Forum - Golf 3 (92-99) - Hittat kjolpaket, hur göra med breddare?

thoern
Golf 3 GTD-93 Ort: Lidköping
Sön 17 jun 2007 13:36 Svara med citat
Har hittat ett kjolpaket jag ska köpa nu men har lite funderingar angående breddarna.

Har plast breddarna på nu och behöver ha kvar dom om det ska bli snyggt med fronten, frågan är hur det ser ut att behålla dom o lackade och hur ser det ut om man lackar dom?

Vill helst slippa att lacka hela bilen och vill därför inte bredda skärmarna i plåt eller plasta skarven mellan breddare och skärm?

Bifogar en bild på fronten jag skall ha!
golf3_vortex_bl_crb_hood1.jpg
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Sön 17 jun 2007 13:51 Svara med citat
Plasta inte bräddarna, spricker bara.. Lacka dom dom bara det blir bäst.. Men man måste väl inte ha bräddare till RS fångare? Den på bilden har ju corrado skärmkanter dit svetsade..
Kolla här, han har gjort samma sak http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3253622&page=1
Det ser mongo ut i början, blir bättre efter några sidor Thumbs up
thoern
Sön 17 jun 2007 15:07 Svara med citat
okej, nån som har någon bild när den bara är lackade breddare? Ser inte mupp ut att bara lacka dom då? Får väl lacka lister och hel skiten då antar jag?

Nån som vet vart man kan få tag på hela RS paketet? Har bara hittat fronten än så länge?
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Sön 17 jun 2007 18:14 Svara med citat
Du kan ju rulla ut skärmarna annars..

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
thoern
Sön 17 jun 2007 18:59 Svara med citat
det går också iofs.

Hur mycket gör plastbreddarna egentligen?
Sitter dom bara som nån tunnkåpa?

Får plocka bort dom och kolla, kanske blir snyggare med RS paket utan breddare och bara lackade lister?