Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Ons 04 jul 2007 13:45 |
|
| För de som inte vet så är UPS ett budföretag. Jag har beställt vissa saker till bilen från TM tuning och tydligen var de delarna troligtvis förstora att skicka med Posten vilket de alltid har gjort förut. Nu till problemet, jag fick en lapp i min brevlåda att UPS försökt lämna paketet enligt dem och inte lyckats. Troligtvis jobbade jag väl eller något... det står nu att jag antingen kan hämta paketet i Bromma eller ringa dem. Att hämta prylarna är ungefär 20 mil fram och tillbaka för något som jag redan betalat frakt för, känns inte helt aktuellt, jag ringder dem och de säger att de såklart kan komma med prylarna och att vi kan boka tid, de sa först 3/7 men då de inte kan säga någon tid när de kommer varken morgon eller kväll så kunde jag inte då, jag har ju semester, så jag bestämde tid idag 4/7 med samma villkor att de kommer någon gång under dagen senast 17:00. Så nu är jag alltså inspärrad i lägenheten tills de kommer, hade lite planer på vad man skulle fixa idag men just nu sitter man bara och väntar på att någon ska lämna paketet, jag försökte även få dem till att de skulle ringa mig innan men de kunde hon inte lova och det gick troligtvis inte. Ringde dem nyss för att se vad som händer hon fick sändningsnummret men säger bara att man ska vänta och att de kommer innan 17:00. Detta är ju 2007 och de kan inte ens ringa, skicka sms, eller säga för eller eftermiddag, det är ju helt sjukt, hoppas verkligen för UPS att de kommer med prylarna idag för att kasta bort en semesterdag till inget är inte speciellt kul, någon annan som har erfarenheter av UPS?
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Ons 04 jul 2007 16:46 |
|
Lät ju inte så kul det där Vad köpte du från TM då om det var så stort?
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Ons 04 jul 2007 23:33 |
|
Sidokjolar, så det är väl mest att de var långa.
Så här slutade det, jag ringde upp efter 17:00 då det forfarande inte kommit och då säger en kille att han är ledsen och att paketer ät obokat till 18/7 istället och vet inte vad som hänt, jag ber honom att en ansvarig ska ringa mig. Efter ett tag ringer en tjej upp och säger att det blivit lite special och att chaffören har mycket att göra så han kan blir lite sen...
Förklar för henne att det är ett problem nu eftersom jag åkt iväg, till slut lyckas jag få henne att kontakta chaffören och jag får ringa upp honom, de lämnar prylarna på mitt jobb efter 19:00 tiden... fast de egentligen bara levererar till 17:00, så hoppas verkligen att det beror på sommar vikarier att det fungerade så dåligt, men nu har jag fått sakerna till slut.
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Tor 05 jul 2007 0:32 |
|
Verkar struligt som fan.
men de ska var abra vad jag har hört. det är massa småpojkar som leker med paket som om det vore julafton tror jag.
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 05 jul 2007 10:56 |
|
Det där med att man måste sitta hemma och vänta är ju standard. fick jag göra när jag beställt dämpningsmassa. Samma sak då oxå, dom sa före 17.00. Nu var detta DHL och jag fick mitt paket då jag hade fått reda på det i förväg att de skulle komma (beställde genom företag) just den dagen och att man skulle vara hemma för annars tar de med sig grejorna igen. Så det är väl inga konstigheter.
Sen att dom hade lyckats boka om din körning efter att ni kommit överrens var ju riktigt knepigt, sånt borde dom ha koll på (2007) Men huvudsaken är ju iaf att du fått grejorna även om du gjort ingenting på en semester dag.
Kan vara skönt att inte göra någonting oxå, men inte när man planerat annat antar att det kommer uppdatering i din tråd i våra bilar sen nu då?
|
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Tor 05 jul 2007 19:30 |
|
| Du kan få kjolar med posten. Te.x SC-styling skickar HELA kjolpaket med posten. (ekonomipaket) som du får hämta ut på din närmaste postpartner. Framme dagen efter beställning i hela Sverige. (kvalitet?)
|
|
Ronnie Mattsson
Golf 3 VR6 Ort: Danmark |
| Tor 05 jul 2007 19:43 |
|
Ja och posten är ju dom värsta transportörerna av dom alla, tyvärr...
Oräkneliga paket som haft skador för mig och för andra.
Visst efter mycket tjat å gnat ersätts det men vem vill ha ersättning när man vill ha sakerna hela!.
Inrikes paket föredrar jag numera bussgods, inte haft nått strul alls där ännu.
Fick saker från TMtuning jag med, via DHL, av tidigare erfarenhet skrev jag leveransadress till jobbet när beställningen gjordes hos TMtunign eftersom DHL mfl. ofta inte ringer och kollar om du är hemma utan försöker 1gång, är du inte hemma då får man lappen i lådan som nämndes tidigare.
Mitt paket kom till jobbet på tisdagen, beställdes på torsdagen, med DHL.
Kommer göra såhär framöver med.
|
|
Hobby Golfare
| Tor 05 jul 2007 20:36 |
|
| Jaså e dom? Hade högst NKI (nöjd kund index) senaste mätningen... Sen att du inte kan jämföra med te.x feedex som kostar 10ggr mer och bilarna utgår direkt ifrån arlanda. I UPPSALA kör vi (poståkeriet) ut ca 3500-4000 företagspaket varje dag.Ekonomipaket har jag ingen kolla på. GISSAR på att dhl ligger runt 1000 men det är i överkant skulle ja tro. själv kör jag ut mellan 150-200 varje dag och kan nog räkna dom reklamationer jag har fått på mig under mina 2,5år på mina fingrar.
|
|
Ronnie Mattsson
Golf 3 VR6 Ort: Danmark |
| Tor 05 jul 2007 21:14 |
|
Frakt från TMtuning:
26$
Vad statistik säger om ett företag kan vara totalt missvisande, beror på hur man tar fram den
Min erfarenhet är DÅLIG vad det gäller posten, detta gäller brev och postförsändelser och inte företagspaket eftersom privatpersoner inte kan nyttja den tjänsten längre.
|
|
Hobby Golfare
| Tor 05 jul 2007 21:31 |
|
| Jaha? Det är inte posten själva som tog fram den om de e du gissar på. Bussgods ska jag aldrig anväda. Dom hade bort 4 fälgar för en kille. Posten kan spåra paketen från avsändaren till mottagaren. ekonomipaketen vårdas tillome bättre än företagspaketen eftersom dom transporteras i burar. inte löslastade. Självklart får du ha din egen uppfattning. Men jag har jobbat på både Box delivery och DHL och jag har ett par polare som jobbar på schenker. Och posten är hästlängder före vad de gäller leveranskvalite.
|
|
Prexos
Ingen VW Ort: Kumla |
| Tor 05 jul 2007 21:41 |
|
| Bobo skrev: | | Jag har beställt vissa saker till bilen från TM tuning och tydligen var de delarna troligtvis förstora att skicka med Posten vilket de alltid har gjort förut. |
Förstora?.. beställde du en hel bil med kjolarna på eller!!?!!..
På posten kan man skicka gods som är 1,8 meter högt och lite drygt en Europall stort (skickar sådant var dag på jobbet)
Dock är detta inte helt gratis.. en pall från Kumla till Stockholm kostar ca 1400:- (avståndet, vikt och storlek avgör priset)
En flyttkartong inom sverige på ca 20kg (valfri adress) kostar ca 240:-
Så nog bör de kunna skicka med post men frågan är väl om dina delar är så skrymmande att det blir så dyrt att du inte vill betala vad posten tar.
Ang skador på postens paket... allt gods som skickas med posten skall packas så det tål att de slänger med det.
Räkna med att godset måste klara ca 5-10 fall/kasst från 2meters hölj.. (de slänger i packeten i sina burar (även det som det står glas och ömtåligt på)
UPS, DHL, Adena Pickos, JA alla hanterar gods lika illa. Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..
|
|