Lossade från rutan. Vet inte vilket lim som torkar fort. Som är hållbart. Eller vart jag hittar jag 3M's starka dubbelhäftande tejp?
199 kr för stark tejp på Jula känns lite dyrt. Jag letar i datorn...
Jag hann först att svara mig själv. Jag hade 3 olika dubbelhäftande tejper, En som var kass, Sen Biltemas svarta som inte såg stark ut. Sen en från DollarStore 10 kr för .2 rullar Zihda mounting Tape håller upp till 900 gram. Jag gjorde 2 bitar som sticker ut vid sidan av fästet. . Funderar att ha bitar på utsidan av fästet med. Så man inte får spegeln i knät om det släpper.
Limmet på den tejpen verkar väldigt segt. Minns inte vilket år den tejpen köptes. Fungerar det inte så har Mekonomen lim för backspegel. Tror det var 133 kr.
2023-07-22 Backspegeln låg på golvet igen. Det gick inte att ha dubbelhäftande tejp. Helst ska det vara elastiskt lim tyckte någon. Jag är skeptisk.. Undrar om snabblim funkar? Jag har diverse sånt. Loctite. Men vet inte om det är bra. Har ingen lust att köpa dyrt lim med krångelinstruktioner...(Jag läste på förpackningen av lim för backspegel) Det funkar Inte bra skrev någon. Jag får kolla mer i datorn om detta problem.
Om inte du får tag på något så kan det vara en ide´ att åka förbi en glasmästare, dom vet hur man gör eller har rätt tejp/lim. Det ska vara något som tål solens värme.
You can drink my beer, but you can never take the last one
Biltemas svarta funkar. Hade en elektronisk parkeringsskiva monterad under flera år med den tejpen. Höll även i gassande solsken. Fick skära bort mätaren med kniv när bilen skulle säljas.
Tack för alla svar! Jag såg inte det svaret annars hade jag ju åkt till Biltema. Jag var hos en glasmästare i dag men de hade inget. Sen frågade jag i en Wurth affär...tejpen kostade 800kr. Men jag fick en bit gratis att prova med. Jag tror det fastnade riktigt bra, Det var röd skydds plast på den. Det fanns någon liknande på Dollarstore för 50 kr. Liten rulle som ska kunna hålla 150 kg. Tåla höga och låga temperaturer.
29/7 Backspegeln sitter fortfarande kvar.