som topic lyder. bilfanskapet spinner bara på ett hjul.
finns de nån logisk förklaring på varför? eller bara är de så.
gamla 90 hästaren spann minsann på båda hjulen.
ja menar. lite pinsamt om man drar en burn o bara ena hjulet snurrar. tänk på stackarna som står på den sidan.
Alltså din förra bil hade nog lamelldiff eller vad det kallas, din nuvarande inte, med diff menas att båda hjulen drar lika mkt så att man kan börna med båda, enkel å kort, nån annan kan säkert mer ingående..
Alltså din förra bil hade nog lamelldiff eller vad det kallas, din nuvarande inte, med diff menas att båda hjulen drar lika mkt så att man kan börna med båda, enkel å kort, nån annan kan säkert mer ingående..
en gammal 90hk memphis? de tror ja inte
men tack för svaren iaf. ja får helt enkelt leva me de
som topic lyder. bilfanskapet spinner bara på ett hjul.
finns de nån logisk förklaring på varför? eller bara är de så.
gamla 90 hästaren spann minsann på båda hjulen.
ja menar. lite pinsamt om man drar en burn o bara ena hjulet snurrar. tänk på stackarna som står på den sidan.
/tobbe
Pinsamt att det bara spinner på ett hjul? Så är dom flesta bilarna standard tyvärr.
Bilen har differential i detta fall som flyttar över kraften till det hjulet som rullar lättast.
När du svänger snurrar det yttre hjulet mer än det inre, ganska logiskt va?
För att råda bot på detta så skall man skaffa en typ av broms för att få hjulen att snurra ungefär lika fort men samtidigt så skall man kunna åka med bilen, därför använder man olika % på sina diffbromsar för olika ändamål(gata,stripp, bankörning).
Så vill du att bägge hjulen skall spinna så får du ta och skaffa en diffbroms.
Har även för mig att på O2A lådorna finns nån typ av budgetdiff lika som i volvos 850R lådor men det kan säkert nån annan lägga in bättre info om.