Forum - Golf 2 (83-91) - Trimma RP motorn.

Husse97
Golf 2 1.6 -85 Ort: Vimmerby
Mån 14 nov 2022 20:50 Svara med citat
Tjena, har nyligen skaffat mig en Jetta -90 1.8 RP med extraktorgrenrör och är sugen på lite mer småtrim.
Har läst runt lite och verkar som en g60 kam är det som passar mig bäst, lite mer vrid och lägre förbrukning.

Även läst att ganska många rekommenderar chip, men dom flesta trådar är ganska gamla och länkarna stendöda. Finns det fortfarande bra chip att få tag i till dessa?

Det absolut grövsta jag eventuellt tänkt göra är att plana toppen och matchporta.
Finns det andra toppar som är bättre än den som sitter nu som passar?

Hur långt hänger monojetsprutet med?

Spara mig gärna svaren om att det inte är värt att trimma en rp och att chippa en sugis inte gör något märkbart, dom svaren har jag redan sett i alla gamla trådar och jag är inte ute efter något effektmonster utan lite roligare motorkaraktär.

Hittade en tysk på youtube VolksTrieb, han verkar pillat en hel del med dessa motorer och såg en video där jag tror han mappade en. Tråkigt nog kan jag väldigt få ord tyska så begrep inte mycket.

Såg även när han matchporta ett insug och tog bort igelkotten. Vad vinner man på att ta bort den?

Tacksam på förhand.
Jonasengström
Jetta 1.8 1990 Ort: Bollnäs
Fre 02 dec 2022 14:43 Svara med citat
Vet du möjligen vart man kan få tag i en G60 kam? Är även sugen på att göra nå med min RP motor