På min golf 2 tokar sig tempgivaren efter jag bytt köldmedelfläns. Mätaren på max temp efter ca 4 min den nedre varningslampan för temperatur blinkar men öppnar jag huven ok kollar verkar allt ok. Övre kylarslang varm men jag kan fortfarande hålla på den, nedre kall men det är väl normalt eller? (När termostaten öppnas ska väl kylt vatten komma in). Kan det vara en luftficka någonstans, eller någon av de 3 sensorerna på köldmedelflänsen som krånglar. Har värme på kupefläkten växlar något i temperatur men varmt det är väl normalt då termostaten öppnar ibland. Jag fattar inte vad felet kan vara tacksam om någon vet.
Mvh förbryllad Lena
Det är säkert luft kvar i systemet.
Ha full värme och max fläkt på vriden inne i bilen och ha bilen igång så att den blir helt varm.
Det är ett trycksystem men du kan ha locket till glykolbehållaren av när du har bilen på tomgång, sen håll kolla på nivån, sen när det sjunker så fyller du på.
När det slutar sjunka så skruvar du dit locket på behållaren.
När övre och nedre kylarslangen är varma så har du fullt flöde.
(Det är så jag brukar göra i alla fall och det funkar för mig) om det är verkstadsmässigt rätt metod överlåter jag till experterna
You can drink my beer, but you can never take the last one