Tjena! Jag köpte idag min andra Volkswagen. Det blev en R32, importerad från Oman av alla ställen. Den verkar fin och den gör 0-100 snabbare än den ska. Funderar över VIN dock, för jag fattar inte riktigt hur jag ska tolka koderna. Kan någon hjälpa? VIN är WVWPM11KX9W038452 och vi jag fattar inte koden PM1. Kan någon hjälpa mig med avkodning?
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 30 jul 2023 6:04
Johnny_J skrev:
Tjena! Jag köpte idag min andra Volkswagen. Det blev en R32, importerad från Oman av alla ställen. Den verkar fin och den gör 0-100 snabbare än den ska. Funderar över VIN dock, för jag fattar inte riktigt hur jag ska tolka koderna. Kan någon hjälpa? VIN är WVWPM11KX9W038452 och vi jag fattar inte koden PM1. Kan någon hjälpa mig med avkodning?
Det verkar inte som att car.info är speciellt pålitliga, det står: 2001-04-24 Service 2 810 mil
Den fick alltså service 8 år innan den tillverkades...
Sön 30 jul 2023 9:09
maxmsm skrev:
Det verkar inte som att car.info är speciellt pålitliga, det står: 2001-04-24 Service 2 810 mil
Den fick alltså service 8 år innan den tillverkades...
Kollade min egen bil nu. Service som jag gjort på VW är missade så carinfo är nog inte helt tillförlitlig med det.
Men 8 år innan tillverkning verkar ju bra
Yes! Jag hade koll på car.info och kollade alla gamla annonser innan jag köpte bilen. Den verkar ärlig såvitt jag förstår. Men VIN och det där PM1 är lite märkligt. Hittar liksom inte koden och jag hoppades nog att jag, som med min BMW, kunde få ut en utrustningslista från någon VIN-decoder. Kanske går att åka till VW och få istället?