Bruce.90
Passat 7 Passat b7 Ort: Boxholm |
Tor 03 aug 2023 12:01 |
|
Hej,
Har införskaffat mig en passat 2011 tdi.
Kylfläktarna vill inte fungera. Har aldrig hört dom gå.
De går att starta med hjälp utav autocom så själva fläktarna är inte trasiga. Har kollar säkringar i kupén vid förarplatsen. Säkring 1 och 38 är hela.
Har någon råkat ut för samma fenomen?
Mvh Adam
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Lör 05 aug 2023 19:01 |
|
Bruce.90 skrev: | Hej,
Har införskaffat mig en passat 2011 tdi.
Kylfläktarna vill inte fungera. Har aldrig hört dom gå.
De går att starta med hjälp utav autocom så själva fläktarna är inte trasiga. Har kollar säkringar i kupén vid förarplatsen. Säkring 1 och 38 är hela.
Har någon råkat ut för samma fenomen?
Mvh Adam |
Fenomenet nojig ägare?
eller bilen överhettar och fläktarna går inte?
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
Lör 05 aug 2023 20:56 |
|
r o l l e skrev: | Fenomenet nojig ägare?
eller bilen överhettar och fläktarna går inte? |
Jag tänkte exakt likadant
Men svårt att veta iom TS inte skriver något om det.
|
|
Bruce.90
Passat 7 Passat b7 Ort: Boxholm |
Lör 05 aug 2023 21:42 |
|
candyweiss skrev: | Jag tänkte exakt likadant
Men svårt att veta iom TS inte skriver något om det. |
Hallå,
Nä bilen blir ej överhettad men risken finns ju att den gör det. AC'n fungerar ej och om den ska fungera så måste kylfläktarna gå.
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Lör 05 aug 2023 22:39 |
|
Bruce.90 skrev: | Hallå,
Nä bilen blir ej överhettad men risken finns ju att den gör det. AC'n fungerar ej och om den ska fungera så måste kylfläktarna gå. |
På min -13 så funkar AC utan att fläktarna snurrar, fläktarna startar när det behöver kylas.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Sön 06 aug 2023 13:00 |
|
Bruce.90 skrev: | Hallå,
Nä bilen blir ej överhettad men risken finns ju att den gör det. AC'n fungerar ej och om den ska fungera så måste kylfläktarna gå. |
Variant av nojig ägare...
Du skriver ju själv att fläktarna fungerar om du aktiverar de från en testdator, då är fläktarna hela.
Att AC inte fungerar kan bero på hundratals andra faktorer, faktiskt bör inte fläktarnas funktion ens påverka AC fungerar eller ej. Däremot om du står still och fläktarna inte fungerar kommer AC kyla mindre tills du börjar rulla och får sval luft mot fronten.
Kolla felkoder för AC etc.. Om inga felkoder, läs på lite hur du tjuvkopplar tryckvakt etc för att se om det börjar hända någonting. Obs, kör inte mer än några sekunder tjuvkopplat. Mät om du har rätta tryck i olika delarna av systemet.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|