| |
CamillaA
Golf 3 1.9 TD GTD -93 Ort: Borgstena |
| Fre 27 apr 2007 15:01 |
|
Efter att ha kört farsan till Landvetter kom jag hem, och sen skulle jag iväg, startade bilen och hörde ett jävla skramlande, undrade såklart vad det var, tittade och då visade det sig att avgassystemet sitter löst, och antar att det är på G att ramla ner.
Men den lät inte ett skit när jag kom hem från flygplatsen, varför börjar den plötsligt nu?
Så nu måste jag köpa nytt system, men vet inte vad. Är inne på ett sport för lite ljud, och prisskillnaden är väl inte stor mot standard?
Problemet för en icke invigd är vilket jag ska välja?!?
Nån här som har lite tid över och känner för att hjälpa mig litet?
Bilen är en Golf III -93, 1.9 TD, GTD, halvkombi, motorkod AAZ, chassinr ZZZ1HZPW482217 effekt kW 55, effekt hk 75 *saxat från Autoexperten*
EXTREMT tacksam för hjälp!
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Fre 27 apr 2007 15:38 |
|
Precis så där va de för mig, lät inget när ja vred av nyckeln sen när ja satt mig i bilen igen så hade den förvandlats till en rally bil.
Vill du ha lite ljud så är nog billigaste alternativet simons grejer. Tror micro.se är billigast på dom.
Ska du ha billigt "orginal" system så är det nog biltema.se som gäller:
Golf III 4.92- Monteringssats Turbodiesel, kat, ej variant 219,00 kr
Golf III 4.92- Mellanrör Turbodiesel, kat, ej variant 89,00 kr
Golf III 4.92- Bakre ljuddämpare Turbodiesel, kat, ej variant 439,00 kr
Golf III 4.92- Mellan ljuddämpare Turbodiesel, kat, ej variant 389,00 kr
= 1136kr om du köper allt
http://www.biltema.se/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1153&strCarId=Vol kswagen Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje |
| Fre 27 apr 2007 16:53 |
|
| Jag köpte ett Magnex system från england,borde alla golfar ha:) Kolla med streetperformance i göteborg.
|
|
CamillaA
| Fre 27 apr 2007 17:20 |
|
Fransmatta:
Tack för att du orkade kolla upp vad man behövde!
Haha, ja jag började undra om nån bytt ut min bil mot en annan >.<
|
|
CamillaA
| Fre 04 maj 2007 16:46 |
|
Fick hjälp att kolla ordentligt under bilen, och det visade sig att avgassystemet är av framför slutljudämparen, så det blir till att byta ut det.
Jag fick tipset att det räcker att bara byta ut slutdämparen till en sportdämpare, ist för orginal och då får man lite ljud. Stämmer det eller måste det vara sport hela vägen?
Är Micro lönsammast att köpa på då?
Vet dock inte vilket jag ska köpa, funderar på detta: http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=660
Men det kanske blir för stort?
På Mekonomen hade dom ett också, hittade det nu.
Ett 2'' med dubbla rör, Simons. Det kanske passar bättre?
Hittade ett till, även det med dubbla rör, men i rostfritt. Var drygt 100 kr dyrare, men håller väl längre?
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Fre 04 maj 2007 17:30 |
|
du ska ha 2,5" från katten, en liten dämpare är allt som behövs. då får du lite mer ljud men inget vrål. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Fre 04 maj 2007 21:14 |
|
| går det bra även med diezel?
|
|