Forum - Din Volkswagen - Sköns Golf 4 GTI och Mk1 cab

Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Lör 12 feb 2011 22:25 Svara med citat
Hej mitt namn är Andreas är 22-år gammal och bor sedan två år tillbaka i Eskilstuna. Har hitintills hunnit haft 4 olika golfar och är nu inne på min 5te.

Golf 4

Efter en kort karriär i "passat-träsket" så har man fått chansen att ta över farsans golf 4 gti,
Har inte spikat så stora planer än för den förutom att kanske slänga på ett par svarta "original" strålkastare, laga den rosten som är och köpa fälgar 18 eller 19tum, Tar gärna mot tips på fälgar!

Förövrigt är det en Colour-Concept med och det är väll hyfsat sällsynt på golf?

Bild

Bild

Bild
Inredningen

Golf mk1 cab -84
Min första golf köptes 2007, Hösten 2008 krockade jag med en älg (bild finns i galleri), Farsan räddade den ifrån att bli inlöst av försäkringsbolaget och behöll den som "åka o köpa glass bil" .
Efter krocken har vi ersatt den trasiga fram rutan och passagerardörren (mot en mörk röd tyvärr).

Planerna inför sommaren är att byta den gamla trasiga sufletten mot en ny i tyg, Fixa instrumentbelysningen och dörren o besiktiga.

Bild[/b]

Golf 4 Gti & MK1 cab
Skon
Ons 16 feb 2011 19:40 Svara med citat
Hallå alla vw tokar, hoppas att allt är bra?!
Idag dök det upp ett litet paket här hemma, Paket är ju alltid kul!
Bild
Bild
Och det innhöll precis vad jag misstänkte - en ny suflett till Cabben i tyg självklart.

Bild
Håller fortfarande på o letar efter en ny vänsterlampa till 4an alt lyktglas då jag klantade mig o spräckte den ena. Kommer dock inte ge upp i första taget då jag blev riktigt nöjd av resultatet av den högra lampan.

Har även spanat lite på fälgar till Golf 4an och är lite små sugen på Ace targa som exempelvis sitter på den här 4an :
http://www.garaget.org/?car=132657&image=2000818
Någon som har några andra tipps på fälgar?

Golf 4 Gti & MK1 cab
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 16 feb 2011 20:10 Svara med citat
Fälgarna kommer nog passa in fint. Nice med gul cc också Thumbs up
Skon
Tis 15 mar 2011 22:27 Svara med citat
Hej,
Idag fick bilen en välförtjänt tvätt, Passade även på att ta bort dragkrogen och skatteugglan och fjärrljusrampen i fronten plus lite andra småsaker.

Bild

Bild
har köpt toningsfilm till bakrutorna men avaktar på lite varmare väder för att montera dit den...
har även beställt hem en r32 vinge till den och fått tag i ett nytt frammljus så jag kan avsluta mitt joey mood projekt Regular Smiley

graul skrev:
Fälgarna kommer nog passa in fint. Nice med gul cc också Thumbs up
T

Tack, Jo tror dom också skulle bli klockrena men har också, Har även kollat lite på BBS lemans replicor och känner att det skulle vara det allra bästa valet, någon som kan rekomendera något företag som säljer dessa utomlands eller här i Sverige för rimliga priser?

Golf 4 Gti & MK1 cab
RymdSegel
Vento Ort: Strängnäs
Tis 15 mar 2011 23:53 Svara med citat
Visste inte att mk4 ens fanns med CC.
Trodde det var mk3 och polo 6n som bara hade det. Surprised
Skön
Golf 1 Cab Ort: Eskilstuna
Fre 20 jun 2014 11:07 Svara med citat
Var länge sen man uppdaterade denna tråd...
Bägge bilarna är fortfarande i min ägo och så här ser golf 4an ut
Bild

Cabben används även flitigt... Användbart med votex-takräcke Wink
Bild

(blev tvungen att registrera ett nytt användarnamn) Sad
Skön
Ons 09 jul 2014 23:04 Svara med citat
Haft bilen ståendes ett tag på grund av tappad drivaxel och en massa strul med pluggen för att fylla på växellådsoljan... Råkade även montera coils Angel

Bild
Bild

Kommer fortsätta att köra på bbs mahle? Då fjäderbenet fram tog i däcket på dem andra.
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 14 jul 2014 8:05 Svara med citat
Såg den i Katrineholm. Gillar takräcket.

Inte aktiv längre.
Skön
Fre 07 jul 2017 8:28 Svara med citat
Long time no see.

Hänt lite småsaker med cabben sen sist. Regular Smiley
Den gula saken är fortfarande under mitt förmyndarskap, men går numera som vinterbil / nödlösning när cabben inte fungerar.

Lacken är bara en garagelack (Miami blue, L51C), men blev rätt hyfsad med tanke på att jag aldrig hållt i en färgspruta tidigare. Vid intresse så kan jag lägga ut fler bilder på hur jag renoverade bilen.

Bild

Bild

Jag har även lyckats få lillebrorsan och skaffa sig en cab, har tyvärr bara denna bild ifrån ifjol då han inte fått ut bilen än Crying or Very sad
Bild