Efter många om och men så är motorn i och förhoppninsvis nollad. Iallafall så startar den inte! Någon som har några tips vart man ska börja, har gjort 1000 motorbyten på bensinare men är inte riktigt samma sak på diesel!
Den maler bara och startar ej, vart ska man börja?
Quattro_mannen Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Tor 17 maj 2007 17:46
Börja med att kolla märkningarna på remmen,om dessa faktiskt ÄR ok så ska du kolla pump och filter,lufta sedan systemet...Om du har remmen rätt och du får bränsle till spridarna så SKA den starta..
du har ett automatluftande system. annars tar du loss röret till en spridare. e dui säker på att pumpen e helt noll? de brukar va svårt att få de rätt.
Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
nollade pumpen och allt idag igen, och nu är jag säker på att allt stämmer.
Plockade bort ena röret till ena spridaren, dropar bara lite diesel, verkar som om jag har fått en luftbubbla i pumpen eller nåt! Ser på ingående bränsle ledningen att det rör sig sakta, tar man bort retur slangen på ena spridaren så kommer det för fullt där ur?!?!
Prova med att fylla pumpen med diesel genom ingående slang och när den e full fyll upp bränsle filtret med.Jag hade ett rent helvete med min med efter motorbyte men när jag fyllt pump och filter två tre ggr så startade den i ett nafs.....Lycka till