VW BORA
Golf 5 1.6 Ort: Västerås |
| Tor 18 jul 2013 17:16 |
|
1.6 102 hk 13 900 km kopplingen hugger på alla växlar , var hoss en kompis verkstad och han provkörde och sa att det inte är något fel och att det är normalt . jag sa till honom att på min gammla bil vw bora så kände man inget när man släppte upp kopplingen , han sa att något var autoamtiskt på bora:n och att på denna golf 5 så måste man ge lite gas innan man släpper upp kopplingen och att det inte var något fel som sakt. så skulle schysst för er ALLA som kör golf 5 att göra mig en tjänst , ut och kör bilen växla normalt upp och sedan släpper du koppling hur lungt som helst utan att ge gas och sedan känna efter ryck . min hugger TYDLIGT 2-3 ggr, när jag körde idag på motorvägen så la jag foten på kopplingen och den vibrerarde rätt mycket , är detta normalt , stor tacksam för hjälp
|
|
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall |
| Tor 18 jul 2013 19:14 |
|
Inget jag känner igen. Min koppling tar väldigt högt upp så folk brukar bli förskräckta över det. Min är så mjuk så att jag brukar ligga på 2an eller 3an i bilköer och bara använda kopplingen för att ta mig frammåt. Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
VW BORA
| Tor 18 jul 2013 19:32 |
|
| Säkert något fel på min , köpte bilen för nån månad sedan .
|
|
VW BORA
| Tor 18 jul 2013 19:35 |
|
| Motor på din ?
|
|
irbanur
| Tor 18 jul 2013 20:03 |
|
1.4TSI -07 (Därav mina motorbekymmer. ) Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
VW BORA
|
irbanur
| Tor 18 jul 2013 20:37 |
|
NU ja. Hade du frågat mig för ett år sen när motorn hade rasat så hade du vunnit! Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
VW BORA
|
jukked
Golf 5 1.6 -07 Ort: Göteborg |
| Fre 19 jul 2013 11:24 |
|
| Jag har upplevt att den hugger på 1:an ibland, detta kan man såklart avfärda som handhavande fel men även om jag ger ganska mycket gas så hugger det ett par-tre gånger, men funkar normalt på andra växlar. Det är märkligt tycker man ju.
|
|
jonas 68
Golf 5 Ort: Östhammar |
| Tor 24 mar 2016 7:19 |
|
| jukked skrev: | | Jag har upplevt att den hugger på 1:an ibland, detta kan man såklart avfärda som handhavande fel men även om jag ger ganska mycket gas så hugger det ett par-tre gånger, men funkar normalt på andra växlar. Det är märkligt tycker man ju. |
| Citat: | | det är troligen läckage på vevaxelpackboxen så man får motorolja på kopplingen. |
|
|