev: | Ja, fast det är ju ingen humor när människor och djur blir påkörda därför att Facebook är mer betydelsefullt under bilkörning än uppmärksamhet. |
Nej, det är ingen humor, men i fallet jag skrev om så mulades en vägskylt ner och Rinkebyamazonen fick garanterat dyra skador av smällen mot betongblocket.
|
|
Stötfångaren
Ons 18 sep 2024 16:50 |
|
maxmsm skrev: | Nej, det är ingen humor, men i fallet jag skrev om så mulades en vägskylt ner och Rinkebyamazonen fick garanterat dyra skador av smällen mot betongblocket. |
Du är ju enbart barnslig!
|
|
maxmsm
Ons 18 sep 2024 19:39 |
|
Stötfångaren skrev: | Du är ju enbart barnslig! |
Som man känner sej själv känner man andra.
|
|
Stötfångaren
Ons 18 sep 2024 19:48 |
|
maxmsm skrev: | Som man känner sej själv känner man andra. |
Du har erfarenhet!
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
maxmsm
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
maxmsm
Fre 20 sep 2024 19:47 |
|
candyweiss skrev: | Absolut, vi med hjärna förstår  |
Misstänkte det!
Jag hade en kollega när jag bodde och jobbade i Småland som hade ett favorituttryck när det gick åt H-E för någon och det var:
"Somliga straffar Gud meddetsamma" vilket jag tycker hade passat föraren i Rinkebyamazonen väl.
|
|
Stötfångaren
Sön 22 sep 2024 17:49 |
|
Vilka "hjärnor" ...
|
|
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark |
Mån 23 sep 2024 13:28 |
|
Sluta nu grabbar... Detta är inte Facebook men ett fora för VW ägare som ber om tips, hjälp och ideer... suck. “Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
|
|