Jag har två problem med backspeglarna på min golf 5 1,6 fsi -04.
På den vänstra backspegeln darrar själva spegelglaset. Jag kan tänka mig att det är ett eller flera clips som har lossnat eller gått sönder?
På den högra bakspegeln är det blinkersen som krånglar. Den blinkar men väldigt svagt. När den faktiskt blinkar men svagt, blir jag osäker på om det är värt att byta blinkersen med risk att det är något annat som är problemet.
Har någon av er haft något av mina problem och har någon lösning? Jag har letat liknande trådar i forumet men inte hittat.
Jag har två problem med backspeglarna på min golf 5 1,6 fsi -04.
På den vänstra backspegeln darrar själva spegelglaset. Jag kan tänka mig att det är ett eller flera clips som har lossnat eller gått sönder?
På den högra bakspegeln är det blinkersen som krånglar. Den blinkar men väldigt svagt. När den faktiskt blinkar men svagt, blir jag osäker på om det är värt att byta blinkersen med risk att det är något annat som är problemet.
Har någon av er haft något av mina problem och har någon lösning? Jag har letat liknande trådar i forumet men inte hittat.
Tacksam för svar!
Jag råka ut för att min vänstra spegel börja darra, tillslut var hela spegeln nära att flyga iväg på motorvägen men jag lyckades rädda den.
Spegeln hålls inte fast med clips, utan det är limmet som börjar släppa, den är limmad mot gummi.
Dra loss spegeln och limma om den innan den flyger loss, jag limma dit den med limsilicon.
Dum som jag var kollade jag inte noga innan jag frågade. Direkt efter att jag frågat kollade jag lite närmre och såg att limmet hade börjat släppa i överkant. Så imorgon blir det ordning på det!
Någon som har koll på vad det kan vara med min blinkers som blinkar så svagt?
Dum som jag var kollade jag inte noga innan jag frågade. Direkt efter att jag frågat kollade jag lite närmre och såg att limmet hade börjat släppa i överkant. Så imorgon blir det ordning på det!
Någon som har koll på vad det kan vara med min blinkers som blinkar så svagt?
Jag hade nog först kollat så det inte är nåt jordfel, det kan du kontrollera enklast genom att ta en tillfällig jordkabel och ansluta den nära den blinkersens minus kabel och till minus på batteriet. Blinkar det bättre då så är det nåt jordfel.
Blir det ingen skillnad så prova byt blinkrelä.
Jag har kollat om det är jordfel och det är det inte. Sen känns det inte som att det borde vara fel på reläet då fram- och bakblinkers på samma sida fungerar som de ska. Men jag kan ju ha fel.
Jag har köpt en lös blinkers nu och tänkte montera så fort som möjligt!