pinnen666
Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping |
Ons 05 jan 2011 16:47 |
|
Gourmand skrev: | Det här är allvarligt !! Hela A-stolpen kommer garanterat att rosta sönder om det här inte omedelbart åtgärdas. Sån´t här är rätt vanligt på bilar med taklucka, där A-stolparna fungerar som dränderingsrör för dräneringen av takluckskanalerna, men jag har aldrig sett något liknande på bilar utan just tacklucka. Dessutom brukar det ta rätt många år innan problemen uppstår, Detta är en mkt allvarlig felkonstruktion och torde kräva en omfattande ombyggnad av A-stolpekonstruktionen ! |
Frågan är ju om det bara är just denna bilen eller gäller det alla? för om det bara är denna så är det ju knappast en felkonstruktion utan ett specifikt fel för just denna bil, skulle vara kul att veta om tompa har varit inne med den på vw igen för felet?
Men annars så håller jag med dig angående takluckornas dräneringsbekymmer, dock så används inte a-stolpen som dränering utan det går en slang i stolpen som dränerar ut regnvattnet, och när det blir tätt så svämmar det över och sen blir taket blött. Har även haft bekymmer med några bilar att dräneringen har frusit, men glykol löste proppen rätt smidigt
|
|
Tompa540
Golf 6 TSI 122 -11 Ort: Hällefors |
Fre 07 jan 2011 11:45 |
|
Jag fick en ny tid inbokad för felsökning efter att jag mailat bilderna till verkstad, får vänta till slutet på månaden då dom hade ont om lediga tider.Dom trodde som du Pinnen666: Att vindrutan inte är riktigt tät.
|
|
pinnen666
Sön 09 jan 2011 0:25 |
|
Tompa540 skrev: | Jag fick en ny tid inbokad för felsökning efter att jag mailat bilderna till verkstad, får vänta till slutet på månaden då dom hade ont om lediga tider.Dom trodde som du Pinnen666: Att vindrutan inte är riktigt tät. |
Då får vi hoppas att det löser sig
|
|
Tompa540
Golf 6 TSI 122 -11 Ort: Hällefors |
Tor 03 feb 2011 17:44 |
|
Nu har bilen varit inne på en andra felsökning och där konstaterade dom att dörrlisterna på framdörrarna inte höll tätt.Så nu är dom bytta och jag hoppas att det inte blir fler läckage
|
|
pinnen666
Tor 03 feb 2011 22:58 |
|
Skönt, då håller vi tummarna med dig
|
|
amme85
Golf 6 1,6 Tdi BMT-11 Ort: Linköping |
Tor 30 jun 2011 1:21 |
|
Jag har precis upptäckt ett lite roligt fel.
När jag håller in blinkersspaken halvvägs uppåt (högerblink) så blinkar den vänster. upptäckte det först på motorvägen när jag skulle byta fil o drog den lite för sakta bara för att autoblinka tre ggr, då blinkade den 1 gång åt vänster först innan den blinkade tre höger.. jävligt skumt o lite halvfarligt, blir o ta in den till Engströms imorn
|
|
Mark77
Golf 6 TSI 122 Ort: Finland |
Fre 08 jul 2011 5:50 |
|
Min var inne på service, jag klagade på att den går ojämnt när man startar den kall. Nu säger dom att det är främre kamaxel-justeraren som tappar trycket när bilen står. VW ger 70% rabatt på den nya delen men installationen kostar 700€, garantin gick ut i början av Maj..Har aldrig hört om ett sådant fel, lär inte vara brådskande, men undrar om jag är den enda som har detta fel eller lurar dom mig?
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
Fre 08 jul 2011 9:03 |
|
Mark77 skrev: | Min var inne på service, jag klagade på att den går ojämnt när man startar den kall. Nu säger dom att det är främre kamaxel-justeraren som tappar trycket när bilen står. VW ger 70% rabatt på den nya delen men installationen kostar 700€, garantin gick ut i början av Maj..Har aldrig hört om ett sådant fel, lär inte vara brådskande, men undrar om jag är den enda som har detta fel eller lurar dom mig? |
du har inte kört longlife service och den har blivit proppfull med oljeslam ?
oljetrycket försvinner så fort man stänger av motorn
|
|
Mark77
Fre 08 jul 2011 10:40 |
|
Hej
Bilen har nog servats enl rekommendation, bytte nyligen olja(ca 12000km sedan seanste byte) Varför går den ojämnt endast då den stått en dag eller mer?
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
Fre 08 jul 2011 11:04 |
|
Det är nog helt normalt
oljan har då hunnit rinna tillbaka till oljetråget och det finns luft i kvar systemet som tar en stund innan det går bort En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
|
|
Mark77
Fre 08 jul 2011 11:10 |
|
Ok, tack för svaren. Så du menar att jag inte skall bry mig om detta mera? Det sparar jag ca 900 e på i så fall ) Motorn går annors hur fint som helst..
|
|