Forum - Golf 5 (04-08) - Bilen drar lite åt höger

VW BORA
Golf 5 1.6 Ort: Västerås
Tor 01 aug 2013 21:48 Svara med citat
Hej nu äre så att bilen drar lite åt höger , 1.6 bse , snart rullat 14 000 . har kollat lufttrycket men det hjälpte inte så jag undrar vad det kan vara ?
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Lör 03 aug 2013 9:24 Svara med citat
Bromsar som ligger till?
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Sön 04 aug 2013 21:52 Svara med citat
Kan vara däcket som är paj.
Det kan ha gått sönder på insidan. Alltså inne i gummit. Menar inte på insidan av hjulet.
Kolla om du ser en bula i gummit.

Det hände mig en gång. Är de slitna?

Eller dags för en framvagnsinställning.

Du borde väl skriva i MK4 forumet egentligen.

Golf R mk6
VW BORA
Sön 04 aug 2013 22:47 Svara med citat
Köpte bilen för typ 3-6 månader sedan vw golf 5 , däcken är från 2010 inte alls sliten faktiskt och har inte sett nån bula på hjulen. bokade en tid hoss vianor och dem ´ska kontrollera om det är något fel på t.ex styrleder och sånt där . känns som att det är dags att byta styrleden . han på vianor sa att dem flesta bilarna ska dra lite åt höger ifall chauffören t.ex råka sommna eller nå , hoppas det är något sånt på dessa bilar men känns inte som det . vet inte om bromsarna ligger till , nya klossar bak och nya skivor runt om
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Sön 04 aug 2013 23:39 Svara med citat
Jaha du har en mk5 då blev det ju helt rätt.

Bil ska dra åt höger hahaha. Den firman skulle inte jag ens lämna cykeln till.

Golf R mk6
VW BORA
Mån 05 aug 2013 10:30 Svara med citat
Hmm okej hade en kuppong så det kommer kosta 99 kr ( ordinarie 250 ) kanske jag ska avboka tiden ? hoppas det ska vara så för att hjulen på är ju dyra , goodyear efficentgrip 205/55/16 så vill inte slita ner dem Laughing
VW BORA
Mån 05 aug 2013 20:29 Svara med citat
Tiden avbokad , hoppas det inte är något fel för att jag måste hålla ratten lite lite snett för att de ska gå rakt
VW BORA
Mån 05 aug 2013 20:44 Svara med citat
Detta är inte normalt efter lite sökande på nätet, ni som kör golf v känner något liknande ?
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Tis 06 aug 2013 8:22 Svara med citat
Du bör nog kolla framvagnsinställningen som sagt..

Bildyslektiker, men jag kan googla.
VW BORA
Tis 06 aug 2013 11:49 Svara med citat
Känns som att det är glapp i nå styrleden får ta och byta ut båda och sedan in på en framvagnsinställning , men först får jag boka en tid för kontroll
Gölfem
Golf 5 GT Sport 4motion Ort: Finland
Tis 03 sep 2013 8:39 Svara med citat
Bilen skall dra lite till höger som dom säger på vianor, en del bilar drar mer o andra mindre till höger och det är precis som dom säger: ifall att föraren somnar eller något dylikt så att dom inte hamnar på fel sida och orsakar någon annans död också.
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 06 sep 2013 15:20 Svara med citat
Bilen ska aldrig dra åt höger så det känns i ratten

kontrollera hjul - inst

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!