Forum - Golf 2 (83-91) - Hjälp. Golf 2 1.8 cl 90 automat

yeessandraa
Golf 2 1.6 CL Ort: Kungsör
Mån 03 okt 2022 23:57 Svara med citat
Hejsan. Jag skulle vilja ha hjälp med all info som finns om denna bil.
Växellåda bra eller dålig? Mer info kring den
Motor bra dålig vad går att göra vad är dåligt vad är bra?
Allt annat runt bilen vill ha så mycke info som möjligt.
Anledningen till att jag startar en ny tråd är att jag inte kan något alls om den så eller dom andra modellerna så vet ej vilka trådar som hör till min bil. Tacksam för all info jag kan få!
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 04 okt 2022 20:01 Svara med citat
En Golf II med 1,8 motor bör vara en RP-motor och min erfarenhet av dessa är mycket positiv, en snål slitvarg.
yeessandraa
Ons 05 okt 2022 1:02 Svara med citat
maxmsm skrev:
En Golf II med 1,8 motor bör vara en RP-motor och min erfarenhet av dessa är mycket positiv, en snål slitvarg.

Vad betyder det med rp motor då? (Mycket förvirrad tjej som försöker lära sej) haha
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Ons 05 okt 2022 18:36 Svara med citat
yeessandraa skrev:
Vad betyder det med rp motor då? (Mycket förvirrad tjej som försöker lära sej) haha

Det är motorkoden vilket man kan ha nytta av när man ska beställa delar, jag vet inte om 2:an har någon annan 1,8 mer än möjligen GTI:n.
En ganska enkel och driftsäker motor enligt min erfarenhet, jag har nog totalt kört runt 50 000 mil med den motortypen, det påstås att den ska överleva ett kamremshaveri.
yeessandraa
Ons 05 okt 2022 23:17 Svara med citat
maxmsm skrev:
Det är motorkoden vilket man kan ha nytta av när man ska beställa delar, jag vet inte om 2:an har någon annan 1,8 mer än möjligen GTI:n.
En ganska enkel och driftsäker motor enligt min erfarenhet, jag har nog totalt kört runt 50 000 mil med den motortypen, det påstås att den ska överleva ett kamremshaveri.

Aah okej tack så mycket för en bra förklaring försöker säga in allt som har att göra med denna bil Regular Smiley