Qvarna
Golf 5 tdi 140 sportline Ort: Ockelbo |
| Tis 09 aug 2011 21:28 |
|
Motor lampan lyser till och från på Golfen och diagnosen är alltså :Motor för insugningsrörspjäll-V157 defekt sporadiskt.Vilken funktion har spjället,jag märker absolut ingen skillnad på funktionen av bilen när lampan lyser/inte lyser.Vw vill ha 5400kr för att byta så någon kanske har nåt alt.Kan man köpa reg.spjäll på annat håll än VW?
Bilen är en Golf Tdi 2.0 -05
|
|
mexi23
Golf 5 2,0 tdi aut Ort: Gislaved |
| Ons 12 dec 2012 16:17 |
|
| Qvarna skrev: | Motor lampan lyser till och från på Golfen och diagnosen är alltså :Motor för insugningsrörspjäll-V157 defekt sporadiskt.Vilken funktion har spjället,jag märker absolut ingen skillnad på funktionen av bilen när lampan lyser/inte lyser.Vw vill ha 5400kr för att byta så någon kanske har nåt alt.Kan man köpa reg.spjäll på annat håll än VW?
Bilen är en Golf Tdi 2.0 -05 |
hur löste du problemet nyligen sitter jag i exact samma sits som du då.
mvh
|
|
Qvarna
Golf 5 tdi 140 sportline Ort: Ockelbo |
| Ons 19 dec 2012 12:24 |
|
| Jag skruvade lös spjällhuset(4 skruvar)och pillade isär det,konstaterade att ett litet plastdrev spruckit. Skrev upp artikelnumret som fanns ingjutet och googlade.Hittade ett nytt i Tyskland på ebay för ca 1800 sek inkl. frakt. Efter bytet slocknade motorlampan själv.
|
|
mexi23
Golf 5 2,0 tdi aut Ort: Gislaved |
| Mån 14 jan 2013 15:43 |
|
Tackar mycket på förhand , låter anvancerat för mig men jag tror att kommer at ha mycket hjälp av den infon
tack en gån till
mvh
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|