Risto
Golf 1 GTI - 83 Ort: Fagersta |
| Tis 24 jun 2014 22:46 |
|
| Halloj! Tänkte byta o-ring på min tomgångsskruv då den var platt och läkte luft men insåg att det inte verkar vara något standard mått på den? Måste man köpa hela skruven och allt ifrån VAG fast man bara behöver o-ringen eller finns den att få tag på någon annanstans?
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 25 jun 2014 1:31 |
|
| Risto skrev: | | Halloj! Tänkte byta o-ring på min tomgångsskruv då den var platt och läkte luft men insåg att det inte verkar vara något standard mått på den? Måste man köpa hela skruven och allt ifrån VAG fast man bara behöver o-ringen eller finns den att få tag på någon annanstans? |
Har du hört om Volkswagen reservdelar har endast oringen? Förut fanns den att köpa lös för den hutlösa summan av 4 eller 5 kr, då får du rätt storlek etc direkt.
Annars finns det en firma som heter jacking som har de flesta tänkbara oringar, men då får du nog gissa och försöka mäta fram lite tänkbara dimensioner och köpa en 3-4 olika och testa med. Välj då värmetålig, tex viton
|
|
Risto
Golf 1 GTI - 83 Ort: Fagersta |
| Ons 25 jun 2014 8:20 |
|
| Tack för svaret! Var in till VAG idag men där hade hela skruven tydligen utgått.. Så jag var förbi en firma här i stan och fick tag i en som jag tror det ska vara. Fick ju gissa lite som sagt men ska testa idag! Om jag inte kommer ihåg fel så var en av dom iaf 5,58 x 1,75 ( axeln är typ 6mm och glappet 2mm och oringen måste väl kunna expandera lite på bredden misstänker jag )
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|