abborn
Golf 1 Gl-83 Ort: Arvika |
| Sön 18 jan 2015 13:21 |
|
Ska byta spindelled på tjejens golf 1 83, ja beställde från dalhems , och sen såg jag på deras sida att den passar bara 74-78 årsmodeller , så innan ja öppnar paketet så tänkte ja ta loss spindeln som sitter på för att försöka jämföra , men den är nitad ?
Frågan är då , är de vettigare och köpa ny länkarm ?
på spindeln i förpackningen har den ett plast skydd över själva leden så jag ser inte om de är en gängad bult eller en vanlig som man "klämmer" fast
|
|
eightballsdevil
VW Passat 1.6 td -75 Variant Ort: Ludvika |
| Sön 18 jan 2015 13:42 |
|
| Bara att slipa bort nitningen och dra i skruv ,köp på biltema istället dom borde vara billigare
|
|
abborn
Golf 1 Gl-83 Ort: Arvika |
| Sön 18 jan 2015 14:12 |
|
| Okej jag provar de , vet du något om handbromswire? Är de en som går fram och sen två som delar sig var sitt hjul ?
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Sön 18 jan 2015 18:21 |
|
Är en klämbults historia denna spindelled.
Där om den befintliga är nitat så är det som sagt bara att endera slipa eller borra bort dessa.
Länkarm till denna levereras vanligen utan bussningar och spindelled.. Så byt bara spindelleden.
Med handbromsen så går det ut en vajer till respektive bakhjul från en vajer vid handbromspaken via en förgrening.
|
|
Caddy_Jens
Golf 1 Ort: Ludvika |
| Tor 22 jan 2015 20:44 |
|
| Som sagt bara att slipa bort nitskallarna och sätta i bult och mutter. Men anledningen till att det stod dom tidigare årsmodellerna är för att dom har 15mm tapp och senare 17mm. Bytte på min 75:a för att sätta dit nyare spindlar och bromsar.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|