Hejsan! Jag är ny på detta forum så om jag tabbar mig får ni ha överseende!
Det är såhär att jag har nyligen köpt mig en bil, en VW Golf 5 GT -06. Allt har funkat klockrent, fram tills nu, då vi skulle sätta i en baslåda. Baslådan funkar klockrent osv, men problemet är att på något sätt så har elen i passagerardörren och höger bakdörr slagits ut, eller något. Elhissarna funkar inte på den sidan, och dom två dörrarna låser sig inte när jag försöker låsa med dosan. Färddatorn indikerar att passagerardörren är öppen, fast den inte är det, och när man öppnar hbd visar den ingenting, den känner inte av att den öppnas. Även lampan i taket lyser pga att den tycker att dörren är öppne. Vi tog bort batteriet för att få igenom strömmen till baslådan, kan detta ha nått med det att göra? Typ om det har nollats eller blivit kortis på något sätt.
Alla tips och råd är välkomna, då jag inte är ett dugg teknisk när det kommer till bilel.
**fel kategori**
Senast ändrad Mån 01 aug 2016 18:56, ändrad totalt 1 gång
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Din Volkswagen till Golf 5 (04-08)
Om det är vid gummidamasken du menar så har vi inte tittat där, då vi inte har lossat på nånting där! Det kan ju vara en slump att det bara pajjade samtidigt som vi satte i baslådan, men det känns ju långsökt! Vi har kollat säkringar bara än så länge, vet inte så mycket mer vad vi ska titta efter, därför jag tänkte få lite tips och råd härifrån. Min pappa, som ska hjälpa mig, jobbar just nu men jag tänkte att jag skulle försöka få fram lite info så han har något att gå efter när han blir ledig och har tid att kolla. Hade hoppats på att det kunde vara något enklare så man kan använda bilen igen! Kan ju inte använda nu när det inte går att låsa.. Tack för svaret! /Johanna