Hej alla har en seat ibiza 2015 1.2 tsi 5400 mil på mätaren. Har lite bekymmer med den. får upp 2 felkoder p2096 och p2270 vad jag har förstår så får den antingen för mycket luft eller för lite bensin. Har letat efter läckor men hittar inga. Har även bytt bränslefilter. Bilen går lite ryckigt när man gasar på högre växlar i låg hastighet tex ligger jag på femman i femtio och gasar så rycker den lite. Ingen motorlampa men koderna kommer tillbaka ganska snabbt efter jag har raderat dom. Någon som har en aning på vad det kan vara?
Kan ju bli lite tjatigt detta men din bil är inte ens 8 år gammal. Du har förmodligen en försäkring som täcker drivlina och elektronik. Lägg inte onödig tid på något som ditt bolag hjälper dig med. Jag har Folksam på min Tiguan, täcker skador upp till 15.000 mil och 10 år och i år har Folksam inte heller tjänat en krona på mig då bilen än en gång behövt repareras för ett fånigt elfel.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 25 nov 2022 8:07
En årsmodell 2015 är förmodligen uttagen från mitten av 2014 och är då redan över 8 år?
Men den kan såklart var uttagen mycket senare också?
Tror att just denna Ibiza har ca 10 månader kvar innan den fyller 8 år